شرکت ۶۲ درصد از مددجویان زندان همدان در جشنواره کتابخوانی رضوی
کد خبر: 3833374
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷

شرکت ۶۲ درصد از مددجویان زندان همدان در جشنواره کتابخوانی رضوی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل زندان‌های همدان از استقبال چشمگیر کارکنان، سربازان وظیفه و مددجویان این اداره در جشنواره رضوی خبر داد و گفت: در جشنواره امسال نیز همانند سال‌های گذشته استقبال از این جشنواره بسیار بالا بوده است.

شرکت 62 درصد از مددجویان زندان همدان در جشنواره کتابخوانی رضویبه گزارش ایکنا از همدان، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان همدان، پژمان پروین، مدیرکل زندان‌های همدان از استقبال چشمگیر کارکنان، سربازان وظیفه و مددجویان در جشنواره رضوی خبر داد و گفت: در جشنواره امسال نیز همانند سال‌های گذشته استقبال کارکنان، سربازان وظیفه و مددجویان از جشنواره کتاب‌خوانی رضوی بسیار بالا بوده به‌طوری که 71 درصد کارکنان، بیش از 90 درصد سربازان وظیفه و 62 درصد مددجویان، در این مسابقات شرکت کردند.

پروین با بیان اهمیت کتاب و نقش آن در کسب دانایی و گسترش کتاب‌خوانی در بین اقشار مختلف جامعه، علی‌الخصوص جامعه هدف در زندان را رسالت اصلی سازمان زندان‌ها عنوان کرد.

وی فعالیت در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و تعامل اداره‌کل زندان‌ها با اداره‌کل کتابخانه‌های استان را افتخار بزرگی بیان کرد که در چند سال اخیر به وقوع پیوسته و تأثیر بسزایی در ارتقا سطح مطالعه در زندان داشته است.

وی تصریح کرد: هدف اصلی جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، نهادینه کردن سیره رضوی و فرهنگ غنی اهل‌بیت(ع) در جامعه است و همه کارکنان و متولیان تربیتی در زندان درصدد برگزاری موفق این جشنواره هستند.

وی افزود: در جشنواره امسال نیز همانند سال‌های گذشته استقبال کارکنان‌، سربازان وظیفه و مددجویان از جشنواره کتاب‌خوانی رضوی بسیار بالا بوده به‌طوری‌که 62 درصد مددجویان، 71 درصد کارکنان و بیش از 90 درصد سربازان وظیفه در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

وی اظهار کرد: رویکرد سازمان و به طبع آن اداره‌کل زندان‌ها به مقوله زندانی رویکرد تربیتی توأم با حفظ اقتدار و تأمین امنیت جامعه است که در این راستا برنامه‌های گسترده‌ای در اداره‌کل زندان‌ها در مقوله اصلاح و تربیت برنامه‌ریزی‌شده، آموزش در تمام مقاطع تحصیلی از سوادآموزی تا دانشگاه، برنامه‌های قرآنی، اخلاقی و عقیدتی، هنری، ورزشی و کتاب و کتاب‌خوانی بخشی از فرایند تربیتی در زندان‌ها است.

جشنواره کتاب‌خوانی رضوی یکی از ظرفیت‌های زندان در راستای اصلاح و تربیت است و با توجه به ایمان، اعتقاد و ارادتی که مردم ایران به ساحت مقدس امامان معصوم(ع) به‌ویژه حضرت امام رضا(ع) دارند، برگزاری چنین جشنواره‌هایی در فرهنگ‌سازی،رشد و ارتقای سطح فرهنگی جامعه تأثیر بسزایی دارد.

وی بابیان اینکه یکی از اصول برجسته در ترویج اسلام، اهتمام به مطالعه و جایگاه تفکر و اندیشه در اسلام بوده است، اظهار کرد: عمق‌بخشی به اطلاعات و دانش عمومی در رابطه با سبک زندگانی و آموزه‌های دینی از نیازهای ضروری جامعه است.

وی درباره اهمیت برگزاری برنامه‌های فرهنگی از قبیل جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، گفت: معرفی کتاب‌های غنی و ارزشمندی که با موضوع امام رضا(ع) به نگارش درآمده، برای عموم مردم، از کارکردهای مفید این جشنواره محسوب می‌شود.

پروین با بیان اینکه باید به جشنواره کتاب‌خوانی رضوی به‌مثابه یک رویداد فرهنگی نگاه ویژه داشته باشیم، افزود: تمام نهادهای فرهنگی در زندان‌های استان در اجرای هرچه بهتر این جشنواره بهترین نقش را ایفا کردند که مشارکت گسترده گروه‌های هدف نشانگر این عمل است.

مدیرکل زندان‌های استان همدان با تأکید بر اینکه ترویج سیره ائمه اطهار(ع) دارای برکات عام برای جامعه است، گفت: تلاش ما این است که از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی استفاده شود چراکه منجر به ترویج سیره اهل‌بیت(ع) و سبک زندگی اسلامی ‌بین مددجویان در زندان‌های شود.
انتهای پیام

captcha