حسن خلق موجب کسب درجات معنوی می‌شود
کد خبر: 3811536
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
آیت‌الله محسن کازرونی:

حسن خلق موجب کسب درجات معنوی می‌شود

گروه فرهنگی ــ سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه اخلاق نیک یکی از ابزارهای جلب رضایت خداست، گفت: حسن خلق موجب کسب درجات معنوی می‌شود.

حسن خلق موجب کسب درجات معنوی می‌شودبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، به نقل از آستان نیوز، آیت‌الله محسن کازرونی ظهر امروز در سلسله جلسات تبلیغی مذهبی حرم مطهر رضوی که با حضور جمعی از زائران و مجاوران بارگاه نورانی علی ابن موسی‌الرضا(ع) در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اخلاق نیک یکی از ابزارهای جلب رضایت خداست و در روز حساب به مجموعه حسنات بالاترین اجر تعلق می‌گیرد.
وی با بیان اینکه گره‌گشایی از کار دیگران یکی از شاخصه‌های حسن خلق است، افزود: از دیدگاه دین مبین اسلام گره‌گشایی از کار دیگران موجب رستگاری انسان می‌شود و روایت است که هر کس در این دنیا گره از کار دیگران باز کند، خداوند گره کار او را هم در دنیا و هم در آخرت باز می‌کند.
کازرونی با بیان اینکه حسن خلق موجب کسب درجات معنوی می‌شود، گفت: پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید «اِنَّ الْعَبْدَ لَیَبْلُغُ بِحُسْنِ خُلْقِهِ عَظیمَ دَرجاتِ الاخِرَةِ وَ اَشْرَفَ الْمَنازِلِ وَ اِنَّهُ ضَعیفُ الْعِبادَةِ؛ به درستی که بنده، در سایه خوش خلقی خود به درجات بزرگ و مقامات والایی در آخرت می‌رسد با آنکه عبادتش ضعیف است».
وی با اشاره به اینکه عفو و بخشش دیگران از دیگر مصادیق حسن خلق است، افزود: یکی از فضایل اخلاقی، عفو و گذشت انسان از حقوق خود است؛ چرا که عفو از مصادیق احسان است و در اخلاق بر احسان به دیگری تأکید بسیار شده است.
خطیب بارگاه منور امام هشتم(ع) ادامه داد: بر اساس آیات قرآن کریم کسی که از حق و حقوق خود می‌گذرد و از گناه و خطا و بدهکاری و اشتباهات دیگران چشم می‌پوشد، به مقام صابران می‌رسد و از مواهب و آثار آن بهره‌مند می‌شود.
کازرونی تصریح کرد: فردی که از خطا و لغزش دیگری می‌گذرد رحمت و مهر الهی را به سوی خودش جلب می‌کند و با جلب رحمت و مهر خداوند متعال زمینه سعادتمندیش را در دنیا و آخرت فراهم می‌سازد.
انتهای پیام

captcha