تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده کارکنان نیروهای مسلح با حضور وزیر دفاع
کد خبر: 3829111
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴

تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده کارکنان نیروهای مسلح با حضور وزیر دفاع

گروه مسابقات ــ آئین اختتامیه مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان نیروهای مسلح امروز، 31 تیرماه با حضور امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در شهرک امام خمینی(ره) ودجا برگزار شد.

تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده کارکنان نیروهای مسلح با حضور وزیر دفاعبه گزارش خبرنگار ایکنا؛ آئین اختتامیه مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان نیروهای مسلح(دوازدهمین دوره مسابقات بانوان شاغل، دومین دوره همسران و نخستین دوره فرزندان) امروز، 31 تیرماه با حضور امیرسرتیپ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجت‌الاسلام والمسلمین قندهاری، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی این وزارت و حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی ارتش و دیگر فرماندهان و مسئولان لشکری در شهرک امام خمینی(ره) برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن توسط مصطفی رمضانی، رتبه نخست رشته قرائت در بخش فرزندان کارکنان آغاز شد و سپس گروه سرود خردسالان وزارت دفاع به اجرای دو قطعه یکی صلوات خاصه امام رضا(ع) و اثری دیگری با عنوان عاشقان قرآن پرداختند.

بخش دیگر این مراسم، سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمودرضا بهرامی، معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع بود. وی با اشاره به اینکه توفیق شد تا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح میزبان این دوره از مسابقات باشد، اظهار کرد: این مسابقات به مدت دو روز طی 29 و 30 تیرماه با راهیابی 550 نفر به این دوره از مسابقات و در نهایت حضور 450 نفر برگزار شد.

بهرامی اضافه کرد: این مسابقت در 11 رشته قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، حفظ 3، 5، 10، 15 و 20 جزء و کل و مفاهیم سطح 1 و 2 به میزبانی سازمان صنایع دفاع در بخش بانوان شاغل، سازمان صنایع دریایی به میزبانی فرزندان دختر و شرکت توان به میزبانی فرزندان پسر برپا شد.

حضور 9 تیم داوری

وی ادامه داد: با توجه به تنوع مخاطبان، مسابقات در 9 مکان مجزا اجرا شد و هر کدام از سه اداره، سه مکان مجزا را برای برپایی مسابقات در نظر گرفتند، لذا 9 تیم داوری متشکل از داوران مسابقات کشوری و بین‌المللی این مسابقات را قضاوت می‌کردند و در کنار آنها نیز 9 گروه تخصصی کارنامه متسابقان را صادر کردند و در صورتی که اعتراضی از سوی متسابقان مطرح بود در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ آن داده می‌شد.

معاون تبلیغات و روابط عمومی وزارت دفاع با اشاره به رونق کمی و کیفی مسابقات، اظهار کرد: در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری جهت تربیت حافظان قرآن و ترویج سبک زندگی اسلامی و قرآنی به برخی از فعالیت‌های نیروهای مسلح چون برپایی بیش از 200 هزار کلاس آموزشی در سطح نیروی مسلح، مدارس تخصصی قرآن و عترت، مراکز آموزشی، مهد قرآن، کلاس‌های طرح نور مبین، آموزش‌های مجازی و در قالب بهره‌مندی از شبکه‌های داخلی، تربیت 100 هزار حافظ از یک جزء تا حافظ کل، دوره تربیت مربی قرآن با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی جهت توانمندسازی نیروهای مسلح، برگزاری دوره تربیت داور جهت بهره‌مندی در مسابقات داخلی، تقویت منبرهای قرآنی بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر برپایی جلسات صرف استماع قرآن، صدها کرسی تلاوت قرآن و محافل قرآنی در سطح یگان‌ها ویژه کارکنان پایور، وظیفه و خانواده‌ها می‌توان اشاره کرد.

تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده کارکنان نیروهای مسلح با حضور وزیر دفاع

به گزارش ایکنا؛ امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آیین اختتامیه مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان نیروهای مسلح(دوازدهمین دوره مسابقات بانوان شاغل، دومین دوره همسران و نخستین دوره فرزندان) که امروز، 31 تیرماه برگزار شد، طی سخنانی گفت: از اینکه در این جلسه و نزد شما میهمانان از مجموعه خانواده نیروهای مسلح کشور هستم، خوشحالم. حق مطلب جلسه قرآن، این است که از محضر علمای حاضر در جلسه استفاده می‌شد، اما این توفیق نصیب من شد. خدا را شاکرم؛ چرا که این کمتر کاری است که می‌توان برای قرآن انجام داد.

