کدام جنس مزیت‌های بیشتری در بیانیه گام دوم انقلاب دارد
کد خبر: 3825301
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
رئیس دانشکده معارف و حقوق دانشگاه امام صادق(ع) تبیین کرد:

کدام جنس مزیت‌های بیشتری در بیانیه گام دوم انقلاب دارد

گروه معارف ــ رئیس دانشکده معارف و حقوق دانشگاه امام صادق‌(ع) گفت: جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب یکی از پرتکرار‌ترین و مهم‌ترین مباحث بوده‌ است، در گام دوم انقلاب تاکیدی برنوع جنسیت وجود ندارد، بلکه ناظر بر آحاد مردم است، اما می‌توان این سوال را طرح کرد که کدام جنس مزیت‌های بیشتری دارد.

افراد محجبه در جامعه باید احساس قدرت کنندبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، علی غلامی، رئیس دانشکده معارف و حقوق دانشگاه امام صادق(ع) روز گذشته، 16 تیرماه در پنجمین همایش از سلسله نشست‌های زن، خانواده و مسئولیت‌پذیری با موضوع «زن در گام دوم بیانیه انقلاب» در تالار نور اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی اظهار کرد: جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب یکی از پرتکرار‌ترین و مهم‌ترین مباحث بوده‌ است. در گام دوم انقلاب تاکیدی برنوع جنسیت وجود ندارد، بلکه ناظر بر آحاد مردم است، اما می‌توان این سوال را طرح کرد که کدام جنس مزیت‌های بیشتری دارد؟
وی ادامه داد: به‌طور مثال زنان در کدام زمینه می‌توانند نقش جدی‌تری داشته باشند؟ عملکرد بانوان در بیانیه گام دوم انقلاب در دو زمینه قابل بحث است. یکی از این زمینه‌ها ناظر بر اصل بیانیه و دیگری ناظر بر تحقق آن است. حکومت ابرقدرتمندی اعلام کرده است که جمهوری اسلامی ایران به 40 سالگی نمی‌رسد و پایان خواهد یافت. این در حالی است که در ایران فردی است که برای 40 سال آینده جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی می‌کند.
رئیس دانشکده معارف و حقوق دانشگاه امام صادق‌(ع) در ادامه بیان کرد: آمریکایی‌ها همواره تمایل دارند از بالا به کشورها نگاه کنند. آن‌ها برای آن‌که دیگر کشور‌ها را تحت تسلط خود قرار دهند، هزاران ترفند دارند و ناو‌های خود را به خلیج‌فارس می‌فرستند، این در حالی است که ما آن‌ها را به سخره می‌گیریم.
غلامی بیان کرد: با توجه به اینکه فرامتن بیانیه گام دوم انقلاب در زمانی اعلام می‌شود که کار ایران به پایان رسیده، اما بیانیه و برنامه‌ریزی برای 40 سال دوم انقلاب نوشته می‌شود؛ بنابراین شناختن بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم است. فعالان باید بیانیه گام دوم انقلاب را بخوانند اما خواندن تنها فایده ندارد.
وی گفت: با توجه به این‌که من بیش‌تر از 10 بار به‌صورت کامل بیانیه گام دوم انقلاب را خوانده‌ام، این بیانیه بسیار کامل، جامع و دقیق است. دومین کار شما باید معرفی و تبلیغ بیانیه باشد. هرکس در حد توان خود باید به تبلیغ بپردازد تا بیانیه کاملاً مردمی شود. بنابراین بیانیه را چاپ کنید و در دسترس مردم قرار دهید. شبهات نیز باید رفع شوند.
رئیس دانشکده معارف و حقوق دانشگاه امام صادق‌(ع) اضافه کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به جوانان تاکید بسیار زیادی دارند، اما سوال پیش می‌آید که منظور ایشان کدام جوانان است؟ جوان فاسد، تنبل، بیکار، بدون تلاش و... می‌خواهد آینده مملکت را نجات دهد؟ به‌طور مثال چنین سوالاتی به‌عنوان شبهه مطرح می‌شوند.
غلامی بیان کرد: از همان زمانی که تعهدات هسته‌ای از طرف ما کاهش یافت و درگیری با آمریکا آغاز شد، وضعیت اقتصادی ما بهتر شده و قیمت اجناسی که روزبه‌روز در حال افزایش بود، در حال کاهش است؛ بنابراین این ایستادگی ماست که شرایط را بهتر کرده است. دولت که با قدرت گام بعدی انقلاب را آغاز ‌کند، اطمینان داشته باشید با این کار همه چیز تغییر خواهد کرد.
وی ادامه داد: با توجه به نظر تحلیل‌گران آمریکایی، اگر فشار به همین صورت ادامه داشته باشد، خروجی این فشار‌ها یک راهبرد بلند‌مدت خواهد بود. اینکه ایرانیان در مواقع مهم و حساس کنترل اعصاب خود را از دست می‌دهند، از خصوصیات خوب آنان است. مردم در زمان مهم پشت یکدیگر هستند.
بدون امید راه‌ها طی نمی‌شود
وی ادامه داد: بدون امید راه‌ها طی نمی‌شود، پس نگاه مردم به آینده باید خوش‌بینانه باشد. برای پیروزی باید به وعده خدا اعتماد داشته باشیم و بدانیم که آینده را خدا تضمین کرده است. اگر دشمن ما را نکشد، در رختخواب می‌میریم. شهادت از مرگ در رختخواب بهتر است؛ چرا که با شهادت سعادتمند خواهیم شد. ما در این موضوع برنده هستیم. ما پهپاد آمریکا را زدیم اما آن‌ها نتوانستند کاری کنند.
رئیس دانشکده معارف و حقوق دانشگاه امام صادق‌(ع) مطرح کرد: در سوریه قصد داشتند بشار اسد را بیرون کنند، اما ما اعلام کردیم که بشار اسد باید بماند. ما گردن‌ کلفت‌تر از قدرت‌های دیگر بودیم و بشاراسد در سوریه ماند. ما آمریکا را بدبخت کردیم.
غلامی بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از دیگر نکات بیانیه گام دوم انقلاب، تلاش در مسیر معنویت است، بنابراین مقام معظم رهبری می‌فرمایند که شعور معنوی و وجدان اخلاقی در جامعه هرچقدر بیشتر رشد کند، برکات بیشتری به بار می‌آورد. معنویت دو بعد خودسازی و دیگرسازی دارد. برای خودسازی، باید در معنویت و اخلاق خود تلاش کرد. اگر ما تلاش کنیم، معنویت ایجاد می‌شود، همچنین در دیگرسازی معنویت، وظیفه ما تنها امر به معروف و نهی از منکر نیست.
افراد محجبه در جامعه احساس قدرت کنند
وی یادآور شد: ما باید با تمام توان برای ایجاد شناخت بیشتر تلاش کنیم و کاری کنیم که افراد محجبه به جهت ایدئولوژیک احساس قدرت کنند. زنان محجبه نباید شرمنده باشند. همچنین غیرمحجبه‌ها به جهت ایدئولوژیک باید خلع سلاح شوند. نباید کسی به بدپوششی افتخار کند. این کار باعث می‌شود دل‌ آمران به‌ معروف گرم شود همچنین این کار انگیزه لازم را برای دیگر نهاد‌ها فراهم می‌کند.
انتهای پیام

captcha