از نشست مسابقات قرآن تا معرفی حجت‌الاسلام احمدی در صفحات معارفی رسانه‌ها
کد خبر: 3722035
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳

از نشست مسابقات قرآن تا معرفی حجت‌الاسلام احمدی در صفحات معارفی رسانه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ برگزاری اولین نشست ستاد برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن، گفت‌وگوهایی در مورد ارتحال حجت‌الاسلام احمدی و انتشار مطالب معارفی در مورد ماه مبارک رمضان از جمله مطالب منتشر شده در صفحات معارفی رسانه‌ها در روز 21 خردادماه است.

نکته جالب صفحات معارفی رسانه‌ها در روز 21 خردادماه

به گزارش خبرنگار ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها امروز علاوه بر انتشار مطالب معارفی با موضوع ماه مبارک رمضان، به برگزاری اولین جلسه ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران پرداخته‌اند. نکته جالب برخی صفحات معارفی روز 21 خردادماه به انتشار خبرهایی که روز گذشته اتفاق افتاده است، باز می‌گردد. در ادامه نگاهی به صفحات معارفی برخی رسانه‌ها انداخته‌ایم.
فارس
خبرگزاری فارس در صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خود در کنار خبری که در مورد مسابقات بین‌المللی قرآن ایران مخابره کرده، به ارائه تحلیلی از ساختار آیه اکمال دین پرداخته است.
تلاوتی از «رمضان خلیلی» از قاریان آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و نیز ترتیل جزء 26 قرآن کریم با صدای «رحیم خاکی» قاری بین‌المللی کشورمان دیگر مطالب منتشر شده در خبرگزاری فارس در روز 21 خردادماه است.
تسنیم
در بین خبرهایی که امروز در خبرگزاری تسنیم و در صفحه دین، قرآن و اندیشه آن انتشار یافته؛ گفت‌وگویی با نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در رشته حفظ کل قرآن کریم صورت گرفته است. «مجتبی فردفانی» در این گفت‌وگوی مشروح بر این موضوع که یک فعال قرآنی باید مفاهیم قرآنی را رعایت کند تأکید کرده و گفته است اگر مردم توقع رفتار قرآنی از یک فعال قرآنی داشته باشند توقع بیجایی نیست و کاملاً درست است.
حجم زیادی از خبرهای روز 21 خردادماه این خبرگزاری در صفحه دین، قرآن و اندیشه به ماه مبارک رمضان اختصاص یافته است. تلاوت جزء بیست و ششم قرآن با صدای «سبزعلی، منشاوی و خلیل الحصری»، دعای روز بیست و ششم ماه مبارک رمضان، اعمال شب بیست و هفتم این ماه مبارک از جمله خبرهایی است که در این دسته قرار می‌گیرد. همچنین اعلام مبلغ زکات فطره و کفاره سال 97 از سوی مراجع تقلید و بیان مصادیق واجب شدن پرداخت کفاره بر روزه‌دار از دیگر مطالب منتشر شده در این بخش است.
از دیگر عناوین خبری منتشر شده در این خبرگزاری می‌توان به «راهکاری از ائمه(ع) برای شفای دردهای جسمانی و اخلاقی»، «پیام تسلیت آیت‌الله سیدمحمد خامنه‌ای در پی ارتحال حجت‌الاسلام احمدی»، «عبدخدایی: امام خمینی مبارزه مسلحانه را سرکوب و دعوت به مبارزه فکر می‌کرد» و «رهبر انقلاب: روزه؛ هدیه‌ای الهی به مومنان است» اشاره کرد.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران امروز 21 خردادماه و تا ساعت 14 خبری از برگزاری اولین نشست ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران مخابره کرده است. در این خبر به نقل از قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه آمده است: «مسابقات بین‌المللی قرآن فرصت‌های ارزشمندی برای کشور فراهم می‌کند».
این خبرگزاری همچنین در خبر دیگری به تدابیر در نظر گرفته شده در اطراف مصلی امام خمینی(ره) برای برپایی نماز عید فطر پرداخته است. گزارشی از مراسم ترحیم حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی در شهر مقدس قم و انتشار ویدئویی از حال و هوای شب‌های ماه مبارک رمضان در تهران از دیگر خبرهای منتشر شده در خبرگزاری دانشجویان ایران است.
