جذاب نبودن برنامه‌های مساجد؛ عامل دوری جوانان از مسجد
کد خبر: 3836567
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱

جذاب نبودن برنامه‌های مساجد؛ عامل دوری جوانان از مسجد

گروه فرهنگی ــ معاون بسیج مساجد و محلات سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: جذاب نبودن برنامه‌های مسجدی‌ها عامل دوری جوانان از مسجد است درحالی که باید با برنامه‌های متنوع زمینه حضور جوانان در این پایگاه‌های مهم اجتماعی را فراهم کرد.

جذاب نبودن برنامه‌های مسجدی‌ها؛ عامل دوری جوانان از مسجدابراهیم رستمخانی، معاون بسیج مساجد و محلات سپاه انصارالمهدی (عج)استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، ضمن گرامی‌داشت روز جهانی مساجد، اظهار کرد: بنابر پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و با تصویب سازمان کنفرانس اسلامی،31 مرداد، مصادف با سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌ها، روز جهانی مسجد نامیده شده است.

وی مساجد را پایگاه اتحاد و انسجام مسلمین خواند و افزود: به جهت نقش بسیج مساجد و محلات در ترویج فرهنگ بسیج این روز به عنوان روز بسیح مساجد و محلات نیز نامگذاری شده است.

این مسئول به نقش محوری مساجد در جهان اسلام اشاره کرد و گفت: مساجد سنگر حفظ انقلاب اسلامی هستند، به همین منظور باید گام‌های بلندی برای پویایی مساجد برداشت.

رستمخانی با اشاره به اینکه از صدر اسلام تاکنون مساجد کارکردهای متعددی داشتند، بیان کرد: مساجد به عنوان قلب تپنده حیات اسلام هستند و خانواده و مساجد اصلی‌ترين كانون تهاجم فرهنگی دشمن به‌شمار می‌روند، از این‌رو دشمن برای ضربه زدن به اسلام بر روی این دو مقوله برنامه‌ریزی می‌کند.

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان یکی از مهمترین پایگاه‌ها برای مقابله با تهدیدات دشمنان را مساجد دانست و گفت: نقش فرهنگی و آموزشی مساجد در كنار ساير جنبه‌های عبادی‌ آن دارای اهميت است.

وی با اشاره به اینکه جذاب نبودن برنامه‌های مساجد و نبود امکانات کافی موجب شده است تا جوانان کمتر از مساجد استقبال کنند، تصریح کرد: هر مسجدی که از برنامه‌های جذاب و جانبی در کنار فعالیت اصلی خود استفاده کند شور و شوق نوجوانان و جوانان نسبت به آن بالاتر و با استقبال بیشتری همراه است.

این مسئول تأکید کرد: بایستی تلاش کنیم تا با اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی جذاب، زمینه حضور جوانان و نوجوانان را در مساجد فراهم سازیم.

انتهای پیام

captcha