آثار موزه‌های آستان قدس رضوی با موضوع فلسطین معرفی شد
کد خبر: 3721211
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
به‌مناسبت روز جهانی قدس؛

آثار موزه‌های آستان قدس رضوی با موضوع فلسطین معرفی شد

گروه فرهنگی- رییس اداره پژوهش و معرفی آثار موزه‌های آستان قدس رضوی، در آستانه روز جهانی قدس، آثار موجود با موضوع «فلسطین» را در موزه‌های این آستان مقدس، معرفی کرد.

آثار موزه‌های آستان قدس رضوی با موضوع فلسطین معرفی شد

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، جواد فرهمندنژاد، رییس اداره پژوهش و معرفی آثار موزه‌های آستان قدس رضوی در این زمینه گفت: مجموعه‌ای شامل تابلوی نقش برجسته، نشان طلایی، ماکت معرق، نشان یادبود و... با موضوع این روز حماسه‌آفرین در موزه‌های آستان قدس رضوی در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.
وی بیان کرد: نشان يادبود كنفرانس بين‌المللي حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين، با عنوان «القدس لنا» که با تکنیک قلم‎زنی بر روی مس خلق شده است یکی از آثار ارزشمند این مجموعه است.
فرهمندنژاد در خصوص شاخصه‌های اثر، گفت: این نشان یادبود در ابعاد: 40×27 سانتی‌متر ایجاد شده که سال 1370 هجری شمسی توسط کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین اهدا شده است.

ماکت معرق صدف مسجد قبه‌الصخره، یکی دیگر از آثار این گنجینه است که در ابعاد 23×40 سانتی‌متر، توسط احمد جبریل؛ دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین در سال 1373 شمسی اهدا شده است.
فرهمندنژاد افزود: در خلق این ماکت، از صدف‌های هفت‌رنگ استفاده شده است. همچنین آیه نخست سوره اسراء روی آن نقش بسته است.
وی از نشان طلایی «مسجد الصخره القدس» به عنوان دیگر اثر این گنجینه نام برد و گفت: نشان طلایی در ابعاد 10×13سانتی‌متر، از طرف رییس دانشگاه الدعوه الاسلامیه، شعبه لبنان در سال 1379 شمسی اهدا شده است.
جواد فرهمندنژاد با اشاره به اینکه این نشان، درون محفظه‌ شیشه‌ای قرار دارد، ادامه داد: این نشان شامل دو صفحه طلایی متصل به هم است که در صفحه‌ بالایی، تصویر برجسته مسجد الصخره القدس و در صفحه پایینی، تصویر کره زمین نقش بسته است.
رییس اداره پژوهش و معرفی آثار موزه‌های آستان قدس رضوی همچنین ماکت معرق صدف مسجد قبه الصخره که در ابعاد 59×39 سانتی‌متر خلق شده است را از دیگر آثار با موضوع فلسطین عنوان کرد که توسط جنبش مقاومت اسلامی حماس اهدا شده است.
جواد فرهمندنژاد با اشاره به تابلو نقاشی در ابعاد 52×64 سانتی‌متر با موضوع فلسطین، گفت: این اثر توسط پدر شهید رماح فایز الحسنی اهدا شده است.
وی ماکت قدس، با تکنیک معرق صدف و به ابعاد: 39×29 سانتی‌متر را از دیگر آثار موجود در موزه‌های آستان قدس رضوی عنوان کرد که توسط اسماعیل هنیه اهدا شده است.
لازم به ذکر است؛ مجموعه یاد شده همه از آثار اهدایی به رهبر معظم انقلاب(مدظله‎العالی) است که در موزه هدایای مقام معظم رهبری در معرض دید زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) قرار گرفته است. بازدیدکنندگان می‌توانند از این آثار در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 تا 12:30، پنج‌شنبه‌‌‌ها از ساعت 8 تا 11:30 و جمعه‌‌‌ها و ایام تعطیل از ساعت 8 تا 12، از ساختمان موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری آستان قدس رضوی، واقع در صحن کوثر حرم مطهر رضوی بازدید کنند.

انتهای پیام

 

 

captcha