بالغ بر ۳۲۰ نفر از فعالان قرآنی گیلان بیمه هستند
کد خبر: 3802247
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲

بالغ بر ۳۲۰ نفر از فعالان قرآنی گیلان بیمه هستند

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در حال حاضر ۵۶ مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت دارای مجوز در استان فعالیت می‌کنند، گفت: بالغ بر ۳۲۰ نفر از فعالان قرآنی گیلان تحت پوشش بیمه صندوق اعتباری هنر هستند.

به گزارش ایکنا از گیلان، فیروز فاضلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، امروز، 20 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران، به تشریح فعالیت‌های قرآنی این اداره‌کل در سال 97 پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر 56 موسسه فرهنگی قرآن و عترت دارای مجوز در استان فعالیت می‌کنند. البته شعب‌ جامعةالقرآن، مهر قرآن و خانه‌های قرآنی نیز در استان داریم.

وی با بیان اینکه سالانه بیش از دو هزار نفر از کلاس‌های آموزشی قرآن کریم مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت گیلان بهره‌مند می‌شوند،‌ گفت: بالغ بر 320 نفر از فعالان قرآنی استان تحت پوشش بیمه صندوق اعتباری هنر هستند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان از برپایی بیش از 40 نمایشگاه قرآنی در استان با همکاری فعالان قرآنی در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: سامانه جامع فعالیت‌های قرآنی در استان پایگاه اطلاعاتی تخصصی حوزه قرآن بوده و کلیه امور مربوط به حوزه قرآنی در این سامانه ثبت و پیگیری می‌شود.

فاضلی همچنین از برپایی بیست‌ویکمین دوره مراسم «سی روز با قرآن کریم» همزمان با ماه مبارک رمضان در استان خبر داد و بیان کرد: همچنین 14 دوره مراسم استانی «مشق نور» طی سال گذشته برگزار شد.

وی برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم با حضور بالغ بر دو هزار و 300 داوطلب در سال گذشته و برگزاری جشنواره ملی مقاله‌نویسی نماز در آموزه‌های رضوی را از دیگر فعالیت‌ها دانست و یادآور شد: همزمان با دهه فجر چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از 15 پیشکسوت قرآنی استان تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha