تربیت ۴۸ حافظ کل قرآن در پشت حصار‌های امنیتی
کد خبر: 3718923
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴

تربیت ۴۸ حافظ کل قرآن در پشت حصار‌های امنیتی

گروه شهرستان‌ها- یکی از مهم‌ترین اقدامات زندان‌های کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به جرأت می‌توان گفت: قدم گذاشتن در راه قرآن و تربیت حافظان و قاریان قرآنی است که هیچ وقت به زندان برنگشتند.

تربیت 48 حافظ کل قرآن در پشت حصار‌های امنیتی

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یکی از مهم‌ترین اقدامات زندان‌های کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به جرأت می‌توان گفت قدم گذاشتن در راه قرآن و تربیت حافظان و قاریان قرآنی است که زندانیان بعد از حضور در پشت بلندترین دیوارهای امنیتی به برکت قرآن بسیاری از آن‌ها با عمل به کلام‌الله مجید هیچ وقت به زندان برنگشتند.
به گفته معاون سازمان زندان‌ها، آمار آزادشدگانی که دوباره مرتکب جرم می‌شوند و به زندان باز می‌گردند ۳۶ درصد است اما این میزان درباره حافظان قرآن کمتر از یک درصد است.
در حقیقت بازپروری بزهکاران از جمله هدف‌های بنیادی عدالت کیفری است که در پرتو آن شخصیت این دسته از افراد بازسازی شده و امکان دوباره هنجارمند شدن و بازگشت آنان به جامعه تقویت و در نتیجه آن کاهش جمعیت کیفری محقق می‎شود.

تربیت 48 حافظ کل قرآن/ آرامش زندان‌ها را مدیون قرآن هستیم
حجت‌الاسلام محسن لزگی، رئیس اداره فرهنگی زندان‌های خراسان رضوی، در همین رابطه به خبرنگار ایکنا گفت: یکی از فعالیت‌های فرهنگی مهم و چشمگیر در زندان‌ها، فعالیت‌های قرآنی است و تاکنون در استان خراسان رضوی، چهل و هشت حافظ کل قرآن تربیت شده که برخی از آن‌ها حتی روخوانی قرآن را یاد نداشتند.
وی با ابراز اینکه یکصد و پنجاه نفر دیگر از زندانیان از یک جزء تا سی جزء از کلام‌الله مجید حفظ هستند، بیان کرد: 13 دارالقرآن در سطح زندان‌های خراسان رضوی فعال هستند که در رشته‌های تصحیح قرائت نماز، حفظ قرآن و آموزش قرائت در حال فعالیت هستند.
حجت‌الاسلام لزگی با تأکید بر اینکه آرامش در زندان‌ها را مدیون خدمات معنوی و فرهنگی به ویژه قرآن هستیم، افزود: افرادی که در زندان هستند زمانی می‌توانند حبس و دوران محکومیت را به آسانی تحمل کنند که با معنویت انس پیدا کنند و از کلام الهی که مطابق فطرت انسان‌ها است بهره‌مند شوند.
وی با اشاره به برنامه‌های قرآنی زندان سبزوار، اظهار کرد: در سال گذشته هزار جلسه قرآنی و هفتصد برنامه مناسبتی و فرهنگی در این زندان اجرا شده است.
لزگی تصریح کرد: افرادی که که حافظ قرآن باشند از تشویق‌های ویژه از جمله مرخصی تشویق با تأمین وثیقه لازم در زندان بهره‌مند هستند.
رئیس اداره فرهنگی زندان‌های خراسان رضوی با تأکید بر همکاری خیلی خوب آستان قدس رضوی با زندان‌های خراسان رضوی، بیان کرد: برای دوره تربیت مربی قرآن از مربیان آستان قدس رضوی بهره‌مند هستیم ودر سال جدید قصد داریم این همکاری‌های فرهنگی و قرآنی بیشتر شود.

اقامه 17 هزار وعده نماز جماعت
وي با بیان اینکه برای اقامه نمازهای جماعت در زندان‌های خراسان رضوی یکصد وسه امام جماعت حضور دارند، عنوان کرد: در سال گذشته 17 هزار وعده نماز در زندان‌ها در سه وعده اقامه نماز برگزار شده است.
حجت‌الاسلام لزگی با تأکید بر اینکه حضور زندانیان در نمازهای جماعت اجباری نیست، اضافه کرد: افرادی که با معنویت انس می‌گیرند و در برنامه‌های فرهنگی زندان حضور دارند بازگشت‌شان به زندان تقریباً در حد صفر است.
علی اکبر ملکی
انتهای پیام

captcha