عرفه؛ روز شناخت خداوند
کد خبر: 3833934
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

عرفه؛ روز شناخت خداوند

گروه اجتماعی ـ مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز، روز عرفه را روز نیایش، شناخت و ارتباط با خداوند دانست و گفت: در قرآن ‌ایامی نظیر «أَیامٍ مَعْلُومَاتٍ»، «لَیالٍ عَشْرٍ» و غیره داریم كه گفته می‌شود منظور از همه این‌ها دهه اول ذی‌الحجه است لذا این دهه بسیار باعظمت است و خداوند در قرآن ‌بدان سوگند یاد كرده است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم مصطفوی، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز امروز، 19 مردادماه در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه بسیج و سپاه فرا‌رسیدن ایام دهه اول ذی‌الحجه را گرامی داشت و گفت: این دهه یكی از دهه‌های پربركت و رحمت الهی است كه خداوند در قرآن كریم نیز بدان اشاره كرده است.

دهه‌ای كه خداوند در قرآن بدان سوگند خورد
وی افزود: در قرآن كریم ایامی نظیر «أَیامٍ مَعْلُومَاتٍ»، «لَیالٍ عَشْرٍ» و غیره داریم كه گفته می‌شود منظور از همه این‌ها دهه اول ذی‌الحجه است لذا این دهه بسیار باعظمت است و خداوند در قرآن ‌بدان سوگند یاد كرده است.

مصطفوی‌ یكی از مهم‌ترین روزهای دهه اول ذی‌الحجه را روز عرفه برشمرد و گفت: این روز فضیلت بسیاری دارد به طوری كه در روایت‌ها آمده است اگر كسی نتوانست از شب قدر استفاده كند، می‌تواند از روز عرفه برای كسب فیوضات الهی و رحمت و بركت خداوند بهره جوید.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز‌ روز عرفه را روز نیایش، شناخت و ارتباط با خدا، ریزش گناهان و كسب رحمت و كرامات خداوند و همچنین روز گدایی به درگاه خداوند دانست و گفت: حتی كودكان و نوزادان نیز از این روز بهره‌مند می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت كار خبرنگاران اشاره كرد و گفت: پیامبران و انبیای الهی به عنوان فرستندگان خدا و حافظان پیام‌های الهی برای مردم بودند و بزرگترین رسالت آنان ابلاغ و تبلیغ پیام خدا به مردم می‌دانستند كه همان پیام توحید، بندگی و معاد بود.

مصطفوی با بیان اینكه قرآن ‌رسالت همه پیامبران را خبررسانی و تبلیغ بیان كرده است، گفت: پس پیشینه كار خبرنگاری به درازای عمر بشریت است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز همچنین ویژگی‌هایی كه خبرنگاران باید داشته باشند را برشمرد و گفت:‌ خبرنگاران باید شجاع باشند و از هیچكس به خاطر بیان حق نترسند.

وی با یادآوری اینكه اهمیت كار خبرنگاری آنقدر مهم است كه قرآن ‌خود را در آیه 52 سوره ابراهیم، بلاغ معرفی می‌كند، گفت: خبرنگاری یك شغل با عظمت و شغل انبیاست.

مصطفوی‌ جریان غدیر را یادآور شد و گفت: پیامبر خدا(ص) از ظرفیت حج برای بیان پیام الهی استفاده كرد و جریان غدیر و جانشینی و ولایت‌عهدی بعد از خود را به مردم ابلاغ كرد لذا مأموریتی كه خداوند به فرستادگانش داده، تبلیغ و اطلاع‌رسانی است.

الگوهای خبرنگاران كدامند؟
وی با بیان اینكه الگوهای كار خبرنگاری امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) هستند، گفت: در جریان انقلاب اسلامی نیز رسانه مسجد و منبر باید پیروزی انقلاب شدند و مراجع از طریق اطلاع‌رسانی به وسیله خطابت توانستند به اهداف خود دست یابند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ناحیه ثارالله(ع) شیراز‌ ویژگی‌های دیگر كار خبرنگاری را داشتن صداقت، آزادگی، طمع نداشتن، جسارت و شجاعت دانست و گفت:‌ خبرنگاران پل ارتباط میان مردم و حاكمیت هستند.

مصطفوی با تأكید بر اینكه خبرنگار باید كنجكاو و پرسشگر باشد، از رفتار برخی از مسئولان در برخورد با خبرنگاران و عدم پاسخگویی به آنان ابراز تأسف كرد.

وی تأكید كرد: خبرنگار باید تیزبین، نكته‌سنج و سریع، خلاق، مسئولیت‌پذیر، فروتن و پایبند به اخلاق و اخلاق‌محور باشد و هدف برای او وسیله را توجیه نكند و هم در كسب خبر و هم انعكاس آن امانتدار باشد.
انتهای پیام

captcha