خدمت‌رسانی ۶۰ امدادگر همدانی به زائران اربعین
کد خبر: 3760134
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹

خدمت‌رسانی ۶۰ امدادگر همدانی به زائران اربعین

گروه اجتماعی - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خبر داد: ۶۰ نفر از نجاتگران که دوره کمک‌های اولیه را گذرانده‌اند در ۲۰ موکب همدان مستقر شدند تا در صورت نیاز به زائران امدادرسانی کنند.

آمادگی 60 امدادگر همدانی در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

حمید عرفی‌یگانه، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان در گفت‌وگو با ایکنا از همدان، با اشاره به خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان همدان در طرح امدادرسانی به زائران اربعین از ۲۱ مهرماه تا شب اربعین ۱۰ هزار و ۲۲۲ نفر از زائران را اسکان داده است.
وی افزود: اربعین امسال نجاتگران هلال احمر استان تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا مبادا زائری در محورهای مواصلاتی استان به مشکل بربخورد.
عرفی‌یگانه با اشاره به استقرار ۱۲ پایگاه ثابت و ۴ پایگاه موقت در محورهای مواصلاتی استان همدان افزود: ۲۷۳ نجاتگر از ابتدای طرح تاکنون در پایگاه‌های مذکور مشغول امدادرسانی به زائران هستند.
معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان بیان کرد: تعدادی آمبولانس با ۳ سرنشین نجاتگر نیز به صورت سیار در جاده‌های استان مشغول گشت‌زنی هستند تا اگر خودروی زائران به مشکل برخورد به آنها کمک‌رسانی شود.
وی تصریح کرد: تعداد ۴۷ دستگاه آمبولانس با ۴ خودروی نجات مجهز به دستگاه هیدرولیک در مقابل پایگاه‌های ثابت و موقت مستقر هستند تا در صورت بروز حادثه سریعاً خود را به محل مورد نظر برسانند.
عرفی‌یگانه ادامه داد: از ۲۱ مهرماه تاکنون ۲۲ مورد واژگونی، ۷ مورد تصادف در محورهای مواصلاتی استان به وقوع پیوسته که در این حوادث ۲۷ نفر مصدوم شده‌اند و از این تعداد ۷ نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند و ۲۰ نفر به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.
وی از ارائه خدمات حضوری و مناسبتی در حوزه شهری، کوهستانی و سیلاب به ۲۹ نفر خبر داد و گفت: از ۲۹ نفر ۱۳ نفر مصدوم شده‌اند که ۱۰ نفر به صورت سرپایی و ۳ نفر به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.
معاون امداد و نجات استان همدان با ابراز خرسندی از اینکه متوسط زمان حضور نجاتگران در محل حادثه به کمتر از ۱۰ دقیقه رسیده است، گفت: در حال حاضر میانگین حضور نجاتگران ۸ دقیقه و یک ثانیه است که ما درصددیم با ایجاد آمادگی و افزایش توان عملیاتی آنها، این زمان را به حدود ۵ دقیقه کاهش دهیم.
وی بیان کرد: میدان کربلا، میدان شهر جورقان و گلوگاه اسدآباد محل حضور پست‌های موقت است و تعداد سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه کامیون تریلر و یک تیم ۶ نفره درمان اضطراری به کشور عراق و یک دستگاه آمبولانس نیز به مرز اعزام شدند تا در خدمت زائران باشند.
عرفی‌یگانه گفت: ۶۰ نفر از نجاتگران که دوره کمک‌های اولیه را گذرانده‌اند در ۲۰ موکب مستقر شدند تا در صورت نیاز به زائران امدادرسانی کنند.
انتهای پیام

captcha