اکران فیلم در پنج واحد سینمای سیار خراسان رضوی
کد خبر: 3730072
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵
در دهه کرامت صورت می‌گیرد؛

اکران فیلم در پنج واحد سینمای سیار خراسان رضوی

گروه فرهنگی - معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از فعالیت سینماهای سیار در استان، برگزاری نمایشگاه‌های مختلف عکس و هنرهای تجسمی و همچنین رونمایی از پوستر جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان در دهه کرامت خبر داد.

سه شنبه 26 تیرماه//اکران فیلم در پنج واحد سینمای سیار در خراسان رضوی به مناسبت دهه کرامت/بیش از 15 مرکز هنری در دهه کرامت افتتاح می‌شوند

افشین تحفه‌گر، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با اشاره به برنامه‌های هنری و سینمایی که در دهه کرامت اجرا خواهند شد، بیان کرد: اکران فیلم در پنج واحد سینمای سیار استان از جمله این برنامه‌هاست؛ سینماهای سیار در اطراف و حاشیه شهر مشهد و همچنین شهرستان‌های نیشابور، تربت حیدریه و گناباد به صورت روزانه و با درخواست مرکز شهرستان، بخشداری‌ها، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و ... در روزهای دهه کرامت اکران فیلم خواهند داشت.
وی در همین راستا با بیان اینکه برنامه اکران سینماهای سیار استان در دهه کرامت مشخص شده است، افزود: فعالیت سینماهای سیار استان بعد از دهه کرامت نیز تا زمانی که مناطق اشاره شده از سالن سینمای ثابت برخوردار شوند، ادامه خواهد داشت و مراکز مختلف از جمله بخشداری‌ها، اداره آموزش و پرورش منطقه، کانون‌های مساجد و ... می‌توانند برای اکران فیلم در منطقه‌شان اقدام کنند.
تحفه‌گر به برگزاری هفتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر میثاق در کاشمر، همزمان با دهه کرامت اشاره کرد و ادامه داد: اختتامیه جشنواره تئاتر منطقه‌ای میثاق که همزمان با دهه کرامت برگزار شد، در روز یکشنبه، 24 تیرماه همزمان با اولین روز دهه کرامت در کاشمر برگزار شد؛ این جشنواره برای اولین بار به صورت منطقه‌ای و با حضور پنج استان یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و با هدف توجه هنرمندان به متون دینی، حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و احیای فرهنگ ایثار و شهادت اجرا شد.
وی در همین راستا اضافه کرد: در مجموع حدود 100 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این تعداد، هشت مورد به عنوان برگزیده انتخاب شدند و در شهرستان‌‌های بردسکن، کاشمر و خلیل آباد به نمایش در خواهند مد.

افتتاح 17 مرکز فرهنگی در دهه کرامت

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین از افتتاح حدود 17 مرکز فرهنگی در استان همزمان با روزهای دهه کرامت خبر داد و افزود: این مؤسسه‌ها تحت عنوان مؤسسه تک منظوره هنری و آموزشگاه‌های هنری در حوزه هنرهای تجسمی، موسیقی، سینما و ... در شهرستان‌های مختلف افتتاح خواهند شد که دو مؤسسه همزمان با اختتامیه جشنواره تئاتر منطقه‌ای میثاق در کاشمر گشایش خواهد یافت.
تحفه‌گر با اعلام اینکه در روزهای دهه کرامت، نمایشگاه‌های مختلف هنرهای تجسمی و عکاسی در سراسر استان فعالیت خواهند داشت، اضافه کرد: این نمایشگاه با موضوع دهه کرامت و موضوع‌های آزاد تقریباً در همه شهرستان‌ها پذیرای علاقه‌مندان هستند؛ در مشهد نیز حدود 18 گالری نمایشگاه‌هایی به مناسبت دهه کرامت با موضوع مرتبط با این روزها و موضوع‌های آزاد برگزار می‌کنند
وی همچنین از اعلام فراخوان جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان در دهه کرامت در مشهد خبر داد و اظهار کرد: امیدواریم در همین روزها از پوستر این جشنواره در مشهد نیز رونمایی شود.
انتهای پیام

 

 

captcha