افتتاح 766 پروژه دهه فجر با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد تومان در خراسان شمالی
کد خبر: 3685888
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۷

افتتاح 766 پروژه دهه فجر با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد تومان در خراسان شمالی

گروه اجتماعی: استاندار خراسان شمالی گفت: 766 پروژه دهه فجر با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد تومان دهه فجر امسال در خراسان شمالی افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، محمدرضا صالحی استاندار خراسان شمالی ظهر امروز در نشست خبری دهه فجر اظهار کرد: از این تعداد 146 پروژه با اعتبار 124 میلیارد تومان در بجنورد، 102 پروژه با اعتبار 42 میلیارد تومان در اسفراین و 90 طرح با اعتبار 38 میلیارد تومان در مانه و سملقان افتتاح می شود.
وی ادامه داد: 58 پروژه با اعتبار 18 میلیارد تومان در جاجرم، 32 طرح با اعتبار 22 میلیارد تومان در گرمه، 81 طرح با اعتبار 48 میلیارد تومان در فاروج، 83 پروژه با اعتبار 42 میلیارد تومان در راز و جرگلان و 61 طرح متفرقه در استان با اعتبار 61 میلیارد تومان دهه فجر امسال افتتاح می شود.
وی اضافه کرد: از تعداد پروژه های ذکر شده 695 طرح با اعتبار 355 میلیارد تومان مربوط به بخش دولتی است.

صالحی در پاسخ به این سوالی در خصوص تغییر استاندار، معاونان استانداری ومدیران کل این استان، اظهار کرد: بنده تا سال 1400 در این استان هستم و به طور کلی تصمیم گیرنده مستقیم درباره استاندار خراسان شمالی، دولت است و هر زمانی که دولت تصمیم بگیرد که بنده در جایی دیگر خدمت رسانی کنم، در جای دیگر حضور خواهم یافت.

صالحی بیان کرد: در رابطه با جابجایی مدیران و معاونان در بخش اداری نیز با هیچ کسی عقد اخوت نبسته ایم و تا زمانیکه مدیران وظایف خود را به خوبی و به درستی انجام دهند مورد حمایت قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: همانطور که دیده شد یکی از معاونان تخلف شخصی را انجام داده بود که خارج از وظایف اداری بود اما وی استعفا داد و استعفای وی نیز مورد موافقت قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در استان تاکید کرد: از زمانیکه بنده به عنوان استاندار در این استان خدمت می کنم در خصوص تغییرات نیروی بومی و غیر بومی، روند بکارگیری نیروهای بومی نسبت به نیروی غیر بومی افزایش یافته است.

وی در ادامه درباره وضعیت مرزبان خراسان شمالی که طی سال گذشته در مرز استان سیستان و بلوچستان و کشور پاکستان توسط اشرار ربوده شد نیز بیان کرد: پیگیری ها برای آزادی این مرزبان توسط وزارت خارجه در حال انجام است اما هنوز توافقی برای آزادی این مرزبان صورت نگرفته است.

وی افزود: اما این مرزبان سالم و زنده است و پیگیری ها از طریق وزارت خارجه درحال انجام است.

صالحی درباره فرودگاه بجنورد نیز گفت: فرودگاه بجنورد تا چه زمانی باید روزی یک پرواز داشته باشد و از سوی دیگر با بد شدن شرایط جوی، در هفته دو با سه پرواز آن کنسل شود؟

وی با بیان اینکه فرودگاه مشهد به دلیل حجم بالای مسافر و فرودگاه گرگان به علت طول کم باند فرودگاه امکان ایجاد پروازهای باری را ندارند، افزود: می توان فرودگاه بجنورد را از طریق ایجاد پروازهای باری و یا افزایش تعداد پروازها توسعه داد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر فرودگاه بجنورد جوابگوی توسعه استان نیست و برای توسعه آن نیازمند همراهی مردم و کارکارشناسی هستیم.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: برای فرودگاه بجنورد دو حالت وجود دارد که یکی از آن رفع مشکل است که تاکنون پاسخی نگرفته ایم و شرکت هواپیمایی کشور موظف شد که طرح رفع مشکل فرودگاه بجنورد را ارائه دهد که بعد از انجام کارهای کارشناسی اگر این مسئله حل نشد باید به سمت جابجایی فرودگاه گام برداریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شنیده شده سد غلامان دچار نقص شده و مسئولان ذی ربط برای رفع مشکل در حال تخلیه آب سد هستند، اظهار کرد: این موضوع صحت دارد و بررسی های لازم در حال انجام است که آیا این مشکل به علت وقوع زلزله و جابجایی گسل بوده و یا اینکه کم کاری پیمانکار سبب به وجود آمدن چنین مشکلی شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر مشکل به علت کم کاری پیمانکار بوده است به طور حتم با وی برخورد خواهد شد، از مردم منطقه درخواست کرد تا همکاری لازم را به منظور خروج آب از کاسه سد و آبگیری دوباره آن بعد از رفع مشکل داشته باشند.

صالحی درباره طرح توسعه مجتمع پتروشیمی خراسان نیز گفت: رئیس جمهور در زمان حضور خود در این استان طرح توسعه مجتمع پتروشیمی را کلنگ زد اما تعدادی افراد با فضاسازی هایی که ایجاد کردند طرح GTPP را مطرح کردند که تبدیل به یک مطالبه عمومی شد و به نتیجه ای نیز نرسید.

وی تصریح کرد: برای اینکه طرح توسعه مجتمع پتروشیمی(اوره آمونیاک) به نتیجه برسد یکی از اقدامات مهمی که باید انجام شود این است که افزایش سرمایه در مجمع عمومی فوق العاده در پتروشیمی مصوب شود که متاسفانه هنوز این اقدام انجام نشده است.

وی با اشاره به اینکه پتروشیمی سود ده است و سرمایه گذاران به سوی اجرای این نوع از پروژه ها متمایل هستند، افزود: اجرای این طرح نیازمند یک هزار میلیارد تومان اعتبار است و باید به سمت افزایش سرمایه گام برداشته شود.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه با بیان اینکه تاکنون یک هزار و 100 واحد مسکونی زلزله زده ساخته و تکمیل شده اند، اظهار کرد: اگر منتظر اختصاص اعتبارات لازم برای ساخت و ساز مناطق زلزله زده از وزارت خانه های ذی ربط بودیم تاکنون فقط باید شاهد افتتاح حدود 20 تا 25 واحد مسکونی بودیم.

وی تصریح کرد: در این حادثه باید دو روستای زلزله زده نیز جابِجا می شدند که حدود 60 درصد از اقدامات انجام شده برای جابجایی یکی از روستاها انجام شده است و یکی از روستاها نیز با مشکل زمین مواجه است که پیگیری های لازم برای جابجایی آن نیز در حال انجام است.

وی بیان کرد: وزیر کار با حضور خود در این استان به هنگام وقوع زلزله قول اختصاص 10میلیارد تومان تسهیلات برای کسب و کار آسیب دیده ناشی از زلزله را ارائه داد که هنوز اختصاص نیافته و پیگیری ها برای ابلاغ این تسهیلات در حال انجام است که هر چه سریع تر اختصاص یابد اما در حال حاضر صندوق کارآفرینی امید از منابع داخلی خود به تعدادی از پرونده ها تسهیلات لازم را ارائه داده است.

captcha