مدیران و سیاستمداران حکومت‌های اسلامی چه ویژگی‌هایی دارند؟
کد خبر: 3836925
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶
حجت‌الاسلام حیدری کاشانی مطرح کرد؛

مدیران و سیاستمداران حکومت‌های اسلامی چه ویژگی‌هایی دارند؟

کانون خبرنگاران نبأ ــ ﻣﺪﯾﺮ ﻣﺆﺳﺴﻪ ﻃﻠﯿﻌﻪ ﻇﻬﻮﺭ گفت: مدیران باید متعهد به عهدنامه مالک اشتر و مهدویت و زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) باشند؛ زعیم و رهبریت ربانی یک حکومت باید بیشترین خصوصیات اخلاق علوی و مهدوی را دارا باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰﺍﺭﺵ ﮐﺎﻧﻮﻥ ﺧﺒﺮﻧﮕﺎﺭﺍﻥ ﺍﯾﮑﻨﺎ، ﻧﺒﺄ؛ ﻣﺮﺍﺳﻢ ﭘﺮﻓﯿﺾ ﺩﻋﺎﯼ ﻧﺪﺑﻪ به مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت امام موسی کاظم(ع) ﺍﺯ ﺳﻮﯼ گروه معارف ﺷﺒﮑﻪ ﯾﮏ ﺳﯿﻤﺎ با تهیه‌کنندگی ابراهیم نیکدست ﻭ ﺑﺎ ﻣﺸﺎﺭﮐﺖ ﻫﯿﺌﺖ ﻣﺬﻫﺒﯽ ﺭﺯﻣﻨﺪﮔﺎﻥ ﺍﺳﻼ‌ﻡ شهرری، ﺻﺒﺢ ﺟﻤﻌﻪ، اول شهریورﻣﺎه ﺑﺎ ﻧﻮﺍﯼ مصطفی سماواتی، ذاکر اهل بیت(ع) ﺩﺭ ﻣﺴﺠﺪ آستان مقدس امامزاده ابوالحسن(ع) این شهر ﺑﺮﮔﺰﺍﺭ ﺷﺪ.
 
ﺣﺠﺖ‌ﺍﻻ‌ﺳﻼ‌ﻡ‌ ﻭﺍﻟﻤﺴﻠﻤﯿﻦ ﻣﺤﻤﺪﺑﺎﻗﺮ ﺣﯿﺪﺭﯼ ﻛﺎﺷﺎﻧﯽ، ﻣﺪﯾﺮ ﻣﺆﺳﺴﻪ ﻃﻠﯿﻌﻪ ﻇﻬﻮﺭ، ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺍﺳﻢ اظهار کرد: ﺍﺳﻼ‌ﻡ ﻧﺎﺏ ﻣﺤﻤﺪﯼ(ﺹ) ﻭ پیروی از حکومت علوی و امامان و پیشوایان معصوم(ع) ﺗﻨﻬﺎ ﺭﺍﻩ ﻧﺠﺎﺕ امت از دام خباثت دشمنان اسلام ﺍﺳﺖ.

درجات «ﺟَﻨَّﺎﺕِ ﺍﻟﻨَّﻌﻴﻢ» در کلام هفتمین پیشوای شیعیان
ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﻣﺒﺎﺣﺚ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﻬﺪﻭﯼ در ادامه با بیان اینکه هفتمین پیشوای شیعیان می‌فرمایند که پیروان و دوستان ما ثابت‌قدم بر ولایت ما و ثابت‌قدم بر برائت از دشمنان ما هستند، گفت: امام موسی کاظم(ع) در این خصوص می‌فرمایند افرادی که از دشمنان اهل بیت(ع) دوری و برائت می‌کنند و در عصر غیبت از پیروان امامان شیعه می‌شوند، از مقربین درگاه ذات اقدس باری‌تعالی شده و در قیامت همه با درجه ائمة الهدی(ع) به درجات «ﺟَﻨَّﺎﺕِ ﺍﻟﻨَّﻌﻴﻢ» در بهشت می‌رسند.
 