شکوه و عظمت جلسات قرآن ماه رمضان

وی ادامه داد: یکی از برکات انقلاب اسلامی ـ که البته برکات زیادی طی این چهل سال در ابعاد مختلف شاهد بودیم ـ اهتمام به قرآن کریم است. پس از وقوع انقلاب اسلامی، آموزش قرآن، تدبر در کلام وحی و توسعه فرهنگ قرآنی و رسوخ فرهنگ قرآنی در زوایای مختلف جامعه به ویژه خانواده‌ها اتفاق افتاد.
حاتمی با تأکید بر اینکه ندای قرآن در اقصی نقاط کشور به گوش می‌رسد و هر روز شاهد رونق محافل و جلسات قرآن هستیم، بیان کرد: چنانچه در ماه مبارک رمضان، محافل قرآنی و قرائت قرآن در جای جای کشور، مساجد، حسینیه‌ها، منازل و... شاهد هستیم. قرآنی که نور، هدایت و برکت و خیر است و نگاه به آیات آن عبادت است.

وزیر دفاع گفت: آغشته کردن وجود با کلام وحی با حفظ قرآن اتفاق می‌افتد. قرآن، نجات‌بخش جامعه و تک تک افراد است. عمل و تبعیت از قرآن، موجب نجات همه جوامع و انسان‌هاست. یکی از پایگاه‌های پیروزی انقلاب اسلامی، مساجد و محافل قرآنی بود و از این جا بود که حرکت روشنگرانه انقلاب اسلامی از روحانیت و این جلسات قرآن آغاز شد. رژیم طاغوت به ویژه در سال‌های آخر، تلاش کرد تا ارتباط مردم را با قرآن کم کند، اما نشد و از همان جا حرکت انقلاب اسلامی، اتفاق افتاد و ریشه دو هزار و 500 ساله طاغوت درهم پیچیده شد. امروز شاهد عزت و پیروزی جمهوری‌ اسلامی ایران هستیم که همه آن را مرهون عمل به قرآن هستیم.

تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده کارکنان نیروهای مسلح با حضور وزیر دفاع

لازمه عمل به قرآن

امیر حاتمی اضافه کرد: لازمه عمل به قرآن، عالم بودن و لازمه عالم بودن، یاد دادن و یاد گرفتن است، به همین دلیل است که در فرهنگ اسلام و عرف، بر یاد دادن و یاد گرفتن قرآن تاکید شده است. هم متعلم و هم معلم قرآن قابل احترامند.

وی با تاکید بر اینکه یکی از پایگاه‌های آموزش قرآن خانواده است، اظهار کرد: بهترین معلمان، پدر و مادران عامل به قرآن هستند و خوشا به حال جمع شما که از این گروه هستید. بهترین سن آموزش قرآن، کودکی است، البته در هر سنی می‌توان در این عرصه ورود پیدا کرد، اما سنین کودکی بهترین سن است.
امیر حاتمی با اشاره به اینکه اگر جامعه و خانواده، قرآنی شود، جامعه متخلق به آموزه‌های قرآنی می‌شود، اضافه کرد: در چنین جامعه‌ای فرزندان شایسته‌تر از پدران و مادران تربیت خواهند شد و جامعه رو به تعالی حرکت می‌کند.

تجلیل از برترین‌های مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده کارکنان نیروهای مسلح با حضور وزیر دفاع

بخش دیگر این مراسم تجلیل از رتبه‌های اول تمامی رشته‌ها به تفکیک هر کدام از بخش‌ها در حضور مسئولان و با اهدای جوایز، لوح سپاس بود و سپس از خانواده مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین اسلامی از قاریان و حافظان قرآن وزارت دفاع تجلیل به عمل آمد و سپس تلاوت حامد شاکرنژاد، قاری بین‌المللی کشورمان در سالن طنین‌انداز شد.

حسن ختام این مراسم اجرای گروه تواشیح پسران وزارت دفاع با عنوان «پیروان ولایت» با اجرایی در مدح حضرت ثامن‌الحجج(ع) و فرازخوانی به سبک اساتید مصری چون عبدالباسط، مصطفی اسماعیل و حامد شاکرنژاد و... بود.

یادآور می‌شود، دوازدهمین دوره مسابقات قرآن نیروهای مسلح در بخش خواهران شاغل و خانواده کارکنان(همسران در دومین مرحله و بخش فرزندان برای نخستین بار) ۲۹ تا 30 تیرماه به میزبانی وزارت دفاع و همزمان در سازمان صنایع دریایی، سازمان صنایع دفاع و سازمان توسعه منابع انرژی برگزار شد.
گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببینید.
انتهای پیام

captcha