كاروان قرآنى انقلاب در ایستگاه هرمزگان/ برپایی محفل انس با قرآن در قشم + عکس
کد خبر: 3786279
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۰
در ادامه سفر کاروان قرآنی انقلاب/

كاروان قرآنى انقلاب در ایستگاه هرمزگان/ برپایی محفل انس با قرآن در قشم + عکس

گروه فعاليت‌های قرآنی - کاروانی قرآنی انقلاب در یازدهمین روز از سفر خود در شهرهای بندرعباس و قشم به اجرای برنامه‌های قرآنی پرداخت.

كاروان قرآنى انقلاب در ایستگاه هرمزگان/ برپایی محفل انس با قرآن در قشم + عکسبه گزارش خبرنگار اعزامی ایکنا؛ اعضای کاروان قرآنی انقلاب در یازدهمین روز از سفر 21 روزه خود به استان‌های مختلف کشور، پنج‌شنبه، 11 بهمن‌ماه، در استان هرمزگان به اجرای برنامه‌های قرآنی پرداختند.

اعضای این کاروان متشکل از اساتید و فعالان قرآنی کشورمان، صبح امروز در گلزار شهدای شهر بندرعباس به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند و سپس در همایش طلایه‌داران فاطمی(س) حضور یافتند.

تلاوت احمد ابوالقاسمی و هادی صلح‌جو و اجرای منصور آقامحمدی، زینت‌بخش این همایش و محفل قرآنی بود.

درادامه این روز، کاروان قرآنی انقلاب راهی جزیره قشم شد و در محفل قرآنی مسجد امام حسین(ع) واقع در این جزیره به اجرای برنامه پرداخت. در این محفل که با اجرای هادی صلح‌جو و پخش زنده از شبکه رادیویی قرآن همراه بود، حميد شاكرنژاد و سیدمحمدجواد حسینی، قاریان بین‌المللی کشورمان آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کردند که تشویق حاضران را برانگیخت.

كاروان قرآنى انقلاب در ایستگاه هرمزگان/ برپایی محفل انس با قرآن در قشم + عکس

سپس حجت‌الاسلام‌والمسلمین میثم تارم، امام جمعه قشم، با تشکر از کاروان قرآنی انقلاب و تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر اظهار کرد: حركت با خير و بركت انقلاب اسلامی بر اساس تعالیم قرآن کریم شکل گرفت. اين انقلاب توانست غبار مهجوریت را از قرآن بزداید و به متن جامعه بیاورد زیرا این کتاب الهی در دوران ستمشاهی صرفاً براى مجالس مردگان و تبرك استفاده می‌شد.

وی در ادامه گفت: امروز به بركت حضور قرآن در جامعه اسلامى، اين حركت‌هاى قرآنى و اين كاروان كه ما شاهدش هستيم در آستانه دهه فجر شکل گرفته است. هدف نظام چيزى جز پياده كردن قرآن و دستوراتش نيست چراکه این کتاب، نسخه شفابخش، هدايت‌كننده بشريت و راهگشاى مردم در فتنه‌هاست و می‌توانیم در تاريكى‌ها به آن تمسك كنیم.

كاروان قرآنى انقلاب در ایستگاه هرمزگان/ برپایی محفل انس با قرآن در قشم + عکس

امام جمعه قشم کرد: امام با كمك مردم به آيه «وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا»(نساء/141) عمل كرد و سلطه نحس استكبار و آمريكا را از سر اين مملكت كوتاه كرد. امروز نجات و سعادت مسلمانان چيزى جز عمل كردن به همين آيه نيست. نفى سبيل كفار به دستور قرآن و استقلال كشورهاى مسلمان در عمل كردن به اين آيه شريفه است. همانطور كه جمهوری اسلامی به آن عمل كرد و اين استقلال را به عنوان يكى از دستاوردهاى شيرين انقلاب برای ما به ارمغان آورد. ساير كشورها نیز با عمل به اين آيه مي‌توانند شر استكبار را از خود دور كنند و در سايه حكومت قرآن به استقلال در همه موضوعات خواهند برسند.

كاروان قرآنى انقلاب در ایستگاه هرمزگان/ برپایی محفل انس با قرآن در قشم + عکس

انتقاد به اطلاع‌رسانی محفل در قشم

بعد از پایان این محفل قرآنی یکی از جوانان حاضر در محفل به گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا پرداخت و با اشاره به علاقه اهالی قشم به قرآن کریم گفت: با اطلاع‌یافتن از حضور اساتید بین‌المللی همچون شاكرنژاد و حسینی، بی‌صبرانه منتظر آغاز این محفل بودیم. محافل قرآنی با حضور قاریان مطرح عمدتاً در شهرهای بزرگ و تهران برپا می‌شوند در حالی که در منطقه‌ای همچون قشم نیز علاقه زیادی برای استماع و یادگیری تلاوت قرآن کریم وجود دارد.

وی با بیان انتقادی نسبت به اطلاع‌رسانی این برنامه گفت: برنامه امشب بسیار باشکوه و اثرگذار بود اما اگر تبلیغات لازم برای این محفل قرآنی بیشتر و زودتر انجام می‌شد، علاقه‌مندان بیشتری می‌توانستند از این برنامه بهره ببرند.

گزارش از محمدرضا رجبی

انتهای پیام

captcha