حركت به سمت خدمت خالصانه و كریمانه، موجب تقویت نظام می‌شود
کد خبر: 3727342
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
آیت‌الله دژكام:

حركت به سمت خدمت خالصانه و كریمانه، موجب تقویت نظام می‌شود

گروه اجتماعی ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینكه حقیقت نظام جمهوری اسلامی مربوط به اهل بیت(ع) است و به همین دلیل مردم پای نظام ایستاده‌اند، گفت: هر چه به سمت خدمت خالص کریمانه می‌رویم سبب تقویت نظام اسلامی می‌شویم.

حركت به سمت خدمت خالصانه كریمانه، موجب تقویت نظام می‌شود

به گزارش ایكنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژكام، نماینده ولی فقیه در استان فارس عصر دیروز، 11 تیرماه دیدار اعضا شورای مرکزی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در این استان با تأكید بر اینكه روح و حقیقت نظام جمهوری اسلامی مربوط به اهل بیت(ع) است یعنی ظواهر نظام را که کنار بگذاریم به اهل بیت(ع) می‌رسیم و به همین دلیل است که مردم پای نظام ایستاده‌اند، گفت: هر چه به سمت خدمت خالص کریمانه می‌رویم سبب تقویت نظام اسلامی می‌شویم.
وی با تأكید بر اینكه کار برای خدا و اهل بیت(ع) سعادت می‌خواهد، گفت:‌ یکی از ویژگی‌های کار کردن برای اهل بیت(ع) خالص بودن کار است البته به شرطی که بدانیم کار برای که انجام می‌گیرد.
امام جمعه شیراز افزود: كارهای شخصی که برای خود انجام می‌دهیم، مشخص نیست که به چه نتیجه‌ای می‌رسد و ممکن است دچار اغراض دیگری شود که ارزش ندارد، اما اهل بیت(ع) به حساب اینکه شاهد بر اعمال ما هستند و خود از مخلصین هستند، وقتی کاری به اسم آن‌ها انجام می‌گیرد، صاف و پاک خواهد بود و امید است به خوبی در نامه اعمال ما نوشته شود.
آیت‌الله دژكام با بیان اینكه وقتی نام مقدس معصوم در کاری به میان می‌آید کار به گونه‌ای دیگر سر و شکل می‌گیرد، گفت: مهم این است که توجه داشته باشیم کار برای که است و انسان بداند زیر سایه کسی است که شاهد اعمالش هست و به برکت وجود آن‌ها کار خالصانه برای خدا انجام می‌گیرد.

كار برای خدا و با توسل به اهل بیت(ع)، الهی می‌شود
امام جمعه شیراز با یادآوری اینكه كار برای خدا و با توسل به اهل بیت(ع) صاف، پاك و الهی می‌شود و در غیر این صورت كار درست پیش نمی‌رود، گفت: مقام خالص توجه به خدا نتایج روشن و مشخصی دارد که امیدواریم به برکت امام رضا(ع) نصیب همه ما شود.
وی با اشاره به مطالب ارائه شده توسط اعضای شورای مركز آستان قدس رضوی گفت: با نگاه به آمارها و کارهای انجام شده مشخص می‌شود که به برکت وجود ائمه و نیت خیری که پشت کار هست، کارها به نحو احسن پیش می‌رود.
آیت‌الله دژكام باز هم تأكید كرد: کار برای خدا و به دست مبارک کسانی که خالصانه برای او این کار را انجام می‌دهند، پیش می‌رود و ان‌شاءالله خداوند این شرف را که خدمت خالصانه‌ای هست از ما نگیرد.

كرامت، آن است كه بدون سئوال، كمك كنیم
وی همچنین به نام‌گذاری دهه كرامت به نام «خدمت كریمانه» اشاره كرد و گفت: ویژگی‌هایی در شخصیت انسان کریم وجود دارد. در روایات داریم که کرامت آنی است که بدون سئوال اقدام کنید یعنی وقتی یک نفر نیاز دارد بدون اینکه اظهار نیاز کند شما شروع به کمک کنید. کرامت بزرگواری و بزرگ منشی هست. انسان کریم‌النفس کوچک شدن دیگران را نمی‌خواهد. سئوال ذلت می‌آورد و کریم نمی‌گذارد کار به سئوال برسد و قبل از آن خدمت و کمک می‌کند.

