حضور ۲۰۰۵ نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در کاشمر و خلیل‌آباد
کد خبر: 3794194
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

حضور ۲۰۰۵ نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در کاشمر و خلیل‌آباد

گروه شهرستان‌ها ــ آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با حضور ۲۰۰۵ نفر در شهرستان‌های کاشمر و خلیل‌آباد برگزار شد.

حضور 2005 نفر در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم در کاشمر و خلیل‌آبادعلی توکلی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشمر در حاشیه برگزاری این آزمون در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، گفت: آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم طی دو نوبت با حضور قرآن آموزان موسسات قرآن و عترت شهرستان کاشمر برگزار شد.
وی با بیان اینکه این آزمون در محل سالن فاطمه‌الزهرای بقعه متبرکه امامزاده سید حمزه(ع) برگزار شد، افزود: این آزمون به طور مشترک با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره اوقاف و امور خیریه برگزار گردید.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشمر با اشاره به اینکه کل شرکت‌کنندگان در این آزمون 1238 نفر بودند، بیان کرد: 955 نفر در آزمون کتبی، 205 نفر در آزمون شفاهی و 78 نفر از طریق آزمون الکترونیکی شرکت کرده‌اند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشمر عنوان کرد: در مجموع 979 نفر قرآن‌آموز از طریق موسسات قرآن و عترت زیرمجموعه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که شامل 813 خواهر قرآن‌آموز و 142 برادر قرآن‌آموز می‌شوند و همچنین 259 نفر از طریق بقاع متبرکه شهرستان در این آزمون ثبت نام کرده‌اند.
وی یادآور شد؛ بیشترین آمار شرکت کننده در بین موسسات فرهنگی قرآن و عترت شهرستان مربوط به موسسه پردیس قرآن با ثبت‌نام 601 نفر قرآن‌آموز می‌شود.
توکلی با بیان اینکه ثبت نام از دی‌ماه آغاز شده بود، تصریح کرد: بسیاری از افرادی که ثبت‌نام کرده بودند در آزمون شرکت داشتند.
وی با اعلام اینکه آزمون نخست مربوط به رشته‌های حفظ و آزمون دوم مربوط به رشته مفاهیم در کدهای مختلف بود، گفت: از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای افرادی که بتوانند نمره قبولی را کسب کنند گواهینامه معتبر صادر خواهد شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کاشمر در ادامه به فعالیت‌های قرآنی شهرستان اشاره کرد و افزود: شهرستان کاشمر از نظر فعالیت‌های قرآنی و تعداد موسسات از جایگاه بسیاری خوبی در استان برخوردار است.
وی با بیان اینکه کاشمر از نظر تعداد قرآن‌آموزان توانسته جزء سه شهرستان برتر خراسان رضوی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم باشد، بیان کرد: اکنون 6 موسسه قرآن و عترت زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فعال هستند.
توکلی یادآور شد؛ بالغ بر 3000 نفر در موسسات قرآنی زیر نظر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشمر مشغول فراگیری هستند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه خلیل‌آباد گفت: تعداد 707 نفر از این شهرستان در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم شرکت کرده‌اند که 409 نفر در آزمون کتبی و 298 نفر در آزمون شفاهی و الکترونیک بوده است
سید احمد حسینی اظهار کرد: نوبت اول گروه حفظ با هفت رشته بودند که شامل حفظ یک جزء، سه جزء، پنج جزء، 10 جزء، 15 جزء، و حفظ کل می‌شد که در این نوبت 62 نفر سه برادر و 59 خواهر حضور داشتند.
وی ادامه داد: نوبت دوم گروه مفاهیم با هفت رشته شامل مفاهیم حفظ جزء 30 در سه سطح، مفاهیم صحیفه سجادیه، مفاهیم نهج البلاغه، مفاهیم قرآن کریم و تفسیر قرآن کریم شامل 347 نفر رشته که از این تعداد 16 برادر و 331 خواهر می‌شد، بودند.

انتهای پیام

captcha