ایرنا
خبرگزاری جمهوری اسلامی بخش زیادی از مطالب منتشر شده در صفحه معارف را به ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین احمد احمدی اختصاص داده است. گفت‌وگو با «محمدرضا عارف» نماینده مجلس شورای اسلامی از این دست مطالب است. عارف در این گفت‌وگو مرحوم احمدی را به عنوان شخصیتی که شاخصه‌های انقلابی را به صورت برجسته داشته، معرفی کرده است.
همچنین خبرنگاران این خبرگزاری گفت‌‌وگویی با «آیت‌الله علی‌اکبر رشاد» از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در مورد ارتحال حجت‌الاسلام احمدی انجام داده‌اند. این خبرگزاری در خبر دیگری به معرفی آیین‌های وداع با رمضان در اردبیل پرداخته است.
مهر
خبرگزاری مهر در صفحه قرآن و متون دینی سه خبر از پنج خبر مخابره شده را به استان خوزستان اختصاص داده است. خبرهایی که بیشتر حول و حوش جلسه استاندار خوزستان با فعالان قرآنی این استان می‌چرخد.
در اولین خبر از این دست به نقل از استاندار خوزستان از تشکیل کارگروه قرآنی در حوزه فرهنگی و هنری خبر داده شده است. همچنین در خبر دیگری از این جلسه و به نقل از معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خوزستان بر پرداخت اعتبارات شورای عالی قرآن استان تأکید شده است. سومین خبر از این نشست نیز معاون قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان خواستار تصویب اعتبار برای تجهیز فعالیت‌های قرآنی در این استان شده است. این جلسه شب گذشته و در استانداری برگزار شده است.
خبر دیگر خبرگزاری مهر که در صفحه قرآن و متون دینی منتشر شده است به مراسم رونمایی از پایگاه جامع قرآنی «ایران صدا» اختصاص یافته است. مراسم رونمایی از این پایگاه روز یکشنبه 20 خردادماه و در معاونت صدای سازمان صدا و سیما برگزار شده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان در این روز محل انتشار تعداد زیادی از مطالب معارفی در مورد ماه مبارک رمضان بوده است. مطالبی که عمدتاً شامل دعای روز، اعمال روز، اوقات شرعی روز، میزان فطریه سال 97 و ... است.
در کنار این مطالب به راهکارهای بیان شده توسط حجت‌الاسلام ماندگاری در مورد دوری از دروغ نیز پرداخته شده است. همچنین در این روز گفت‌وگویی با «موسی رضایی» مداح اهل بیت(ع) و از رزمندگان مدافع حرم صورت گرفته است. در مقدمه این گفت‌وگو آمده است؛ «موسی رضایی مدافع حرم و مداح اهل بیت(ع) از کودکی برای حضرات معصومین(ع) خوانده و سبک و سیاقش متفاوت با سبک مداحی های امروزی و یادآور مداحی‌های قدیمی است».
این خبرگزاری در کنار دیگر اخبار خود مصاحبه‌ای از «پروانه مافی» نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در مورد وقف را نیز منتشر کرده و در ادامه به ارائه گزارشی از اولین جلسه ستاد برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن پرداخته است.
ایبنا
خبرگزاری کتاب در صفحه دین به انتشار یک مطلب اکتفا کرده و آن را به مطالب بیان شده توسط حجت‌الاسلام حسین انصاریان در مراسم رونمایی از پایگاه قرآنی ایرانصدا اختصاص داده است. این مفسر قرآن در صحبت‌های خود در مراسم فوق به این موضوع که پاداش ترجمه قرآن را به روح مطهر امام حین(ع) تقدیم کرده، اشاره کرده است.
میزان
خبرگزاری میزان نیز در صفحه دین و اندیشه به انتشار دو گفت‌وگو پرداخته است. در یکی از این گفت‌وگوها یکی از کارشناسان مذهبی تأکید کرده است که کار خیر نباید به ماه مبارک رمضان محدود شود.
در گفت‌وگوی دیگر نیز یک کارشناس علوم قرآنی با بیان اینکه محبت و حب اهل بیت(ع) یکی از مواردی است که باید در دل‌های بندگان خدا همواره جاری باشد گفته است؛ موضوع حب به ائمه اطهار(ع) در آیات قرآن نیز تاکید شده است.

انتهای پیام

captcha