تشریح راه‌های مقابله با مشرکان
کد خبر: 3834430
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱

تشریح راه‌های مقابله با مشرکان

گروه معارف – امام جمعه شهرستان محلات با تشریح راه‌های مقابله با مشرکان افزود: اولین راه مقابله، برائت است که به معنای مبارزه و مقابله با خود و سیره آنان است. راه دوم مقابله این است که مشرکان را دوست یا سرپرست خود نگیریم و اگر در روابط با مشرکان هستیم باید این روابط را قطع کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ربانی امام جمعه محلات در خطبه‌های نماز عید قربان که صبح امروز در مسجد القائم(عج) اقامه شد، ضمن تبریک این عید اظهار کرد: در کنار قربانی کردن، این عید حج اکبر است، حج اکبر ویژگی‌هایی دارد که یکی از آن‌ها برائت از مشرکان است. خداوند در سوره مبارکه توبه به حج اکبر اشاره می‌کند که به احتمال قوی همین عید قربان است. امیر‌المومنین در سال نهم هجری از مشرکین اعلام برائت کردند، یک بخش برائت از مشرکین در جامعه امروزی روابط بین‌الملل است، تا زمانی که مشرکان بر سر عهد و پیمان خود باشند می‌توان با آنان روابط تجاری برقرار کرد و اگر آنان به صورت آشکارا نقض عهد کردند باید با آنان مقابله کرد.

وی با تشریح راه‌های مقابله با مشرکان افزود: اولین راه مقابله، برائت است که به معنای مبارزه و مقابله با خود و سیره آنان است. راه دوم مقابله این است که مشرکان را دوست یا سرپرست خود نگیریم و اگر در روابط با مشرکان هستیم باید این روابط را قطع کنیم. خداوند در قرآن توصیه کرده است که در برابر کفار با سخت‌گیری و در برابر مومنین با رأفت برخورد کنیم.

امام جمعه محلات در خطبه دوم تصریح کرد: عید قربان عید بندگی خداست و در آن باید ضمن قربانی کردن حیوان، هواهای نفسانی خود را نیز قربانی کنیم. مقام معظم رهبری امسال نیز در پیام سالانه خود به مناسبت حج ابراهیمی برائت از مشرکان به ویژه آمریکا را برائت از مظلوم‌کشی خواندند. امروز برائت از روش مشرکین که مظلوم‌کشی است منظور جهان اسلام از این کار است.

وی ادامه داد: امروز اگر نگاهی به کشور‌های اسلامی بیندازیم می‌بینیم برخی کشورها مانند ارتجاع عرب برای مشرکان مزدوری می‌کنند و با بمباران یمن و حمایت از داعش مزدوری خود را به کمال رسانده‌اند، معامله قرن نیز معاهده ننگین‌بار دیگری است که مزدوری حکام عرب را به خوبی نشان می‌دهد. در مسأله حج نه تنها خود اعلام برائت نمی‌کنند بلکه به بهانه سیاسی شدن حج از برائت دیگران نیز جلوگیری می‌کنند.

حجت‌الاسلام ربانی بیان کرد: کشورهای دیگری چون ترکیه و پاکستان نیز به دنبال مسائل داخی خود توجهی به دنیای اسلام ندارند و در این مواقع بی‌تفاوت هستند. تنها کشوری که رهبرش به عنوان ولی فقیه با پیام حکیمانه خود مسلمانان را از شر دشمنان آگاه می‌کند، جمهوری اسلامی است.

انتهای پیام

captcha