صلوات؛ بلیط ورودی به ولایت اهل بیت(ع)
کد خبر: 3705530
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴

صلوات؛ بلیط ورودی به ولایت اهل بیت(ع)

گروه اجتماعی- کارشناس دینی رسانه ملی با بیان اینکه صلوات را دست کم نگیریم، زیرا بلیط ورودی به ولایت اهل بیت(ع) است، ابراز کرد: صلوات ورودی نور و رحمت است، روح تمام گناهان خروج از راه اهل بیت(ع) و ورود به سرپرستی شیطان است که راه خروج از این ظلمت، صلوات است.

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، جشن عید مبعث، شب گذشته، ۲۵ فروردین‌ماه، با قرائت قرآن توسط حجت‌الاسلام مهدی شجاع، قاری بین‌المللی قرآن کریم در حسینیه تهرانی‌ها آغاز شد و پس از آن حجت‌الاسلام مسعود عالی، استاد حوزه علمیه قم و کارشناس دینی رسانه ملی، عنوان کرد: پیامبر(ص) برای هدایت بشر مبعوث شد، زیرا این ظرفیت را داشت که حقایق و اسرار را کشف کند.
وی با تأکید بر اینکه نام فرزندان خود را محمد بگذارید، ابراز کرد: در روایات متعدد آمده حتی اگر کسی هم‌نام پیامبر(ص) باشد، خداوند در قیامت حیا می‌کند که او را عذاب کند؛ به همین دلیل در دین به ما توصیه شده اگر فرزندتان پسر بود، حداقل تا ۷ روز اول محمد و اگر دختر بود او را فاطمه خطاب کنید.
حجت‌الاسلام عالی در رابطه با آثار صلوات، گفت: صلوات ورودی نور و رحمت است، روح تمام گناهان خروج از راه اهل بیت(ع) و ورود به سرپرستی شیطان است که راه خروج از این ظلمت، صلوات است.
این استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه فرد گناهکار به شیطان چشم می‌گوید، تشریح کرد: در همین راستا پیامبر(ص) فرمود: «آدمی که مرتکب فحشا می‌شود در آن لحظه ایمان ندارد و از ولایت اهل بیت(ع) بیرون می‌آید و به ظلمات ابلیس وارد می‌شود».
وی ادامه داد: اینکه می‌گوییم اگر کسی گناه کند در آن هنگام از ولایت خارج می‌شود و زیر پرچم شیطان می‌رود به این معنا است که فرد با عمل نادرست، از ولایت خارج می‌شود، اما ذات او همچنان با ولایت خدا و اهل بیت(ع) است.
گناه؛ دره‌ای بزرگ میان ما و اهل بیت(ع)
حجت‌الاسلام عالی گناه را دره‌ای بزرگی میان ما و اهل بیت(ع) دانست و تشریح کرد: گناهان، تاریکی زندگی هستند که باید شسته شود و صلوات شست‌وشو دهنده آن و ورود به ولایت اهل بیت(ع) است.
این کارشناس دینی رسانه ملی با بیان اینکه صلوات را دست کم نگیریم، زیرا بلیط ورودی به ولایت اهل بیت(ع) است، ابراز کرد: سعی کنیم از وجود مقدس پیامبر(ص) چیزهای زیادی بگیریم و آنکه از اهل بیت(ع) کم می‌گیرد همت ندارد، پس هرچه بیشتر از آنان بگیریم، نشان‌دهنده این است که آنان را مظهر کمال می‌دانیم.
وی با اشاره به اینکه همه انبیاء شاگرد پیامبر(ص) هستند، تشریح کرد: در عالم جسم حضرت محمد(ص) آخر از همه انبیا به دنیا آمدند اما در عالم روح، اولین پیامبر بودند و در عالم ارواح بر دیگر پیامبران مبعوث شدند تا توحید و بندگی را به آنان آموزش دهد.
