«پنجشنبه فیروزه‌‌ای»؛ رمانی دینی با حال و هوای امروزی
کد خبر: 3827351
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱
به وقت کتابخوانی/

«پنجشنبه فیروزه‌‌ای»؛ رمانی دینی با حال و هوای امروزی

گروه فرهنگی ــ «پنجشنبه فیروزه ای» اثر سارا عرفانی در سبک ادبیات برتر ـ رمان در ۳۶۷ صفحه در سال ۱۳۹۷ توسط انتشارات نیستان به چاپ رسیده است.

«پنجشنبه فیروزه‌‌ای»؛ رمانی دینی اما با حال و هوای امروزی// 25 ارسالبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، کتاب «پنجشنبه فیروزه‌‌ای» اثر سارا عرفانی در سبک ادبیات برتر ـ رمان در 367 صفحه در سال 1397 توسط انتشارات نیستان به چاپ رسیده است. این کتاب روایتگر داستانی از یک دانشجو است که به راحتی با مخاطب هم‌ذات پنداری می‌کند. در این داستان چند دانشجوی دختر تصمیم به سفر به مشهد برای زیارت می‌گیرند. در این کتاب در اوج  زیرکی و در عین حال رعایت جنبه‌های مختلف عفاف، مخاطب را به درون ذهن دختران جوان دانشجو می‌برد.
 
همچنین توصیف دقیق پوشش، چهره و حتی شرح لحن آن‌ها در کنار دیالوگ‌های به کار رفته توسط آن‌ها و نیز شیوه واکنش‌های جسمی آن‌ها در بیان برخی جملات و عکس‌العمل نشان دادن به آن‌ها، یکی از نقاط قوت نویسنده در ترسیم شخصیت‌های این رمان است. با این حال او در کنار این چنین ابتکاراتی، به ترسیمی ظریف و زیبا از اندیشه و نگاه و زندگی مؤمنانه از زاویه یک دختر جوان در بستر رویدادهایی که داستان پیش پای او می‌گذارد دست یافته است.
 
این روان دارای سبک امروزی و مدرن است و به همین جهت در برقراری ارتباط با مخاطب بسیار خوب عمل می‌کند. شخصیت‌های این داستان البته نه همه آن‌ها  دغدغه دینی دارند و سعی می‌کنند در روزگار مدرن خود را با خط دین همسو کنند.
 
خلاصه‌ای از کتاب به شرح ذیل است:
 
یکی از دختر‌ها به طرفش آمد و گفت: «صبر کن!» جلوتر آمد. به جزوه‌ای که دستش بود اشاره کرد و گفت: «بابا چقدر همه چی رو می‌نویسی! هر چی نیگاه کردم دیدم کم مونده سرفه‌های استادم بنویسی.» خندید.
 
پسر هم خندید. نفس عمیقی کشید و گذاشت بوی گرم و شیرین ادکلن تمام ریه‌ا‌ش را پر کند. گفت: «مگه یادت نیست؟ جلسه اول گفت توی امتحان از حرفای کلاس سؤال می‌ده.»
 
دختر گره‌ای به ابروهای پیوسته‌ش انداخت و گفت: «اتفاقاً همین خیلی منو ترسوند. برای همین گفتم جزوه تو رو امانت بگیرم کپی کنم، اگه اجازه می‌دی البته. بچه‌ها گفتن جزوه‌هات از بقیه کامل‌تره.»
 
پسر چند لحظه مردد ماند...
 
انتهای پیام
captcha