تأمین 6 هزار واحد مسکونی برای تحویل به خانوارهای دارای معلول 
کد خبر: 3828180
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
رئیس هیئت مدیره مجمع خیران کشور مطرح کرد:

تأمین 6 هزار واحد مسکونی برای تحویل به خانوارهای دارای معلول 

گروه اجنماعی ــ رئیس هیئت مدیره مجمع خیران کشور با اشاره به اینکه ۱۴ هزار واحد مسکونی مورد نیاز برای تحویل به خانوارهای دارای معلول نیاز است از تأمین ۶ هزار واحد آن و تحویل به خانواده‌های هدف خبر داد.

تأمین 6 هزار واحد مسکونی برای تحویل به خانوارهای دارای معلول به گزارش ایکنا ازخراسان رضوی، حبیب‌الله بوربور رئیس هیئت مدیره مجمع خیران کشور ظهر امروز27 تیرماه در مراسم اختتامیه تجلیل از نیکوکاران برگزیده سراسر کشور که در هتل الغدیر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در برگزاری این نشست، مجمع خیران سه هدف را در دستور کار خود قرار دادند یکی اینکه جامعه نیکوکاران حامی معلولان کشور هفت سال پیش راه‌اندازی شده و با اتخاذ تصمیم جدید قرار بر این شده تا این مجمع در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها شعبه داشته باشد. گفتنی است که بنای این کار را با همکاری سازمان بهزیستی بنا نهاده‌ایم و هیئت موسس آن تشکیل شده است.
وی افزود: در این همایش نیکوکاران ما متعهد شدند تا حدود 500 واحد مسکونی را به پایان برسانند که تاکنون با همکاری بهزیستی توانستیم تعداد 6هزار 700واحد تحویل خانوارهای جامعه هدف خود دهیم. گفتنی است که 14 هزار واحد مسکونی برای خانوارهای دارای معلول نیاز است که تعداد 6 هزار واحد آن تامین شده است.
بور بور ادامه داد: هدف بعدی ما در این همایش تقدیر و سپاسگزاری از نیکوکاران است.  هدف بعدی ایجاد و ساخت مسکن برای افراد بی‌سرپناه و خانوارهای دارای دو معلول به بالا است. امید است سه هدفی که در نظر داریم تحقق پیدا کند.
رئیس هیئت مدیره مجمع خیران کشور گفت: نکته اینجاست که مسئولان بهزیستی در ابتدای کار به ما اعلام کردند که برای این خانوارها تعداد 2 هزار واحد مسکونی نیاز است، اما پس از تحویل مسکن‌ها اعلام کردند تعداد خانوارهای مورد نیاز مسکن 6 هزار خانوار است، اما امروز اعلام شده که تعداد 14 هزار واحد مسکونی برای جامعه هدف نیاز است. 
وی با اشاره به آموزش افراد معلول برای توانمندسازی آن‌ها تصریح کرد: سازمان فنی و حرفه‌ای باید به خانواده این افراد آموزش لازم را ارایه داده و به کار گیرد. همچنین دولت باید به کارگیری 3 درصد از معلولان را براساس قانون استخدام معلول در ادارات دولتی به کار بگیرد. حال آنکه نه وزارت کار و نه بنیاد شهید این کار را انجام نداده‌اند.
انتهای پیام
captcha