معرفی گنجینه بزرگ رضوی در سطح ملی با تکیه بر هویت شهری
کد خبر: 3823982
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶

معرفی گنجینه بزرگ رضوی در سطح ملی با تکیه بر هویت شهری

گروه فرهنگی ــ رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: امروزه می‌توانیم با تکیه بر هویت شهری خود گنجینه بزرگ رضوی را در سطح ملی و فرا ملی معرفی کنیم.

معرفی گنجینه بزرگ رضوی در سطح ملی؛ با تکیه بر هویت شهریبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، احسان اصولی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد، امروز 11 تیرماه در مراسم رونمایی و معرفی نشریه بلدالامین، قدیمی‌ترین روزنامه شهرداری مشهد که در محل نگارخانه شهر با حضور مسئولین شهری برگزار شد، اظهار کرد: همواره ما می‌توانیم با تکیه بر این گنجینه رضوی هویت شهر، شهر مشهد و گذشته پر افتخار آن را حداقل در سطح ملی و فرا ملی معرفی کنیم. ما به این کار خود افتخار می‌کنیم چرا که این ظرفیت موجودی را می‌توان برای نسل‌های جوان‌تر، محققین و دانشمندان مهیا کرد.
وی افزود: توسعه این نوع نگاه، اندیشیدن و تعامل را از صاحب این شهر و همچنین مردم می‌خواهیم که ما را در این راه یاری کنند تا بتوانیم شاهد هم‌افزایی گسترده‌تری که امروز بخشی از آن را شاهد هستیم، باشیم.
اصولی عنوان کرد: اسنادی که در این گنجینه رضوی موجود است، به نوعی هویت تاریخی این شهر را نشان می‌دهد و این در حالی است که تا پیش از برگزاری برنامه سه‌شنبه‌های فرهنگی، شاید بسیاری از ما که در این شهر زندگی می‌کنیم از این گنجینه بزرگ اطلاعی نداشتیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: روزی که آستان قدس رضوی در جهت برگزاری چنین برنامه‌ای گام برداشت موجب شد تا داشته‌های دیگری بر داشته‌های این شهر افزوده شود. همچنین یکی دیگر از مهمترین رویکردهایی که این روزها در بین بخش‌های فرهنگی شهر دنبال می‌شود این است که این موضوع در تعاملات ما بیشتر احساس شود.
وی خاطرنشان کرد: در بین دستگاه‌های متولی فرهنگی شهر مشهد، موضوع تقویت هویت اجتماعی و هویت شهر مشهد با تکیه بر دیرینه و داشته‌های فرهنگی، یک دغدغه به شمار می‌رود که خوشبختانه مشهد با توجه به ظرفیت بزرگ خود که همان گنجینه رضوی است، آن را در خود جای داده است.
اصولی اظهار کرد: از این رو این برنامه‌ها ابتکار عملی است که هر هفته توسط آستان قدس رضوی دنبال می‌شود، ارتباط عمیقی میان دو نهاد شهرداری و آستان قدس ایجاد کرده است و شهرداری هم در این راستا، تا جایی که توانسته همکاری‌هایی را داشته است.
وی خاطرنشان کرد: در شهر مشهد خوشبختانه فضای بی نظیری از همدلی و همکاری میان بخش‌های مختلف شکل را شاهد هستیم که این فضای موجود ماحصل تمام همکاری‌ها، کارآمدی‌ها، اثر بخشی‌ها و برکاتی است که امروزه در شهر وجود دارد و ما شاهد آن هستیم.
اصولی تاکید کرد: در واقع مصادیق این همکاری در حوزه‌های مختلف در حال ظهور و بروز است که یکی از این مصادیق مجموعه کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوی است که به نوعی می‌توان اینگونه رویدادها را حاصل تمام این همکاری‌هایی که بین این دو نهاد وجود داشته، دانست.

بلدیه گذشته تا امروز، نشان از پیشرفت در جهت مردم سالاری دینی
معرفی گنجینه بزرگ رضوی در سطح ملی؛ با تکیه بر هویت شهریدر ادامه مهدی زارعی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد اظهار کرد: همواره از بلدالامین گذشته تا بلدالامین امروز که مدیریت آن را مجید خرمی بر عهده دارند، سالیان زیادی می‌گذرد که این امر نشان می‌دهد ما در امر مردم‌سالاری دینی تا چه اندازه پیشرفت و حرکت رو به جلویی داشته‌ایم، تا چه اندازه در جهت خدمت به مردم تلاش کرده‌ایم و همچنین تا چه میزان نگاهمان در این راستا بوده که توانسته‌ایم در حوزه مدیریت شهری پیشرفت و توسعه خوبی داشته باشیم.
وی افزود: امروز اگر به آن سال‌ها برگردیم و آنچه که در مطبوعات استان، به ویژه نشریه‌ای که متعلق به شهرداری بوده مورد بررسی قرار دهیم، متوجه سیر تحول خوبی می‌شویم و باید قدردان دوستانی باشیم که در جهت گردآوری این اسناد تلاش کرده‌اند و امروز در این جا در مقر بلدیه مشهد مقدس و در جوار امام رضا(ع) این آثار و نفایس را رونمایی کنیم.

انتهای پیام

captcha