ولایت اهل‌ بیت(ع) مانع تشتت و اختلاف امت اسلامی است
کد خبر: 3831402
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۴

ولایت اهل‌ بیت(ع) مانع تشتت و اختلاف امت اسلامی است

گروه معارف ــ مدیر مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) به جایگاه ولایت در امور اجتماعی اشاره کرد و گفت: ولایت اهل‌ بیت(ع) مایه امنیت جامعه و مانع تشتت و اختلاف امت اسلامی است.

ولایت اهل‌ بیت(ع) مانع تشتت و اختلاف امت اسلامی استبه گزارش ایکنا از خراسان‌رضوی، آیت‌الله سیدمحمدحسین حسینی قزوینی، مدیر مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر‌(عج) در جلسه تخصصی شبهه‌شناسی مهدویت که روز گذشته هشتم مردادماه با حضور ائمه جمعه، روحانیان و طلاب شهرستان‎های کاشمر، خلیل‎آباد و بردسکن و همچنین بخش کوهسرخ در بقعه متبرکه امامزاده سید حمزه(ع) کاشمر برگزار شد، در خصوص اهمیت و جایگاه ولایت و امامت در معارف دینی اظهار کرد: در پنج اصول دین، جایگاهی که برای ائمه برای امامت معین کرده‎اند، برای هیچ‌کدام دیگر از اصول این جایگاه نیست.

وی ادامه داد: برای رسیدن به توحید غیر از ولایت راه دیگری نیست، اگر بخواهیم خداشناسی صحیحی داشته باشیم، غیر از مسیر اهل‌ بیت(ع) به بیراهه می‎رویم.

حسینی قزوینی عنوان کرد: توحیدی که غیر از کانال اهل‌ بیت(ع) باشد نه تنها توحید نبوده، بلکه یافته‎های ذهنی برخی از شیاطین است که به‌صورت توحید به مردم القا‌ می‏‌کنند، کسانی که از اهل‌ بیت(ع) فاصله می‌گیرند، در ورطه‎ و منجلاب قرار می‌‏گیرند.

این استاد اخلاق همچنین به جایگاه ولایت در امور اجتماعی اشاره کرد و گفت: ولایت اهل‌ بیت(ع) مایه امنیت جامعه و مانع تشتت و اختلاف امت اسلامی است. همچنین اگر خداوند به اندازه اول تا آخر خلقت به ما عمر بدهد و تمام این عمر را به خاطر ولایتی که نصیبمان کرده در یک سجده شکر انجام دهیم، معتقدم حق ادای شکر ولایت را نمی‎توانیم به جای آوریم.

حسینی قزوینی اظهار کرد: عمده مسئولیت طلاب و روحانیان مربوط به دفاع و پاسداری از حریم ولایتی است که راه عبور توحید، نبوت، معاد و... است.

وی با بیان اینکه بدون ولایت هیچ کدام از اصول دین معنایی ندارد، گفت: هجمه‎ای که امروز متوجه جایگاه ولایت است به هیچ‌کدام از دیگر معارف دینی نیست.

مدیر مؤسسه  تحقیقاتی حضرت ولی عصر‌(عج) بیان کرد: دشمنان اسلام به این نتیجه رسیده‎اند که فرهنگ اهل‌ بیت و ولایت است که مردم را در برابر استکبار جهانی می‌شوراند. شیعه دارای رهبری هستند که فریادش در طول 14 قرن همچنان طنین‌افکن است.

حسینی قزوینی بیان کرد: در روز عاشورا امام‌حسین(ع) فرمودند: «زندگی در زیر بار حکومت‌های جور، جز ننگ و عار نیست و شهادت در راه اعتلای کلمه توحید جز افتخار چیز دیگری نیست‌» حتی علمای بزرگ اهل‌سنت نیز از تحلیل سخنان امام‌حسین(ع) عاجز مانده‌اند. سخن امام حسین(ع) امروز برای دنیای غرب و استکبار خطرناک است.

این استاد اخلاق با اشاره به اینکه دنیاب غرب یکی از راه‌های تضعیف فرهنگ مهدویت را ساختن مهدیه‎های دروغین میان جامعه شیعه می‎دانند، اظهار کرد: اینکه در منطقه کاشمر فرقه‌های نوظهوری با عناوین مختلفی فعالیت می‎کنند در طول یک شب به وجود نیامده‎اند، بلکه سال‌ها روی آن‌ها توسط جبهه استکبار کار شده است.

تلاش دشمنان برای گرفتن روحیه شهادت‎طلبی از جوانان شیعه

وی ادامه داد: متاسفانه فعالیت برخی فرقه‌‏ها در منطقه کاشمر پررنگ‎تر از سایر مناطق است، دشمنان تلاش می‎کنند روحیه شهادت‌طلبی و امیدواری را از جوانان شیعه بگیرند.

حسینی قزوینی با بیان اینکه برخی خود را فرزند امام‌زمان(عج) معرفی می‎کنند و می‏‌گویند: «آمده‎ام حوزه‎های علمیه را ویران و روحانیان را قتل‌عام کنم و با از بین بردن مراجع، زمینه حضور حضرت مهدی(عج) را فراهم کنم»، افزود: امام زمانی که بخواهد حوزه علمیه را ویران کند و مراجع را از بین ببرد، مهدی اهل‌بیت و کسی که بتواند جامعه جهانی را به طرف صلح و آرامش بکشاند نیست بلکه کسی است که آمریکا در پشت درب‎های بسته درست کرده است.

حسینی قزوینی بیان کرد: با وجود اینکه بحث‎های علمی با این افراد بی‎فایده بوده، باید با این افراد با پاسخ‌‏های نقضی و با عبارت‎ کتاب‌های خودشان که مبنی بر فساد و عقیده و انحراف آن‌ها است سخن بگوییم.

وی با اشاره به اینکه میان فرق انحرافی، فاسدتر و بی‎محتواتر از فرقه احمد بصری نداریم، گفت: اگر کسی چندین ساعت آثار این فرد را مطالعه کند، کفر و ارتداد احمد بصری برایش ثابت خواهد شد.

مدیر مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی‌عصر(عج) ادامه داد: به رغم اینکه بارها اعلام کرده‎ام، حاضر هستم در کفر و ارتداد احمد بصری با وی مناظره و مباهله کنم اما حاضر نمی‎شوند، اما می‎روند با یک طلبه بی‎سواد و فردی که معارف اهل‌ بیت و فرهنگ مهدویت را نمی‎داند به صحبت می‎پردازند.

وی با بیان اینکه سنی‌ها تاکنون در برابر فرقه احمد الحسن موضعی نگرفته‎اند، بیان کرد: سایت حضرت ولی‌عصر(عج) قوی‎ترین سایت در دنیا برای پاسخ به شبهات وهابیت و گروه‌های انحرافی به چهار زبان، فارسی، عربی، اردو و انگلیسی است.

حسینی قزوینی با اشاره به اینکه منشأ 90 درصد کسانی که از اهل‌ بیت فاصله گرفته‎اند، جهل و عدم آگاهی است، اظهار کرد: برخی تندروها که میان ما هستند و به توهین می‎پردازند را باید کنترل کرد.

انتهای پیام

captcha