توسعه پایدار بدون نقش‌آفرینی بانوان محقق نمی‌شود
کد خبر: 3837568
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۵

توسعه پایدار بدون نقش‌آفرینی بانوان محقق نمی‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: بانوان نیمی از جمعیت یک جامعه را تشکیل می‌دهند، از سوی دیگر، به‌دلیل ارتباط مستقیم با جوانان، نوجوانان و کودکان و همچنین تأثیرگذاری بر نیم دیگر جامعه، نمی‌توان توسعه پایدار را بدون مشارکت آنان متصور شد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، فریبا برنایی، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، صبح امروز، 4 شهریورماه در نشست بانوان فرهیخته استان، گفت: توسعه پایدار به‌عنوان یکی از بسترهای تعالی و رشد انسان، زمانی محقق می‌شود که همه گروه‌های اجتماعی در آن مشارکت داشته باشند و در این میان، نقش بانوان بسیاری کلیدی و ضروری است.

وی ادامه داد: بانوان نیمی از جمعیت یک جامعه را تشکیل می‌دهند، از سوی دیگر، به‌دلیل ارتباط مستقیم با جوانان، نوجوانان و کودکان و همچنین تأثیرگذاری بر نیم دیگر جامعه، نمی‌توان توسعه پایدار را بدون مشارکت آنان متصور شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: توسعه زمانی تداوم و شتاب خواهد یافت که زن و مرد دوشادوش یکدیگر در جامعه مسؤولیت توسعه را برعهده بگیرند و تا زمانی که زنان خارج از روند توجهات و تصمیم گیری‌ها باشند، توسعه همچنان ناپایدار و دست نیافتنی خواهد بود.

وی افزود: متأسفانه در جوامع در حال توسعه نقش زنان همواره مورد کم توجهی قرار می‌گیرد، به همین دلیل علی‌رغم برنامه ریزی‌ها و حمایت‌های انجام یافته هنوز زنان در بعضی جوامع نتوانستند به جایگاه و نقش مناسب خود در اداره امور کشور و در تصمیم گیری‌ها دست یابند.

برنایی با اشاره به اینکه دولت یازدهم و دوازدهم نگاه ویژه‌ای به بانوان داشته است، بیان کرد: نگاه دولت به توان مدیریتی بانوان به‌ویژه در استان سیستان ‌و بلوچستان نویدبخش و امیدوارکننده است؛ بانوان امروز در سطح استان حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

وی افزود: هر چقدر حضور زنان در محیط کاری و پست‌های مدیریتی پررنگ‌تر باشد نشان دهنده آن است که جامعه در مسیر توسعه و پیشرفت قرار دارد و هر چه این مشارکت کمتر باشد، نشان می‌دهد که ما در این مسیر عقب هستیم و باید تلاش خود را برای حضور بیشتر زنان انجام دهیم.

این مقام مسئول بیان کرد: جامعه‌ای که می‌خواهد به سوی توسعه حرکت کند اگر صرفاٌ به عوامل مادی توجه داشته باشد و تعالی انسان‌ها و کاهش نابرابری‌ها را در نظر نگیرد به موفقیت دست نخواهد یافت.

در پایان این نشست مقرر شد وضعیت زنان در تمامی حوزه‌ها به تفکیک بررسی و در کارگروه‌های تخصصی با حضور استاندار و معاونین مربوطه مهمترین چالش‌ها مطرح و پیگیری شود.

انتهای پیام

captcha