ﻧﻮﯾﺴﻨﺪﻩ ﮐﺘﺎﺏ ﺍﺧﻼ‌ﻗﯽ ﻭ ﺗﺮﺑﯿﺘﯽ «ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻭ ﺗﺮﺑﯿﺖ ﻣﻬﺪﻭﯼ» با اشاره به اینکه خطبه غدیر خم که پیامبر اسلام(ص) بیان فرمودند 54 فراز دارد، افزود: پیامبر اسلام(ص) فرمودند که کسانی که در حادثه تاریخی غدیر خم و مراسم معرفی جانشینم و به امامت رسیدن ﺍﻣﯿﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ، علی(ع) حاضر هستند، این خطبه‌های غدیر را به غائبان برسانند و به نسل بعد از خود ابلاغ کنند.
 
حجت‌الاسلام حیدری کاشانی با بیان اینکه نزدیک به 12 هزار نفر از یمانی‌ها در روز غدیر خم حاضر بودند و با به امامت رسیدن ﺍﻣﯿﺮﺍﻟﻤﺆﻣﻨﯿﻦ(ع) بیعت کردند، گفت: در واقع عید غدیر روز دعوت امت به قرآن و عترت و حلقه امامت 12 رهبر و پیشوای معصوم(ع) است.
 
وی در ادامه به تحلیل فراز 35 خطبه غدیر پیامبر اسلام(ص) در بحث معرفی دانشگاه مهدی‌شناسی و هدایت تمامی اهل شرک در دوران حکومت مهدوی اشاره کرد و افزود: امامان نور، مردم را هدایت می‌کنند و به بهشت می‌رسانند. اهل بیت رسول الله‌(ص) کلمه طیبه ماندگار خدا در میان امت هستند.
 
ﮐﺎﺭﺷﻨﺎﺱ ﻣﺒﺎﺣﺚ ﻓﺮﻫﻨﮓ ﻣﻬﺪﻭﯼ با اشاره به اینکه پیامبر مکرم اسلام(ص) در روز غدیر از حاضران در رابطه با ولایت و امامت حکومت علوی و تا ولایت و امامت حکومت مهدوی بیعت گرفت، اظهار کرد: پیام روز غدیر با حلقه امامت 12 پیشوا و ولایت کامل است. عید غدیر، روز تجدید برائت از دشمنان ساحت امامت و ولایت است.
 
ﻣﺪﯾﺮ ﻣﺆﺳﺴﻪ ﻃﻠﯿﻌﻪ ﻇﻬﻮﺭ با تأکید بر اینکه دشمنان اسلام با ساحت امامت و ولایت و قرآن و عترت مشکل دارند، تصریح کرد: حکومت آل سعود به اسم اسلام اقدام به خباثت‌ها و خیانت‌هایی به مانند ابلیس در دنیا می‌کند. لذا، امثال شجره خبیثه آل سعود حق حاکمیت بر اسلام و امت اسلامی ندارند.
 
وی با بیان اینکه عمل به خطبه‌های غدیر خم تمامی مشکلات را حل می‌کند، اظهار کرد: پیام غدیر طاغوت‌شناسی و طاغوت‌ستیزی است.
 
ویژگی‌های اخلاقی مدیران و سیاستمداران حکومت‌های اسلامی
حجت‌الاسلام حیدری کاشانی به ویژگی‌های اخلاقی مدیران و سیاستمداران حکومت‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: مدیران باید متعهد به عهدنامه مالک اشتر و متعهد به مهدویت و زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) و دولت کریمه مهدوی باشند. زعیم و رهبریت ربانی یک حکومت باید بیشترین خصوصیات اخلاق علوی و مهدوی دارا باشد.
 
وی در پایان با بیان اینکه ساحت امام در حکومت مهدوی بر دو عنصر حجت‌شناسی و حجت‌محوری است، اظهار کرد: 32 نفر از شهدای کربلا یمانی هستند و یمانی‌ها نیز تحقق‌بخش غدیر در جهان و زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) خواهند بود.
حامد فکوری
انتهای پیام
captcha