کمبود مکان استراحت در مسیر شاهرود به سبزوار
کد خبر: 3828850
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۰

کمبود مکان استراحت در مسیر شاهرود به سبزوار

گروه شهرستان‌ها ــ فرمانده انتظامی خراسان‌رضوی گفت: یکی از راه‌های کاهش حوادث ایجاد مجتمع‌های بین‌راهی و افزایش مکان‌هایی برای اقامه نماز و استراحت کوتاه است، تا خستگی از تن رانندگان خارج شود.

کمبود مکان استراحت در مسیر شاهرود به سبزواربه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، سردار محمدکاظم تقوی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی امروز، 30 تیرماه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان سبزوار که در محل سالن اجتماعات فرماندهی نیروی انتظامی سبزوار برگزار شد، اظهار کرد: حدود 65 درصد زائران امام رضا(ع) از مسیر سبزوار در حال تردد هستند و بعد از طی کردن مسیر کویر شاهرود به سبزوار نیاز به آرامش و استراحت دارند.

وی ادامه داد: تلاش همه ما بر این بوده که این محور همراه با امنیت، آسایش و آرامش برای زائران باشد، اما گاهی اوقات متأسفانه شاهد حوادثی در این مسیر هستیم که نگران‌کننده است.

تقوی با اظهار تأسف از اینکه بیشتر حوادث رانندگی مسیر شاهرود به سبزوار به دلیل واژگونی و برخورد جلو به عقب خودروها بوده که علت اصلی آن خواب آلودگی رانندگان است، افزود: یکی از راه‎های کاهش حوادث ایجاد مجتمع‌های بین‌راهی و افزایش مکان‌هایی برای اقامه نماز و استراحت کوتاه است تا خستگی از تن رانندگان خارج شود.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اضافه کرد: پیگیری‌هایی در این رابطه از طریق وزیر راه به انجام رسید. ایشان نیز ابلاغ کرد در کنار اقدامات عملی از ظرفیت خیرین که از جمله آن‌ها می‌توان به آستان قدس رضوی، برای ایجاد استراحت‌گاه و مجتمع بین راهی برای کاهش حوادث اشاره کرد.

وی با تأکید بر اینکه نباید از آسیب‌های اجتماعی غافل شویم با اشاره به ناتوی فرهنگی و جنگ اقتصادی از طرف دشمن، گفت: یکی از اهداف دشمن در کشور سلب اعتماد مردم و مسئولان است.

تماس روزانه 20 هزار تلفن با 110 پلیس
وی با بیان اینکه مردم روزانه 20 هزار تماس تلفنی با 110 دارند که 50 درصد آن‌ها عملیاتی می‌شود، با تقدیر از زحمات سرهنگ هاشمی و معرفی سرهنگ حسین بیات مختاری به عنوان فرمانده جدید شهرستان سبزوار گفت: فضای مجازی بستری مناسب برای سوء استفاده شده است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی عنوان کرد: خدمت صادقانه به مردم و رضایت آنان مقدمه رضایت خداوند سبحان است. فرمانده جدید سابقه درخشانی دارد و با توجه به شناختی که از سبزوار در دوران فعالیت خود از این شهرستان دارد، با فرهنگ این شهرستان کاملا آشناست.

در این مراسم حجت‌‎الاسلام غلامرضا مغیسه، امام جمعه سبزوار طی سخنانی گفت: مهمترین وظیفه نیروی انتظامی تامین امنیت است. زندگی منهای امنیت بی‌ارزش است.

وی با اشاره به داشتن سرمایه‌های مادی و معنوی به واسطه امنیت، افزود: اعتقاد به خدا در رفتار عملی ماموران نیروی انتظامی و در برخورد نیکو و اخلاق خوش با مردم توسط آن‌ها آشکار می‌شود.

امام جمعه سبزوار با بیان اینکه امروز دشمن امنیت خانواده را مورد تهدید و هدف قرار داده است، بیان کرد: اتاق فکر دشمن به این نتیجه رسیده که راه شکست انقلاب متلاشی کردن بنیان خانواده است و در این راه تلاش زیادی کرده‌اند و با حجاب که به عنوان یک شاخص است در حال برخورد هستند و هر چادری را به منزله بمبی در مسیر اهداف خودشان می‌دانند.

وی با تأکید بر وحدت مسئولان جامعه برای ترویج حجاب و حمایت از آن گفت: دشمن به دنبال از بین بردن عفاف و حجاب در جامعه و یکی از اهداف دشمنان انقلاب، دیار سربداران است که به عنوان مأمن شیعیان از گذشته تا به امروز به تربیت علما و مراجعی نظیر جاج ملاهادی سبزواری، حاج سید عبدالاعلی، مرحوم فقیه سبزواری و... پرداخته است.

از پرتگاه آتش به ساحل امن رسیدیم
در این مراسم هچنین سرهنگ سیدمحمد هاشمی، فرمانده سابق انتظامی سبزوار که بعد از 30 سال خدمت در لباس انتظامی بازنشسته شد، با اشاره به خدمات انقلاب و نظام اسلامی، گفت: در پرتگاه آتش بودیم و انقلاب اسلامی ما را به ساحل امن رساند.

وی اظهار کرد: شهر بدون جرم یک تصویر واهی است و برخی انسان‌ها برای رسیدن به مطامع دنیوی خودشان دست به هر کار خلافی می‌زنند، نقش اول پلیس پیشگیری است. برای پیشگیری از جرم در طول خدمت به تمام مدارس و مساجد سبزوار رفتم و سخنرانی داشتم.

فرمانده سابق انتظامی سبزوار با تاکید بر مشارکت مردم و توجه به فرهنگ دینی ملت ایران، بیان کرد: در این چهار سال گذشته به جز 18 روز که در بستر بیماری بودم و کسالت داشتم در بقیه ایام در کنار مردم و بعدازظهرها و شب‌ها همیشه برای تامین امنیت مردم در میدان حاضر بودم.

در ادامه این مراسم سرهنگ حسین بیات مختاری به عنوان فرمانده جدید شهرستان سبزوار معرفی و در سخنانی گفت: برای سومین مرتبه توفیق خدمت در سبزوار را پیدا کردم و امیدوار هستم بتوانیم در مسیر پرواز روح همکاران به سمت کمال موفق باشیم و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

بیات مختاری با تأکید بر اینکه بالاترین هدف ما در تأمین امنیت مردم عمل به منویات رهبر معظم انقلاب با محوریت مردم‌مداری و جامعه‌پروری است، اضافه کرد: رسیدن به اهداف اصلی طراز انقلاب اسلامی با همکاری مردم میسر است و قاضی در عملکرد مسئولان، مردم هستند.
انتهای پیام

captcha