مساجد نقش موثری در مقابله با فتنه‌های دشمنان دارند
کد خبر: 3831662
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱

مساجد نقش موثری در مقابله با فتنه‌های دشمنان دارند

گروه شهرستان‌ها ــ مدير مركز رسيدگی به امور مساجد خراسان رضوی گفت: مساجد از صدر اسلام مرکز تمام تحولات در عرصه‌های مختلف بوده و در دوران انقلاب اسلامی نقش راهبردی ایفا کرده‌اند و امروز هم که دشمن قصد دلسردی مردم را دارد، نقش موثری در مقابل فتنه دشمنان دارند.

مساجد نقش موثری در مقابله با فتنه‌های دشمنان دارند

به گزارش ایکنا خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد وفايی، مدير مركز رسيدگی به امور مساجد خراسان رضوی در گردهمایی امور مساجد تایباد که امروز 10 مردادماه در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: دشمن در مقابل نظام اسلامی آرایش جنگی گرفته و امروز معیشت و اقتصاد مردم را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: در چنین شرایطی خدمت‌گزاران مساجد که ارکان مسجد محسوب می‌شوند، باید همه خود را به عنوان خادم خانه خدا و نمازگزاران متعهد بدانند. اگر این موضوع رعایت شود و خدمت‌گزار به خلق خدا باشند، علاوه بر اعتقاد دینی یک نعمت و بالاترین افتخار را کسب کرده‌اند.

وفایی عنوان  کرد: کار در مساجد تجارت با خداست و باید همه با مدیریت امام جماعت نقش خود را ایفا نمایند.

لازمه ترک وسوسه‌های دنیوی
در ادامه این همایش حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکی ابرده امام جمعه شهرستان تایباد ضمن تسلیت شهادت امام جوادالائمه(ع) گفت: ترک وسوسه‌های دنیوی یک نیاز همگانی است و باید اقشار مختلف مردم به آن اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

ملکی ابرده افزود: خادمین مساجد باید مراعات بسیاری از مسائل را داشته باشند و لازم است ائمه جماعت به امور دینی و عبادی توجه ویژه‌ای کنند.

امام جمعه تایباد بیان کرد: مساجد باید به اندازه دانشگاه در همسان کردن امامت و ولایت موثر بوده و امام جماعت باید ولایی، موثر، آگاه، مردم‌دار و جوان‌گرا باشد و لازم است از فکر کهنسالان و همراهی جوانان در مسیر هدایت دین استفاده شود و جوان‌گریز نباشد.

ملکی ابرده بر توانمندسازی مساجد تاکید و اظهار کرد: مساجد پایگاه فرهنگی، ولایی، اجتماعی و سیاسی است و خادمان موثر مسجد را موفق می‌کنند، در این راستا اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب و همچنین دعوت مردم به نماز توسط صدای خوش موذن از مساجد بسیار تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: اسلام بر پر جاذبه بودن مسائل فرهنگی در اداره مساجد تاکید دارد، پس لازم است برای حرکت در مسیر صحیح و جذب جوانان به مساجد این الگو پیاده شود.

انسجام نخبگان عامل توسعه وحدت
در ادامه حجت‌الاسلام قرائی، مسئول امور روحانیون مساجد در خراسان رضوی گفت: همراهی و انسجام نخبگان با ائمه جماعت سبب توسعه و رشد فرهنگ دینی می شود.

وی مطرح کرد: ائمه جماعت در مساجد مسئول در کلیه امور هستند. سند تحول مساجد آماده شده و این طرح برگرفته از رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

قرائی افزود: امام جمعه تایباد در جهت بها دادن به جوانان از جمله ائمه جمعه موفق است.

مسئول امور روحانیون مساجد در خراسان رضوی بسیج را در طول انقلاب موثر دانست و بیان کرد: نیروهای بسیجی در مساجد تربیت شده بودند که اینگونه دشمن را خار و خفیف کردند. امام با به خط کردن بسیج در مساجد در مقابل دنیا ایستاد .

وی اظهار کرد: امروز مشکل اقتصادی و آرایش جنگی مطرح است و امام جماعت باید جانش را در کف دست بگذارد و مانند دوران جنگ در صف اول باشد.

قرائی گفت: اگر به هشدار رهبری بیدار نشوید، باید با مشت و لگد دشمن از خواب بیدار شوید. امروز نباید بگذاریم حرف رهبری و امام جمعه به زمین گذاشته شود.

مسئول امور روحانیون مساجد در خراسان رضوی همراه کردن مردم با انقلاب با پیشقدمی امام جماعت را لازمه اجرایی شدن سند تحول توصیف نمود و گفت: اگر بخواهیم برای مردم و جوانان انگیزه ایجاد کنیم، باید مساجد را سرای سالمندان نکنیم. برای این مهم لازم است هدایت باپیران و اجرا با جوانان باشد.

وی از افراد سالمند خواست تا به جوانان میدان دهند و افزود: امام(ره) به باقری‌ها در جنگ میدان داد و موفق شد. میدان را به جوانان واگذار کنید. تجارب بزرگان، کار و مسئولیت با جوانان باشد.

گفتنی است، مدير مركز رسيدگی به امور مساجد استان‌های خراسان از خدمات آیت‌الله محمد محدثی امام جمعه سابق شهرستان تایباد تقدیر کرد. همچنین در این همایش حکم حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملکی ابرده به عنوان ریاست امور مساجد تایباد قرائت شد.

انتهای پیام

captcha