رسیدن به مسجد تراز اسلامی؛ هدف بزرگداشت کانون‌های ‌مساجد
کد خبر: 3795192
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰

رسیدن به مسجد تراز اسلامی؛ هدف بزرگداشت کانون‌های ‌مساجد

گروه اجتماعی ــ مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی ـ هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری گفت: معرفی و تبیین جایگاه و نقش کانون‌های فرهنگی ـ هنری در اعتلای فرهنگ دینی و رسیدن به مسجد تراز اسلامی یکی از اهداف بزرگداشت کانون‌های ‌مساجد است.

محمدرضا مظاهری، مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی ـ هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه هجدهم اسفندماه روز گرامیداشت 26 سال تلاش کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد است، بیان کرد: ظرفیت عظیم مردمی، با مشارکت و حضور فعالانه قشر کودک، نوجوان و جوان در راستای اعتلای فرهنگ مسجدی در اتمسفر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد به‌عنوان یکی از مؤثرترین نهادها با پیوست مسجدی مطابق با اهداف عالی نظام و در‌صدد تربیت و پرورش نیروهای متخصص جوان گام برداشته است.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی ـ هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری گفت: در این روز دستاوردها، تلاش‌ها و تولیدات فاخر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، نخبگان علمی، فرهنگی و قرآنی عضو کانون‌ها به عموم مردم معرفی می‌شود.

اهداف بزرگداشت روز کانون‌های مساجد
مظاهری ارتقای اعتماد جامعه به‌ویژه والدین نسبت به گسیل داشتن کودک و نوجوانان به کانون‌های فرهنگی ـ هنری، معرفی و تبیین جایگاه و نقش کانون‌های فرهنگی ـ هنری در اعتلای فرهنگ دینی را از اهداف بزرگداشت این روز دانست و افزود: ارتقاء فرهنگ عمومی و رسیدن به مسجد تراز اسلامی یکی از مهمترین اهداف بزرگداشت این روز است که تصمیم‌گیران در بخش‌های عمومی و مردمی می‌توانند به بهانه همین روز از عملکرد کانون‌های مساجد مطلع شوند و جریان‌سازی شایسته در راستای ترغیب و ساماندهی خیرین، معتمدین و جلب مشارکت‌های مردمی به‌عنوان یک پشتوانه مادی و معنوی در راستای حمایت از جریان شبکه عظیم کانون‌های مساجد صورت پذیرد.

وی گفت: امیدواریم بعد از گذشت دو دهه تلاش صادقانه در بیست‌وششمین سالروز تأسیس ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور بر اساس رویکرد جدید ستاد عالی مطابق با سند تحول راهبردی، شاهد رشد بیش از پیش در سطح کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد باشیم.

مسئول دبیرخانه کانون فرهنگی هنری مساجد استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری نسبت به کانون‌های هنری مساجد تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سفرشان به استان خراسان شمالی، در بخشی از سخنان خود پیرامون کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فرمودند: سفارش می‌کنم کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد را فراموش نکنید؛ با همکاری بسیج این کانون‌های فرهنگی ـ هنری را پررونق کنید و برایشان کار کنید. سخنی که متناسب با نیاز جوانان است فراهم کنید و کتاب‌های مورد نیاز را فراهم و خودتان را به آنها مجهز کنید بعد به این کانون‌های فرهنگی بروید و پذیرای جوان‌ها باشید.

مهم‌ترین برنامه‌های دبیرخانه کانون‌های مساجد
وی با اشاره به ویژه‌برنامه‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: تجدید میثاق ۱۸ کانون منتخب استان با آرمان‌های شهدا و حضور در گلزار شهدای شهرستان‌ها از مهم‌ترین برنامه‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان به مناسبت ۱۸ اسفند است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد چهارمحال و بختیاری دیدار با نمایندگان ولی فقیه در شهرستان‌ها، افتتاح کانون و کتابخانه حجت‌بن الحسن(عج) شهر هفشجان، تهیه و چاپ بنرهای تبلیغاتی هجدهم اسفند و نصب در سطح شهر و دیدار با خانواده معظم شهدا و تجلیل از مقام شامخ خانواده‌های شهدا را از دیگر برنامه‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان به مناسبت ۱۸ اسفند عنوان کرد.

مظاهری اظهار کرد: حضور مسئول و کارکنان دبیرخانه در کانون‌ها و کتابخانه‌های منتخب استان، تجلیل از مدیران نمونه و تجدید میثاق مسئول و کارکنان دبیرخانه با آرمان‌های شهدای گمنام، سخنرانی مسئول دبیرخانه پیش از خطبه‌های نماز جمعه درباره هجدهم اسفندماه، ارائه گزارش اقدامات یکساله دبیرخانه و حضور مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد در برنامه‌های تلویزیونی، رادیویی صدا و سیما و ارائه برنامه‌های کانون‌های مساجد و مصاحبه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد با روزنامه‌های استان پیرامون هجدهم اسفندماه از دیگر برنامه‌های دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان به مناسبت این روز است.  

انتهای پیام

captcha