مسابقات قرآن اوقاف در خراسان رضوی پایان یافت
کد خبر: 3828897
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
در بخش بانوان؛

مسابقات قرآن اوقاف در خراسان رضوی پایان یافت

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی بعدازظهر روز گذشته، ۳۰ تیرماه با رقابت 352 نفر از شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف به کار خود پایان داد.

چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی بخش خواهران پایان یافتچهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی از 26 تیرماه با حضور منتخبان قرآنی در مشهد مقدس آغاز شد و متسابقان در رشته‌های حفظ کل، 20، 10 و 5 جزء، دعاخوانی، اذان، قرائت تحقیق و ترتیل به مدت پنج روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

زهرا افخمی‌ریحانی، داور بین‌المللی حفظ این دوره از مسابقات در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: سطح کیفی حافظان کل در این دوره نسبت به سایر متسابقان بسیار بالا بود. اگر حافظان سطح صوت و لحن و رعایت نکات تجویدی خود را همراه صحت حفظ بالا ببرند، بی‎شک در مراحل کشوری حائز رتبه‌های خوبی هستند.

مزیت شرکت در مسابقات

این داور بین‌المللی ادامه داد: شرکت مستمر و هدفمند در مسابقات قرآن سبب می‌شود، متسابقان از تجارب سایرین استفاده کنند و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی نمایند.

افخمی‌ریحانی تصریح کرد: افرادی که در هر دوره دارای مقام‌های برتر می‌شوند، تلاش می‌کنند تا در مراحل بعدی موفقیت بیشتری کسب کنند، همین تلاش و کسب تجربه از دوره‌های قبلی عامل موفقیت متسابقان می‌شود. امسال در بخش حفظ کل نفر اول حافظ برتر 20 جزء سال گذشته بود که با تلاش فراوان و رفع نواقص موفق به کسب رتبه اول شد.

زهرا افخمی ریحانی از مشهد مقدس در سن 15 سالگی اولین داوری خود را با مسابقات کشوری دانشجویان آغاز کرده و تاکنون به مدت 28 سال سابقه داوری در رشته حفظ را دارد.

ریزش شرکت‌کنندگان

اعظم الوندی، سرپرست هیئت داوران این دوره از مسابقات نیز در گفت‌وگو با ایکنا گفت: از لحاظ تعداد متسابقان و کیفیت مسابقات خراسان رضوی از سطح بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به ریزش متسابقان در این دوره بیان کرد: یکی از دلایل اصلی این امر هزینه‌های ایاب و ذهاب متسابقان است که سبب می‌شود در روز مسابقه حاضر نشوند، اگر متولیان امر تسهیلاتی برای متسابقان در نظر بگیرند، سبب جلب انگیزه بیشتر برای شرکت در مسابقه می‌شود.

الوندی تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی شرکت‌کنندگان در شهرستان‌ها نبود اساتید مجرب است، مراکز قرآنی مشهد اساتید مجربی را داراست که می‌شود با یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم از آن‌ها برای آموزش در شهرستان‌ها بهره‌مند شد.

انتهای پیام

captcha