لزوم ساماندهی و فعال شدن موقوفات و رقبات حاشیه شهر مشهد
کد خبر: 3826279
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
حجت‌الاسلام خاموشی تأکید کرد:

لزوم ساماندهی و فعال شدن موقوفات و رقبات حاشیه شهر مشهد

گروه جامعه ــ نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در نشستی مشترک با شهردار مشهد، بر لزوم ساماندهی و فعال شدن موقوفات و رقبات حاشیه شهر مشهد تأکید کرد.

به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه از استان خراسان رضوی، جلسه مشترک اداره کل اوقاف خراسان رضوی و شهرداری مشهد درباره تبدیل به احسن موقوفات منطقه ثامن و افزایش بهره وری و سرمایه‌گذاری موقوفات حاشیه شهر مشهد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، محمدرضا کلایی، شهردار مشهد مقدس، مهدی پندار، معاون بهره وری سازمان اوقاف و امور خیریه و جمعی از مسئولان اوقاف خراسان رضوی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمدرضا کلایی، شهردار مشهد با اشاره به اینکه برخی ظرفیت ها در شهر وجود دارد که متعلق به سازمان اوقاف است، افزود: معتقدیم می‌توانیم از ظرفیت های موجود و بلااستفاده در این سازمان استفاده بهتری ببریم.

وی افزود: در انجام وظایف اوقاف و امور خیریه که منابعی صرف امور خیریه می شود، می توان صرفه جویی هایی انجام داد. یعنی در مواردی که اوقاف سرمایه گذاری و هزینه می کند، با ایجاد یک مدل اقتصادی، می توانیم کدهای هزینه ای را به کدهای درآمدی تبدیل کنیم تا باری از روی دوش سازمان اوقاف برداشته شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی نیز با بیان اینکه اوقاف به دور از سیاست در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارد، تصریح کرد: در خصوص انجام پروژه ها و حل مسائل، برخی الزامات شرعی وجود دارد که باید رعایت شود.

وی افزود: ما از ارتقا در بهره وری استقبال می کنیم. در خصوص جا به جایی منابع هم تعاملاتی با شهرداری وجود دارد.

در بخش دیگری از این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز با تأکید بر اینکه مسائل حاشیه شهر مشهد باید به طور خاص پیگیری شود، بیان کرد: در خصوص خانه های تاریخی هم نظر بنده بر این است که باید از آنها به عنوان هویت تاریخی شهر محافظت شود.

وی ادامه داد: مشکلات و مسائل حاشیه شهر مشهد باید به صورت خاص پیگیری شود.

حجت‌الاسلام خاموشی تصریح کرد: در حاشیه شهر اگر موقوفات و رقباتی وجود دارد که می تواند کمک کننده باشد باید به صورت درست بارگذاری شود تا به نتیجه دلخواه منتهی شود.
 
انتهای پیام
captcha