برگزاری مراسم نکوداشت نیم قرن خدمات امام جمعه سابق کرمان
کد خبر: 3830156
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

برگزاری مراسم نکوداشت نیم قرن خدمات امام جمعه سابق کرمان

گروه سیاست و اقتصاد ــ مراسم پاسداشت نیم قرن خدمات آیت‌الله سیدیحیی جعفری، امام جمعه و نماینده سابق‌ ولی فقیه در استان کرمان امروز، ۵ مرداد با حضور آیت‌الله محمدی‌گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری و سردار سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در مصلی امام علی‌(ع) کرمان برگزار شد.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمان امروز شنبه، ۵ مرداد در مصلی امام علی(ع) به بیانات حضرت علی(ع) در تقدیر از علما استناد کرد و گفت: سلسله جلیله روحانیت و در رأس آن امام عزیز و عظیم و بزرگوار، با مجاهدت و قدرت الهی خود بشریت را در دنیای امروز بیدار و آدمی را از اسارت آزاد و طاغوتیان و قلدران قرن را سرکوب و روحیه و رویه و سنت و سیره نبوی را احیا کرد.

وی افزود: امام احیا کننده نماز جمعه و خطابه در جمهوری اسلامی است، جمعه و جماعتی که انقلاب را هفتگی بیمه می‌کند؛ لذا امروز گرد هم جمع شده تا در چهلمین پیروزی انقلاب اسلامی با رهبر فرهیخته و فرزانه، هوشمند و شجاع و مدیر و عارف و سالک در مقدمه تشکیل تمدن اسلامی بیعت کرده و از 36 سال خطابه جمعه در تقویت رهبری و نیم قرن خدمت در جلب رضایت الهی و مجاهدت‌های آیت‌الله جعفری قدردانی کنیم.

مهدی صدفی، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به اهداف برگزاری این آئین در کرمان گفت: جامعه اسلامی ما همواره مدیون شخصیت‌ها و عالمان بزرگی است که در راه توسعه و ارتقای فرهنگ اسلامی جامعه و معارف الهی و دفاع از کیان اسلامی و کرامت انسانی، تلاش و مجاهدت کرده‌اند.

وی افزود: آیت‌الله سیدیحیی جعفری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سابق کرمان بیش از 50 سال در دفاع از آرمان‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری، ترویج خوبی‌ها و ارزش‌ها، دفاع از کیان اسلامی و محرومان جامعه همراه با ساده‌زیستی و مردم‌داری و با صدق و صفا مجاهدت کرده است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان بیان کرد: در این آئین از تعدادی آثار و تولیدات فاخر از جمله مستندی از زندگانی پر برکت آیت‌الله جعفری و نشر یک عنوان کتاب و نمایشگاهی از عرصه‌های مختلف زندگی ایشان رونمایی خواهد شد.

یادآور می‌شود، در این مراسم نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان، محمدجواد فدایی استاندار کرمان، علیرضا رزم‌حسینی استاندار خراسان‌رضوی و استاندار سابق کرمان، نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی، موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان، فرماندهان نظامی و انتظامی و دیگر مسئولان استانی نیز حضور داشتند.

انتهای پیام

captcha