کلنگ تونل قطار سریع‌السیر برقی مشهد گلبهار زده شد
کد خبر: 3796001
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸

کلنگ تونل قطار سریع‌السیر برقی مشهد گلبهار زده شد

گره سیاست و اقتصاد - وزیر راه و شهرسازی از روند عملیات اجرایی پروژه قطار سریع السیر برقی مشهد گلبهار بازدید و کلنگ عملیات اجرایی تونل این قطار را به زمین زد، این تونل به طول ۴ کیلومتر و با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

کلنگ تونل قطار سریع‌السیر برقی مشهد گلبهار زده شدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی هومن گریوانی، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار، با بیان اینکه تاکنون ٢٠٠ میلیارد تومان برای تملک زمین‌ها و عملیات اجرایی پروژه قطار برقی مشهد گلبهار چناران هزینه شده، گفت: چون پیشرفت کار مناسب بوده، این پروژه جزو پروژه‌های اولویت‌دار وزارت راه و شهرسازی در جذب فاینانس خارجی قرار گرفته است.
 
وی افزود: مبلغ فاینانس پروژه قطار برقی مشهد-گلبهار-چناران ١٨۶ میلیون یورو و تأمین‌کننده آن کشور چین است و طی قراردادی که با آن کشور منعقد شد،  ٨۵ درصد این فاینانس توسط سرمایه‌گذار چینی و ١۵ درصد توسط کارفرما یعنی وزارت راه و شهرسازی تأمین می‌شود.
 
گریوانی تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام‌گرفته ١۵٠ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی به این پروژه اختصاص یافت تا برای فاینانس هزینه شود و انشالله تا پایان سال ١۴٠٠ این پروژه به اتمام می‌رسد.
 
انتهای پیام
captcha