حجت‌الاسلام عالی با بیان اینکه خداوند رسول خود را میان بی‌سوادها فرستاد، عنوان کرد: همه مردم و سایر انبیاء در مقابل او بی‌سواد هستند، پس در این آموزش‌ها اولین شاگردان حضرت محمد(ص)، انبیاء بوده‌اند.
این استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اهمیت مطالعه سفرنامه معراج پیامبر(ص)، گفت: یکی از مطالب با ارزشی که یک مؤمن باید اطلاع داشته باشد، سفرنامه معراج پیامبر(ص) است و اگر کسی بخواهد عظمت او را بداند، باید این سفرنامه را بخواند.
وی با اشاره به اینکه در قرآن کریم داستان معراج پیامبر(ص) ذکر شده است، ابراز کرد: پیامبر ۱۲۰ بار به معراج رفت اما تنها یک بار با جسم و روح به این سفر الهی رفت و مابقی آنان تنها روحی بوده است.
حجت‌الاسلام عالی ادامه داد: روزی در عالم زمین حضرت از مسجدالاحرام به مسجدالاقصی رفت و نماز خواند که بعد از آن سیر آسمانی او آغاز شد و در هر طبقه از آسمان، انبیاء، ملائکه و دیگر اهل قبور را ملاقات کرد؛ در انتها جبرئیل گفت: از این به بعد من نمی‌توانم با شما بیایم و اینجا پایان ملائکه است، اما شما می‌روید.
این کارشناس دینی رسانه ملی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در این معراج بدون هیچ واسطه‌ای با پروردگار دیدار کرد، افزود: معراج، ساختار آفرینش را به پیامبر(ص) نشان داد و در عالم ملکوتی، ملائکه عجیبی را دید. پیامبر(ص) ملکی را دیدند که انگشتان زیادی داشت، از جبرئیل پرسیدند: این ملک چه می‌کند؟ جبرئیل پاسخ داد: او وظیفه شمارش قطرات باران از ابتدا تا انتهای خلقت را برعهده دارد.
حجت‌الاسلام عالی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) در ادامه ملک دیگری را دید که با گویی در دست، محزون و آرام نشسته بود، تصریح کرد: پیامبر(ص) از جبرئیل پرسیدند: این ملک کیست؟ جبرییل گفت: او ملک مرگ است؛ پیامبر(ص) از فرشته مرگ پرسیدند: تو چگونه در هنگام مرگ بر سر تک تک آنان حاضر می‌شوی؟ فرشته مرگ پاسخ داد: این زمین برای من به اندازه همین گوی در دست است و علاوه بر لحظه مرگ در روز پنج‎بار زمان نماز به خانه‌ها سرکشی می‌کنم.
نماز؛ سوغات معراج پیامبر(ص)
وی با بیان اینکه نماز، سوغات معراج پیامبر(ص) است، تشریح کرد: در معراج، نماز به پیغمبر(ص) آموخته شد و در ابتدا 50 نماز بر مردم واجب بود که حضرت موسی(ع) به پیامبر(ص) گفت: برای ولایت‌مدارانت اجابت این تعداد دشوار است و از خدا تخفیف بخواه و در نهایت 50 نماز واجب به پنج نماز تبدیل شد.
حضرت علی(ع) باب پیامبر(ص)
این کارشناس دینی رسانه ملی افزود: پیغمبر فرمود: «۱۲۰ بار به معراج رفتم در این تعداد بیشترین چیزی که خداوند به من توصیه کرد تا به مردم بگویم ولایت امیرالمؤمنین و اولاد او بود»؛ در مبعث هم خواندن زیارت امیرالمؤمنین سفارش شده چون حضرت علی(ع) باب پیامبر(ص) است.
وی در پایان با بیان اینکه از اهل بیت(ع) التماس کنیم تا ما را پناه دهند، اظهار کرد: این دنیا دنیایی است که در آن غفلت پمپاژ می‌شود، اگر انسان‌ها گردگیری نکنند دین زود از دست خواهد رفت؛ امکان ندارد کسی دستش را به سمت اهل بیت(ع) دراز کند و آنان دستی را پس بزنند.

انتهای پیام

captcha