کتاب جامع حضرت یحیی بن موسی کاظم(ع) تألیف شود
کد خبر: 3821875
تاریخ انتشار : ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۲

کتاب جامع حضرت یحیی بن موسی کاظم(ع) تألیف شود

گروه فرهنگی ــ فرماندار سمنان با اشاره به وجود بارگاه حضرت یحیی بن موسی الکاظم(ع) در شهر سمنان گفت: کار تألیف جامعی از زندگی ایشان توسط نویسندگان مطرح بومی انجام و منتشر شود.

کتاب جامع حضرت یحیی بن موسی کاظم (ع) تالیف شود

به گزارش ایکنا از سمنان، سیدعباس دانایی، فرماندار سمنان صبح امروز، 3 تیر در نشستی با انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان با اشاره به اهمیت تالیف کتاب جامع حضرت یحیی بن موسی الکاظم(ع)، گفت: باید در این رابطه از ظرفیت نویسندگان بومی و مستعد استفاده کرد.

وی ادامه داد: باید برای تألیف کتاب زندگی و سیره حضرت یحیی بن موسی کاظم(ع) نشستی با مدیر گروه‌های دانشگاهی و نویسندگان مطرح استانی برگزار تا از نظرها و پیشنهادات این قشر استفاده شود.

دانایی در خصوص برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و استقبال بی‌نظیر مسئولان و مردم از این جشنواره افزود: باید تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این جشنواره در سال جاری اندیشیده شود.

سعید دهقانلو، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصتی برای آشنایی و گسترش فرهنگ رضوی با ابزار مطالعه و خواندن دانست و اظهار کرد: این جشنواره یکی از مهم‌ترین جشنواره‌هایی است که در کنار ترویج مطالعه به ترویج بهترین سبک زندگی اسلامی از سیره پاک علوی امام رضا‌(ع) می‌پردازد.

به گفته وی، مسئولان و شهروندان سمنانی از جشنواره کتاب‌خوانی رضوی استقبال خوب داشته‌اند که امیدواریم امسال هم استان سمنان مانند سال گذشته در برگزاری نهمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در کشور بدرخشد.

محمد مرادی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان نیز یادآور شد: ترویج فرهنگ مطالعه به عزم همگانی نیاز دارد که در این راستا هفت کتابخانه با ۲۶۰ هزارنسخه کتاب مشغول ارائه خدمات به نوزده هزار و ۱۰۰ عضو در شهر سمنان هستند و اعضا می‌توانند از برنامه‌های متنوع فرهنگی که در طول سال در کتابخانه‌ها برگزار می‌شود، بهره‌مند شوند.

انتهای پیام

captcha