مباهله؛ روز تمایز معنا از صورت و ظهور حقیقت بر مجاز
کد خبر: 3837640
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷

مباهله؛ روز تمایز معنا از صورت و ظهور حقیقت بر مجاز

گروه معارف ــ عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: مباهله روز تمایز معنا از صورت و ظهور حقیقت بر مجاز و روز ارائه منطقی دیگر در راه اثبات حق و آشکار شدن خورشید حقیقت است.

مباهله؛ روز تمایز معنا از صورت و ظهور حقیقت بر مجازامین فتحی، عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه محقق اردبیلی، در گفت‌وگو با ایکنا، بیان کرد: مباهله روز تمایز معنا از صورت و ظهور حقیقت بر مجاز و روز ارائه منطقی دیگر در راه اثبات حق و آشکار شدن خورشید حقیقت است، روز مباهله یعنی همراهی باطن کائنات با حق و بروز یاریگری ملکوت در عالم خاکی است که زبان آن روز قدسی، زبان فطرت است.

وی افزود: منطق آن روز روشن، دعوتگر وجدان بیدار انسان‌های حاضر و غایب جهت انتخاب شاخص برای راهیابی به حق و سرمنزل روشنایی حقیقت و هشدار و هشیاری است به غافلان و واماندگان در پس پرده‌های عصبیت و تلنگری است بر جویندگان حقیقت و اتمام حجتی بر وجدان‌های خفته است.

فتحی بیان کرد: اگر عید غدیر روز اعلام رسمی جانشین، ولی الله الاعظم، پیامبر خاتم(ص) است، روز مباهله هویدا شدن نشانه‌های صدق و راستی آن، ولی‌الله است و حاضران در مباهله شاخصان حقیقت و پرچم‌های هدایت‌اند تا تشنگان وادی درستی و سرزمین پاکی سرگشته نمانند.

عضو هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: خردمندان باید قدردان چنین نعمتی باشند و شاکران، این روز شریف را تکریم کنند تا جایگاه آن روز همواره بر بلندای زندگی آزادگان نقش بندد و با تبدیل شدن این روز شریف به روز شادی و سرور، نام و یادش همواره زنده مانده و ره توشه‌ای برای شیدایی و مشعل فروزانی برای گم شدگان راه حقیقت باشد.

انتهای پیام

captcha