خدمت كریمانه را مدنظر قرار دهیم
نماینده ولی فقیه در استان فارس با تصریح اینكه امیرالمؤمنین علی(ع) بعد از ضربت خوردن کمک‌هایش مشخص شد و این مصداق کرامت است، گفت: باید توجه داشته باشیم که در انجام امور ظرافتی به خرج داده شود تا مجموعه خدمات ارائه شده به شان و شخصیت افراد ضربه نزند و خدمت کریمانه باشد، در غیر این صورت درست مثل کدخداها در قدیم می‌شود که کار دیگر وجهه الهی ندارد.
وی گفت: در سیاست ما هم گاهی متأسفانه برخی سیاسیون روش امام رضا(ع) و وجه الهی کار را در نظر نمی‌گیرند و به روش کدخدا عمل می کنند و این سبب بروز مشکلات می‌شود.

كار الهی، همیشه پایدار است
آیت‌الله دژكام خطاب به اعضای این شورا تأكید كرد: خیلی تلاش کنید که کار همان طور که کریمان اهل بیت(ع) می‌خواهند انجام شود و ادامه داد: کاری که وجهه الهی پیدا می‌کند همیشه باقی خواهد ماند هر چند شاید در ابتدا به نظر نرسد اما در طول زمان به خوبی خود را نشان می‌دهد.

خدمت كریمانه با گذشت زمان، بیشتر جلوه می‌كند
وی با بیان اینكه خدمت کریمانه با وجهه الهی خود هر چه جلوتر رود بیشتر جلوه می‌کند، گفت: ما باید نگاه جامعه را از نوع کارهای مقطعی به برکت امام رضا(ع) به سمتی ببریم که خدمت واقعاً کریمانه باشد و این نوع خدمت باقی و مانا خواهد بود.

 اخلاص؛ دلیل مانایی انقلاب اسلامی
امام جمعه شیراز اظهار كرد: اکنون که سال چهلم انقلاب اسلامی است و هدف دشمن ضربه زدن و از بین بردن آن است این نوع کارهای خالص و خدماتی که متعلق به خود امام رضا(ع) هست جواب توطئه‌های دشمنان است. حقیقت کار همیشه باقی خواهد ماند و وقتی رهبر معظم می‌گویند این انقلاب و نظام خواهد ماند چون می‌دانند این انقلاب خالصانه بوده است.

اشاره به مشكلات امروزی مردم
وی با ذكر این نكته كه وقتی کار برای اهل بیت(ع) شد دیگر پیرایه‌های ظاهری کنار می‌روند و اصل و واقعیت موضوع که همان اهل بیت(ع) هستند، باقی می‌ماند، گفت:‌ امروزه مردم ناراحتی‌ها، دل خستگی‌ها و کمبودهایی دارند و این واقعیتی است که دشمنان به دنبال بزرگ‌نمایی آن هستند تا در جنگ روانی مردم را به مرحله ناامیدی برسانند.
آیت‌الله دژكام یادآور شد: رئیس جمهور آمریکا یعنی شیطان بزرگ پیشنهاد یا بسته می‌گذارد در مقابل ما، شما نیز به برکت امام رضا(ع) بسته از جیب مبارک آن حضرت در می‌آورید و این جواب دشمنان است و سبب شادی و خوشحالی دل مردم می‌شوید. نیت شما با امام رضا(ع) صاف شود جیب کرم حضرت پر است. باید به گونه‌ای کار کنیم که غوغایی شود و کمک‌ها افزایش یابد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با یادآوری اینكه امام رضا(ع) باب‌الحوائج است و اگر درب خانه او برویم دست خالی برنمی‌گردیم، گفت: کاری کنیم مردم به اهل بیت(ع) متصل شوند. اگر در این بین اهل بیت(ع) کنار رفته و ما دیده شویم دیگر خدمت خالصانه نیست و ارزشی ندارد. باید مردم را مستقیم به اهل بیت(ع) وصل کنیم، هرچند با کریمان کارها دشوار نیست اما باید حواسمان جمع باشد که تمام اعمال و حرکاتمان در منظر امام رضا(ع) است.
وی در پایان گفت: اصل قضیه این است که هیچ لباس و جایگاهی در مقابل کریمان اهل بیت(ع) به چشم نمی‌آید و آن‌ها برای لحظه‌ای خدمت باید به ما اجازه دهند.
انتهای پیام

captcha