21 دستور برای آمادگی فرودگاه‌های میزبان زائران حج تمتع
کد خبر: 3726751
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰
از سوی قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاه‌ها:

21 دستور برای آمادگی فرودگاه‌های میزبان زائران حج تمتع

گروه جامعه ــ از سوی قائم مقام مدیرعامل شركت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران در امور فرودگاه‎ها دستورالعمل ارائه خدمات مطلوب و تكریم زائرین بیت‌الله الحرام در عملیات رفت و برگشت حجاج به مدیران كل و مدیران فرودگاه‌های اعزام كننده حجاج ابلاغ شد.

21 دستور برای آمادگی فرودگاه‌های میزبان زائران حج تمتع

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی شركت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، حسین اسفندیاری قائم مقام مدیرعامل شركت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران با ارسال دستورالعملی خطاب به مدیران كل و مدیران فرودگاه‎های اردبیل، ارومیه، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، تبریز، رشت، زاهدان، زنجان، ساری، شیراز، كرمان، كرمانشاه، گرگان، مشهد، همدان و یزد آورده است:

«با توجه به برنامه‎ریزی‎های انجام شده برای شروع عملیات حج تمتع سال جاری و در راستای آمادگی فرودگاه‎ها به منظور ارائه خدمات مطلوب و تكریم زائرین بیت‌الله الحرام در عملیات رفت و برگشت حجاج، مقتضی است نسبت به انجام موارد مشروحه ذیل اقدام فرمایید.

1. بازدیدهای مستمر از تمامی قسمت‎های فرودگاه(Land side- Air side)  و رفع نواقص احتمالی

2. تشكیل جلسات با نهادها و سازمان‎های ذیربط و انجام هماهنگی‎های لازم.

3. پیگیری جهت آماده بودن دستگاه‎های كمك ناوبری، دستگاه‎های x-ray، گیت وی، تسمه نقاله، سیستم روشنایی سطوح پروازی، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی، ژنراتورهای برق اضطراری و...

4. ایجاد هماهنگی‎های لازم به منظور آمادگی و حضور كاركنان فنی و عملیاتی، اطلاعات پرواز، مدیر ترمینال و ... در طول زمان انجام پروازهای حج تمتع.

5. انجام تمهیدات لازم به منظور فراهم كردن مكان مناسب جهت انجام فریضه نماز.

6. تاكید بر حضور مدیران در زمان‎های پیك حضور مسافران و حجاج در فرودگاه‎ها.

7. تاكید بر رویكرد استفاده از چند پیشگی جهت راهنمایی حجاج و همراهان و راه‎اندازی سیستم «از من بپرس».

8. پیش‎بینی حوادث و بحران‎های احتمالی و برنامه‎ریزی برای در نظر گرفتن سناریوی مناسب برای عبور از آن.

9. نظارت جدی بر قیمت كالاها و خدمات عرضه شده در فروشگاه‎های مستقر در فرودگاه و اعلام سامانه برای شكایات مسافران.

10. تاكید برهماهنگی جدی و كامل با شركت‎های هواپیمایی و شركت‎های ارائه‎دهنده خدمات هندلینگ در خصوص عدم تاخیر پروازها و حضور به موقع مسئولان مربوطه در فرودگاه‎ها و جلوگیری از بحران‎های احتمالی.

11. مستندسازی حوادث یا بحران‎های احتمالی به صورت صوتی و تصویری(عكس و فیلم).

12. اتخاذ تدابیر لازم در ارتباط با محل پارك خودروهای مشایعین و مستقبلین.

13. برنامه‎ریزی و تلاش موثر به منظور ارائه خدمات شایسته به حجاج بیت‌الله الحرام و مشایعین و مستقبلین آنها.

14. استخراج، پردازش و اعلام آمار روزانه اعزام و پذیرش حجاج به حوزه قائم مقام مدیرعامل در امور فرودگاه‎ها- مسئول عملیات حج شركت.

15. انجام اقدامات مناسب برای پاكسازی و زیباسازی محاوط فرودگاهی و بررسی و ساماندهی مسیرهای دسترسی به ترمینال‎های اعزام و پذیرش حجاج.

16. اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم جهت حجاج بیت‌الله الحرام اهل سنت، مطابق با شرایط فقهی آنان، در فرودگاه‎هایی كه اعزام و پذیرش این گروه حجاج را برعهده دارند .

17. بارگذاری و بروزرسانی مدام صفحات پورتال حج فرودگاه‎ها با هماهنگی روابط عمومی.

18. پیش‎بینی تمهیدات لازم در خصوص تاخیرات احتمالی ایرلاین‎ها.

19. هماهنگی با فرماندهان پلیس، سپاه و گذرنامه فرودگاه‎ها در خصوص رعایت برنامه زمان‎بندی جلسات توجیهی و چك‎های امنیتی.

20. هماهنگی با پلیس راهنمایی و رانندگی و پلیس راهورناجا در خصوص تردد ایمن و آرام حجاج، مستقبلین و مشایعین گرامی.

21. هماهنگی با نهادهای ذی‎ربط فرهنگی در خصوص غنا بخشی به ساعات حضور مستقبلین در فرودگاه‎ها.

انتهای پیام

captcha