نمایش آثارجشنواره بین‌المللی عکس خیام در سبزوار
کد خبر: 3827659
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰

نمایش آثارجشنواره بین‌المللی عکس خیام در سبزوار

گروه شهرستان‌ها- نمایش آثارجشنواره بین‌‍المللی خیام پس از برگزاری در بیلبائوی اسپانیا از شب گذشته در شهرستان سبزوار آغاز شد.

نمایش آثارجشنواره بین‌المللی عکس خیام در سبزواربه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، بعد از برگزاری نمایشگاه آثار برتر جشنواره بین‌المللی عکس خیام در10 شهر ایران و جهان در شامگاه 24 تیر این آثار در نمایشگاهی با حمایت انجمن عکاسان سبزوار و اداره ارشاد این شهرستان در محل موزه سابق سبزوار واقع در میدان سی هزار متری به نمایش درآمد.

این آثار که چکیده بیش از 13 هزار عکس با شرکت بیش از 1400 عکاس از 50 کشور مختلف جهان است به خوبی بسیاری از زیبایی‌ها و وقایع را به تصویر کشیده است.به عنوان نمونه وقتی در کنار تدفین یکی از مسلمانان در حال بارش رحمت الهی کنار عکس قرار می‌گیرید به خوبی خودتان را در حال قرار گرفتن در قبر ودر کنار افرادی که عزیزشان را ازدست داده‌اند احساس می‌کنید.وقتی به عکس خانه خدا خیره می‌شوید، به یاد اعمال حج می‌افتید که این روزها بیش از سه میلیون زائر خانه خدا در حال آماده شدن در بزرگترین اجتماع مسلمانان برای برائت از مشرکان و دشمنان اسلام هستند یا وقتی به زیبایی تصاویر رنگی و سیاه و سفید خیره می‌شوید که از طبیعت گرفته شده است آنقدر این تصاویر زنده هستند که هر چقدر به زیبایی قدرت خدا و خلق آنها فکر کنید و در آن تصاویر قوطه ور شوید از لذت تماشای آنها خسته نخواهید شد.

محمود حیطه، دبیر انجمن عکاسان سبزوار در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی عکس خیام سال گذشته با حضور عکاسان از 50 کشور جهان برگزار شد، گفت: در این جشنواره هزار و 458 عکاس شرکت کردند که از بین 13 هزار و 400 عکس در این نمایشگاه 120 اثر برتر به نمایش گذاشته شده است.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه عکس سبزوار بعد از شهرهای تهران، کرج، قم، ایلام، همدان، اراک، اردبیل، قونیه ترکیه و بیلبائو اسپانیا برگزار شده است، اضافه کرد: جشنواره عکس خیام در شش موضوع رنگی، سیاه و سفید، سفر و گردشگری، شهر و تلفن و خلاقانه برگزار شده  و از اهداف آن ارتقای سطح عکاسی و گفت‌وگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و نیز به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام نیشابوری است.

هدف از عکاسی صرفا شرکت در جشنواره نیست
در این نمایشگاه از آثار هادی دهقانپور از عکاسان برجسته سبزواری دو اثر به نمایش گذاشته شده که هر دو آنها در این جشنواره بین‌المللی صاحب مقام و تقدیر شده‌اند. وی که دو روز گذشته جدیدترین اثرش در نمایشگاه عکس آمریکا مدال طلا را گرفته به خبرنگار ایکنا درباره این نمایشگاه عکاسی گفت: شرکت در نمایشگاه اهرمی است که نشان می‌دهد عکاس راهش را درست انتخاب کرده و برای ادامه راه مشوقش می‌شود.
دهقانپور با تاکید بر اینکه هدف از عکاسی نباید صرفا شرکت در جشنواره باشد، اضافه کرد: جشنواره‌ها پلی است که کمک می‌کند عکاس به نوآوری و خلاقیت بپردازد.
انتهای پیام

captcha