اجرایی شدن طرح «طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر» تا پایان سال در همه حوزه‌ها
کد خبر: 3718038
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹

اجرایی شدن طرح «طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر» تا پایان سال در همه حوزه‌ها

گروه اجتماعی- کارشناس حقوقی معاونت سازمان نظامی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با تأکید بر اینکه طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر از سال ۹۶ آغاز شده است، عنوان کرد: این طرح تا پایان سال در همه حوزه‌ها اجرایی خواهد شد.

طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر تا پایان سال ادامه دارد

عباس تعدادی، کارشناس حقوقی معاونت سازمان نظامی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر از چهار معاونت تشکیل شده است، اظهار کرد: معاونت سازمان‌های نظامی و قضایی، ادارات، تشکل‌های مردمی و معاونت فرهنگی از جمله معاونت‌های ستاد در استان هستند.
وی با اشاره به اینکه مساجد و بقاع متبرکه زیر مجموعه تشکل‌های مردمی است، ابراز کرد: معاونت سازمان‌های نظامی و قضایی از هشت سازمان قضایی که شامل دادگستری و زیر مجموعه‌های آن و چهار یگان نظامی استان همانند سپاه، ارتش، وزارت دفاع و نیروی انتظامی تشکیل شده است.
تعدادی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان درصد جرایم کاهش می‌یابد، افزود: در ماه مبارک رمضان شاهد کاهش جرایم هستیم لذا ستاد امر به معروف و نهی از منکر در این ماه با روزه خواری در ملأعام برخورد می‌کند.
کارشناس حقوقی معاونت سازمان نظامی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی با اشاره به طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر، عنوان کرد: در این طرح دوستان و همکاران ما تذکرات لسانی را در دستور کار خود قرار داده‌اند.
وی ادامه داد: در هر یک از مساجد سطح استان گروه‌هایی از این طلایه‌داران که شامل 10 نفر است فعال بوده و مهمترین فعالیت آن‌ها تذکرات لسانی است.
تعدادی با بیان اینکه این طلایه‌داران در طول سال نیز فعال هستند، گفت: در کاهش جرائم، خودکنترلی افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که به خاطر شرایط ماه مبارک و همچنین روزه داری افراد این امر تشدید می‌شود، لذا می‌توان با فرهنگ سازی این خود کنترلی را به بقیه ماه‌های سال نیز تسری داد.
کارشناس حقوقی معاونت سازمان نظامی و قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی ابراز کرد: اگر فرهنگ ماه مبارک رمضان یعنی انجام ندادن گناه را در سطح جامعه فراگیر کنیم و آن را به بقیه ماه‌های سال نیز انتقال دهیم، با فرهنگ سازی در این حوزه می‌توان شاهد کاهش جرایم نه تنها در ماه مبارک رمضان بلکه در بقیه ماه‌های سال نیز بود.
وی با تأکید بر اینکه طرح طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر از سال 96 آغاز شده است، عنوان کرد: این طرح تا پایان سال در همه حوزه‌ها اجرایی خواهد شد.
تعدادی با بیان اینکه سال گذشته حجت‌الاسلام حبیب قاسمی به عنوان اولین جانباز امر به معروف و نهی از منکر در خراسان رضوی شناخته شد، ادامه داد: در سال گذشته و ابتدای امسال شهید امر به معروف و نهی از منکر نداشته‌ایم.
انتهای پیام

captcha