95 درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع خراسان‌شمالی تکمیل شد
کد خبر: 3802153
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲

95 درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع خراسان‌شمالی تکمیل شد

گروه اجتماعی ــ مدیر حج و زیارت خراسان‌شمالی گفت: تاکنون بیش از یک‌هزار و 540 نفر در کاروان‌های حج تمتع استان نام‌نویسی کرده‌اند که در مجموع 95 درصد ظرفیت کاروان‌های استان تکمیل و پنج درصد نیز خالی مانده است.

95 درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع خراسان‌شمالی تکمیل شد

محمدباقر قاصری، مدیر حج و زیارت استان خراسان‌شمالی، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: از دهم اسفندماه سال جاری تاکنون بیش از یک‌هزار و 540 زائر نسبت به نام‌نویسی و انتخاب کاروان‌های خود اقدام کرده‌اند که 95 درصد ظرفیت کاروان‌های حج تمتع استان تکمیل شده است.
وی با بیان اینکه ظرفیت پنج درصد کاروان‌های حج تمتع استان خالی بوده و افراد می‌توانند نسبت به نام‌نویسی در آنان اقدام کنند، افزود: در حال حاضر کاروان شهرستان مانه و سملقان 30 نفر و کاروان شهرستان بجنورد نیز 40 نفر ظرفیت خالی دارند.
قاصری ادامه داد: دارندگان قبوض ودیعه‌گذاری حج تا تاریخ ۱۵ اسفندماه سال ۱۳۸۵ که پیش‌تر نسبت به تکمیل اطلاعات و دریافت کد رهگیری از سامانه reserve.haj.ir اقدام کرده‌اند، می‌توانند نسبت به ثبت نام در کاروان‌های حج تمتع سال آینده اقدام کنند.
وی با بیان اینکه سال آینده یک هزار و ۶۶۰ زائر در قالب ۱۱ کاروان از استان به حج تمتع اعزام می‌شوند، گفت: امسال از خراسان‌شمالی یک هزار و ۵۴۵ زائر و عوامل اجرایی به سرزمین وحی مشرف شده‌اند.
مدیر حج و زیارت خراسان‌شمالی با بیان اینکه موفق شده ایم یک کاروان ویژه اهل تسنن در استان بگیریم، یادآورشد: به دلیل وجود تعداد کمی از متقاضیان اهل تسنن، مقرر است ظرفیت این کاروان به صورت مشارکتی با خراسان رضوی تکمیل شود.
قاصری خاطرنشان کرد: همه کاروان‌‎های حج تمتع استان از فرودگاه مشهد به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.
انتهای پیام

captcha