رونمایی از کوچک‌ترین قرآن‌های بازوبندی در سیزدهمین سه‌شنبه فرهنگی
کد خبر: 3819426
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷

رونمایی از کوچک‌ترین قرآن‌های بازوبندی در سیزدهمین سه‌شنبه فرهنگی

گروه اجتماعی ــ معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی از رونمایی کوچک‌ترین و نفیس‌ترین قرآن‌های بازوبندی گنجینه رضوی در سیزدهمین سه‌شنبه فرهنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی خبر داد.

رونمایی از کوچک‌ترین قرآن‌های بازوبندی در سیزدهمین سه‌شنبه فرهنگیمهدی قیصری نیک، معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، با بیان اینکه در گنجینه کتب خطی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی بیش از 23 هزار قرآن و جزوه قرآنی نگهداری می‌شود، اظهار کرد: مصاحف این مجموعه در قطع و ابعاد مختلفی همچون بازوبندی، بغلی، حمایلی، جیبی، رُقعی، خِشتی، وزیری، رحلی و سلطانی است و در حال حاضر 68 قرآن و جزوه قرآنی در قطع بازوبندی که به طور معمول به ابعاد سه در دو سانتی‌متر گفته می‌شود، در این کتابخانه موجود است.
وی تصریح کرد: کوچک‌ترین قرآن بازوبندی این کتابخانه، منتخب قرآن از سوره حمد تا سوره ناس به خط نسخ خفی و ابعاد 2.5 در 3.5 سانتی‌متر در 158 برگ است. جداول اوراق و اسامی سوره‌ها به سرخی، دو صفحه قبل از شروع قرآن و چهار صفحه آخر، منقّش کم‌کار بوده، جلد نسخه تیماج قهوه‌ای با عطف پارچه و کاغذ نخودی فرنگی است.
قیصری‌نیک افزود: مراسم رونمایی از کوچک‌ترین قرآن‌های بازوبندی، در سیزدهمین سه‌شنبه فرهنگی مصادف با 28 خردادماه در موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری برگزار می‌شود و حضور در این مراسم برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
انتهای پیام

captcha