امام خمینی(ره)؛ یادگار و مصداق بارزی از ائمه بزرگوار(ع)
کد خبر: 3817111
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵

امام خمینی(ره)؛ یادگار و مصداق بارزی از ائمه بزرگوار(ع)

گروه فرهنگی- عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: امام خمینی(ره) برای ما اسوه‌ای بیش نبودند و به نوعی می‌توان گفت، با توجه به اینکه ما در زمان ائمه بزرگوار(ع) نبودیم، ایشان توانستند با آن همه اخلاص، ایمان و تفکری که داشتند یادگار و مصداق بارزی از آن بزرگواران باشند.

امام خمینی(ره) یادگار و مصداق بارزی از ائمه بزرگوار(ع) دانستبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت‌الله محمد هادی عبد خدایی، عضو مجلس خبرگان رهبری، امروز 13 خردادماه در مراسم رونمایی از قدیمی‎ترین نسخه خطی وصیت‌نامه، دست‌نوشته و آثار اهدایی امام(ره) که در موزه قرآن حرم مطهر رضوی برگزار شد، با بیان اینکه امام خمینی(ره) فردی بودد که با تفکر به خدا و ایمان به او سیاستی را با محوریت الله ایجاد و آن را اجرا کرد، عنوان کرد: ایشان با استفاده از فقه شیعی مسئله ولایت فقیه را نیز مطرح و این امر مهم را برای مردم تبیین کردند. ولایت فقیه امری بود که توانست در آن زمان در مواجه با بحران‌ها چاره‌ساز باشد و اکنون هم پس از 40 سال این استدلال ایشان در کشور به راه افتاد و موجب نجات کشور نیز شد. از این رو است که می‌توان ایشان را یادگار ائمه بزرگوارمان بدانیم.
وی گفت: سخنرانی‌های ایشان پر بود از توکل و ایمان به خدا، به گونه‌ای که با اتکا به خدا نیز توانست عالی‌ترین سطوح سیاست را دریافت و این سطح از علم خود را به افرادی مانند مقام معظم رهبری منتقل کند. ما اکنون شاهد هستیم که هیچ سیاستمداری در دنیا همانند مقام معظم رهبری وجود ندارد که در همه زمینه‌ها داری علم بوده و با استفاده از علم سیاستی که از آن برخوردار است توانست کشور را از تمام بحران‌هایی که درگیر خود کرده است، نجات دهند.
عبدخدایی عنوان کرد: با توجه به اینکه اسراییل تا پیش از انقلاب اسلامی ایران حالتی تهاجمی به خود می‌گرفت اما با اقدامات مهمی که امام خمینی(ره) در اجرایی کردن آن‌ها، برداشت، موجب شد تا اسراییل پس از انقلاب اسلامی ایران حالتی تدافعی به خود پیدا کند. با این وجود می‌توان تنها تکیه‌گاه انقلابیون و مسلمانان جهان را کشور ایران دانست.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: دلیل این امر این است که عزت و قدرتی که ایران در منطقه پیدا کرده در طی تاریخ بی‌نظیر بوده است و این شاخصه را باید مدیون آن بزرگ مرد تاریخ دانست، چرا که ایشان بودند که چنین جامعه‌ای را ایجاد و در جهت حفظ آن کوشیدند.
در ادامه این مراسم نیز حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آستان قدس رضوی از 23 هزار نسخه قرآنی برخوردار است، این قول را می‌دهیم که به مناسبت عید فطر 20 هزار متن کامل نسخه‌های خطی آستان قدس رضوی با قابلیت دانلود کردن بر روی سایت این سازمان قرار داده می‌شود و قطعا هم به این تعداد نیز افزوده خواهد شد.

هنوز نتوانسته‌ایم امام(ره) را از زوایای علمی و عملی بشناسیم
وی عنوان کرد: بیش از 30 سال از ارتحال امام خمینی(ره) می‌گذرد و ما هنوز نتوانسته‌ایم ایشان را از زوایای علمی و عملی بشناسیم. از این رو اینگونه جلسات بهانه‌ای است که گوشه چشمی به سیره ایشان بیندازیم و امروز از قدیمی ترین پیام مبارزاتی امام که به پیش از سال 42 بازمی‌گردد رونمایی شود.
حسینی خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر این کار نیز بنا است در کنار سه شنبه‌های فرهنگی این مجموعه که هر هفته برگزار می‌شود و به رونمایی از یک نسخه خطی می‌پردازد؛، اندیشگاه رضوی راه‌اندازی تا از این طریق کتابخانه و موزه این مجموعه پایگاهی برای آراء نظرات و پاسخگویی به سوالات اندیشمندان و پژوهشگران سراسر دنیا شود و همچنین بستری برای رفت‌وآمد و دسترسی آن‌ها به این پایگاه رضوی فراهم آید.
رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان اینکه آستان قدس رضوی دارای گنجینه بزرگی است اما این گنجینه ارزشمند هنوز به دنیا معرفی نشده است، اظهار کرد: در واقع این گنجینه متعلق به دنیا و پژوهشگران است و ما باید این کار را انجام داده و آن‌ها را به جهانیان معرفی کنیم، البته که ممکن است برخی از نسخه‌ها جهت معرفی به دنیا قابلیت دسترسی نداشته باشند.


انتهای پیام

captcha