بهره‌ای از نخستین آیه سوره مبارکه ابراهیم
کد خبر: 3821387
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

بهره‌ای از نخستین آیه سوره مبارکه ابراهیم

کانون خبرنگاران نبأ ــ مبلغ و کارشناس فرهنگی با بیان نکاتی در تفسیر آیه اول سوره مبارکه ابراهیم، گفت: اسلام ناب را از قرآن و پیامبر باید گرفت نه از هر که مدعی شناخت راه و عرفان‌های کاذب است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ محمد لطفی‌زاده، مبلغ و کارشناس فرهنگی با بیان نکاتی در تفسیر آیه اول سوره مبارکه ابراهیم، بیان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید «الر كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَى صِرَاطِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ؛ الف لام راء كتابى است كه آن را به‌سوى تو فرود آورديم تا مردم را به اذن پروردگارشان از تاريكی‌ها به‌سوى روشنايى بيرون آورى به‌سوى راه آن شكست‌ناپذير ستوده»، که طبق این آیه می‌توان گفت حروف مقطعه رمزی بین خدای سبحان و پیامبرش و یا نشانه اعجاز قرآن کریم است که از همین حروف الفبا تشکیل شده؛ اما کسی نمی‌تواند مانند آن را که واجد فصاحت و بلاغت و ویژگی‌های قرآن مجید باشد، بیاورد.
وی با بیان اینکه بهترین مفسر قرآن، پیامبر اعظم(ص) است، اظهار کرد: ضرورت وجود معصومین(ع) در کنار قرآن کریم از این آیه معلوم می‌شود، (لِتُخرِجَ) چون فرمود کتاب که نازل شد وظیفه پیامبر است که مردم را به وسیله آن هدایت کند.
لطفی‌زاده افزود: راه حق یکی است (نور مفرد آمده ولی ظلمات جمع است) ولی راه باطل و فریبنده زیاد است و باید مراقب بود. اسلام ناب را از قرآن و پیامبر باید گرفت نه از هر که مدعی شناخت راه و عرفان‌های کاذب است.
این مبلغ دینی بیان کرد: همه کارها حتی هدایت مردم توسط پیامبر معصوم به دست و اجازه خداوند سبحان است.
محمد لطفی‌زاده
انتهای پیام
captcha