تاسیس ۷۰۰ نمازخانه پس از پیروزی انقلاب در مدارس آذربایجان غربی
کد خبر: 3788605
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۰

تاسیس ۷۰۰ نمازخانه پس از پیروزی انقلاب در مدارس آذربایجان غربی

گروه فرهنگی-مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به رشد خوب کتابخانه‌های کلاسی و مستقل و نمازخانه‌های مدارس، پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و گفت: در این حوزه 700 نمازخانه بعد از انقلاب در مدارس استان ایجاد شده است.

تاسیس ۷۰۰ نمازخانه پس از پیروزی انقلاب در مدارس آذربایجان غربی

به گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ابراهیم محمدی، مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، شب گذشته، 18 بهمن ماه، در نشست خبری با اصحاب رسانه، در محل نمایشگاه دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی در استان، بیان کرد: مدرسه و نظام تعلیم و تربیت در استان و بخصوص در ارومیه از قدمت زیادی برخوردار بوده و آموزش و پرورش در این استان زودتر ظهور پیدا کرد.
وی با اشاره به اینکه در طول 40 سال پس از پیروزی انقلاب، اتفاقات خوبی در حوزه تعلیم و تربیت در استان رخ داده است، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب، به لحاظ تحولی که در کتابهای درسی، محتوای آموزشی و بحث پرورشی گردید، آموزش، مبتنی بر رویکرد تربیتی شد.
محمدی ادامه داد: قبل از انقلاب فقط 2600 واحد آموزشی در استان وجود داشت که اکنون این رقم قریب 5 هزار واحد آموزشی افزایش یافته و همچنین امروز استان در حوزه ابتدایی از پوشش خوبی برخوردار هستیم، به طوری که در سال 57 در حالت خوشبینانه، پوشش ابتدایی در حدود 40 درصد بود و امروز 98.1 درصد است.
وی افزود: امروز در سراسر استان هرجا که سکنه است، مدرسه وجود داشته و در تمامی 3200 روستای استان، مدارس دایر هستند و 110 مدرسه زیر 5 نفر نیز در استان فعالیت دارند که از این تعداد 18 مدرسه یک نفره، 16 مدرسه 2 نفره و 24 مدرسه 3 نفره هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه امروز با افتخار، خوشبختانه آنچه نظام برای پوشش تحصیلی لازم بود، انجام داده است، یادآور شد: امروز از لحاظ پوشش مدرسه، 486 مدرسه زیر حدنصاب در سراسر استان در حال فعالیت بوده و سطح سوادآموزی استان برای جمعیت بین 10 تا 49 سال در سال 57، فقط 37 درصد بود که این رقم امروز به 97.1 درصد باسوادی افزایش یافته و رشد و جهش خوبی را در زمینه باسوادی شاهد بوده‌ایم.
وی تفاوت بین سواد زنان و مردان، قبل از پیروزی انقلاب را 33 درصد عنوان کرد و افزود: امروز این رقم در استان به 8.8 درصد رسیده و عدالت آموزشی و توسعه تعلیم و تربیت اتفاق افتاده و همچنین از اول انقلاب تاکنون 3600 پروژه آموزشی شامل انواع سالن‌های ورزشی، دارالقرآن و غیره ایجاد شده است.
محمدی با تاکید بر اینکه در حوزه آموزش های فنی‌وحرفه‌ای و استثنایی نیز اتفاقات خوبی پس از پیروزی انقلاب رخ داده است، تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، فقط 4 واحد استثنایی در استان وجود داشت که به برکت پیروزی انقلاب امروز 94 واحد استثنایی فعالیت دارند و همچنین در اول انقلاب 6 مدرشه هنرستان، فنی‌وحرفه‌ای و کارودانش وجود داشت که امروز 251 واحد در این حوزه وجود دارد.
وی با بیان اینکه قبل از پیروزی انقلاب خبری از کانون‌های پژوهشی، پرورشی و پژوهش‌سرا نبود، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، 18 دارالقرآن، 28 مدرسه تیزهوشان،51 واحد آموزشی برای فرزندان شاهد، 114 واحد آموزشی در قالب مدارس شبانه‌روزی و نزدیک به 80 سالن مجتمع ورزشی در استان برای فعالیتهای تربیت بدنی و ورزشی ایجاد شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی به رشد خوب کتابخانه‌های کلاسی و مستقل و نمازخانه‌های مدارس، پس از پیروزی انقلاب اشاره کرد و افزود: در این حوزه نیز 700 نمازخانه بعد از انقلاب در مدارس ایجاد شده و همچنین در حوزه برنامه‌های الکترونیک، امروز 4 هزار مدرسه استان تحت‌وب بوده و 7750 کلاس درس به فناوری‌های نوین آموزشی مجهز هستند.
وی با اشاره به اینکه مشکلات در حوزه کلاس و سرانه فضای آموزشی زیاد است، یادآور شد: امروز سرانه فضای آموزشی از میانگین کشوری پایین‌تر بوده و 4.5 درصد است، که این رقم قبل از انقلاب 1.5 بود و جهش خوبی در سرانه فضای آموزشی داشتیم.
محمدی با بیان اینکه طی ایام‌الله دهه فجر سال جاری 48 پروژه آموزشی در استان افتتاح شده است، خاطرنشان کرد: 254 کلاس به کلاس‌های درسی افزوده شده و تا پایان شهریور ماه 98 نزدیک به 720 کلاس درس نیز افزوده خواهد شد و اکنون نیز 350 پروژه آموزشی درحال اجرا بوده و اگر به اتمام برسد، 2300 کلاس درس نیز افزوده می‌شود.
انتهای پیام

captcha