تشرف یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی در ایام نوروز
کد خبر: 3800952
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۴:۰۷

تشرف یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی در ایام نوروز

گروه فرهنگی - مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: در ایام تعطیلات نوروز، یک‌میلیون و ۶۲۹ هزار و ۳۳ زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی مشرف شده‌اند.

تشرف یک میلیون و 600 هزار زائر به بقاع متبرکه خراسان رضوی در تعطیلات نوروزبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده با بیان اینکه طرح آرامش بهاری ۹۸ برای هشتمین سال متوالی در 127 بقعه متبرکه خراسان رضوی برگزار شد، افزود: این طرح از 28 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه در بقاع متبرکه استان اجرا شده است.

وی بیان کرد: در این طرح خدمات رفاهی، فرهنگی و اسکان از جمله برپایی خیمه معرفت، شامل غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی، سوالات دینی، غرفه کودک به زائران و مسافران ارائه شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: در طی اجرای طرح آرامش بهاری ۹۸، یک‌میلیون و ۶۲۹ هزار و ۳۳ نفر زائر به بقاع متبرکه استان مشرف شدند که از این تعداد ۹۲ هزار و ۸۲۱ نفر زائران خارجی بوده‌اند.

وی تعداد افراد اسکان شده در بقاع متبرکه و حسینیه‌ها را ۳۳۴ هزار و ۸۹۷ نفر عنوان کرد و گفت: در این مدت ۳۱۸ هزار و ۷۳۶ از خیمه‌های معرفت بازدید و ۳۰ هزار و ۴۵۷ نفر از خدمات مشاوره وقف جدید و سایر مشاوره‌ها بهره‌مند شدند.

احمدزاده با بیان اینکه ۲۱۵ هزار و ۹۶۵ نفر از خدمات غرفه کودک بهره‌مند شدند، افزود: طی اجرای طرح آرامش بهاری، 495 هزار و 893 نفر در بقاع متبرکه پذیرایی و اطعام شدند.
وی با بیان اینکه بیش از 22 هزار نفر از خدمات ایستگاه سلامت در بقاع متبرکه بهرمند شده‌اند، افزود: قرائت ادعیه، سخنرانی و اجرای مسابقات فرهنگی از دیگر اقداماتی است که در ایام نوروز در بقاع متبرکه اجرا شد.

وی با اشاره به وقف‎های جدید از ابتدای سال جاری تاکنون، عنوان کرد: براساس گزارش سامانه جامع ۳۹ وقف جدید در استان ثبت شده است که از این تعداد وقف، ۲۰ وقف مربوط به تربت جام، ۸ وقف مربوط به کاشمر، ۳ وقف مربوط به جغتای، 2 وقف مربوط به جوین، دو وقف مربوط به رشتخوار و شهرهای بجستان، بردسکن، خلیل آباد و گناباد هر کدام یک وقف جدید به ثبت رسانده اند.

وی گفت: بزرگترین وقف مشارکتی سال ۹۸ نیز در بقعه متبرکه امامزادگان یاسر و ناصر (ع) توسط زائر لبنانی به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال انجام شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی بیان کرد: در ایام اجرای طرح آرامش بهاری ۵۴ مراسم عید مبعث با حضور ۲۲ هزار نفر در بقاع متبرکه استان خراسان رضوی برگزار شده است.

انتهای پیام

captcha