مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ معرفی برگزیدگان مسابقه اسراء
کد خبر: 3837704
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ معرفی برگزیدگان مسابقه اسراء

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «معرفی برگزیدگان هشتمین دوره مسابقات تلویزیونی اسراء» یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها در روز جاری است.

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها در چهارمین روز از شهریور 98 اخبار متعددی منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فارس

صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، امروز تا ساعت 15 تعداد پنج خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «معرفی برگزیدگان هشتمین دوره مسابقات تلویزیونی اسراء» آمده است: آیین اختتامیه هشتمین دوره مسابقه تلویزیونی اسرا شب گذشته یکشنبه ۳ شهریور ۹۸ با حضور مسئولان استانی، مدیران قرآنی، داوران، قاریان و... در قزوین برگزار و نفرات برتر ۳ بخش قرائت تقلیدی اساتید عبدالباسط، منشاوی و مصطفی اسماعیل مشخص و معرفی شدند. در سری هشتم مسابقه تلویزیونی اسرا بیش از ۵۰۰ فایل معرفی و تلاوت از سراسر ایران توسط تقلیدکنندگان تلاوت قرآن از قاریان مصری به دبیرخانه این مسابقات ارسال شد که ۲۹۰ نفر در مرحله مقدماتی و ۱۰۵ متسابق در مرحله نیمه نهایی به رقابت پرداختند که در نهایت این رقابت ها با ۲۲ نفر در مرحله فینال دنبال شد.

چهار خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل «اوقاف، ۳۰ هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌کند»، «ارتباط بزرگ‌ترین فضیلت امام على و مباهله/ چرا علمای مسیحی قبل از مباهله تسلیم شدند؟»، «لزوم توجه سخنرانان، نویسندگان و مادحان اهل بیت(ع) به واقعه بزرگ مباهله» و «ترتیل صفحه ۱۳۰ قرآن باصدای خلیل الحصری+صوت و متن آیات» هستند.

تسنیم

صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، برخلاف روزهای قبل کم‌کار بوده و تا این ساعت صرفاً چهار خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «حمایت ۵۰۰ هزار تومانی از هیئت‌‌های مذهبی در ماه محرم» آمده است: شست خبری طرح شمیم حسینی و مهر تحصیلی با حضور حجت‌الاسلام عادل، معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و حجت‌الاسلام میرمحمدیان معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در ساختمان مهر سازمان اوقاف برگزار شد. حجت‌الاسلام عادل در ابتدای این نشست به فعالیت‌های سازمان اوقاف در ماه ذی‌الحجه اشاره کرد و گفت: برپایی سفره‌های عقد برای زوج‌های جوان با ظرفیت 1349 زوج جوان در بقاع متبرکه، برگزاری طرح ولایت علوی، اکمال دین نبوی در 2522 بقعه متبرکه و برگزاری مراسم دعای عرفه در 1300 امامزاده و همچنین اجرای همایش بانوان ولایی و اطعام عید غدیر از جمله اقدامات سازمان در مراسم‌های ماه گذشته بود. سازمان اوقاف همانند سال‌های گذشته، بسته‌های حمایتی را تحت عنوان مهر تحصیلی برای دانش‌آموزان نیازمند تدارک دیده است که امسال 30 هزار بسته‌، شامل کیف و وسایل مورد نیاز دانش‌آموزان از محل 1185 موقوفه با نیت کمک به دانش‌آموزان نیازمند تهیه شده که در اقصی نقاط کشور توزیع خواهد شد. با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخل، تمامی این اقلام و اجناس کاملاً ایرانی هستند و توسط کارگاه‌های داخلی تولید شده‌اند.

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه به برنامه‌های طرح شمیم محرم نیز اشاره کرد و گفت: 60 درصد نیت کل موقوقات کشور مربوط به عزاداری امام حسین(ع) و اجرای مراسمات عزاداری ماه محرم هستند. به همین دلیل نیز بیشترین حجم برنامه‌های سازمان اوقاف در ماه محرم و صفر متمرکز شده است. سازمان اوقاف برای ماه محرم، پروژه‌ها و طرح‌هایی را با سرفصل‌هایی همچون طرح لبیک یا حسین(ع)، شیرخوارگان حسینی، احلی من العسل، ویژه‌ برنامه‌های عاشورا و توسوعا، رهروان زینبی و غیره در 3 هزار و 323 بقعه و امامزاده شاخص کشور برگزار خواهد کرد.

سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل « برگزیدگان هشتمین دوره مسابقات اسراء معرفی شدند»، «شعرخوانی احمد بابایی به مناسبت روز مباهله» و «دستاوردهای قناعت در کلام امیرالمؤمنین» هستند.

ایرنا

صفحه معارف خبرگزاری ایرنا، امروز دو خبر با عنوان « روز مباهله در جامعه ما جدی گرفته نمی‌شود» و « روانشناسان هم در هیئت‌های مذهبی سخنرانی کنند» منتشر کرده است.

ایبنا

صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز تا این ساعت تعداد چهار خبر را منتشر کرده است. در خبری با عنوان « پایان نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شمال استان اردبیل» آمده است: پروانه رضاقلی‌زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، در آیین پایانی نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در شهرستان پارس‌آباد اظهار کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی که مهم‌ترین هدف آن ترویج فرهنگ فاخر رضوی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه است، در 3 رده سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار شد. در این دوره در شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی مغان در بخش آنلاین 4194 نفر و در بخش مکتوب نیز 2042 شرکت‌کننده داشتیم و به این ترتیب در شمال استان اردبیل رشد 7 برابری شرکت‌کنندگان را شاهد بودیم. بر اساس آمار ثبت شده، در شهرستان پارس‌آباد 2688 نفر در بخش آنلاین، 1142 نفر در بخش مکتوب شرکت کردند که 21 نفر آنان تجلیل شدند.

وی ادامه داد: در شهرستان بیله‌سوار نیز 1058 نفر در بخش آنلاین و 650 نفر در بخش مکتوب شرکت داشتند که 17 نفر از آنان برگزیده شدند. در شهرستان گرمی نیز 446 نفر در بخش آنلاین و 250 نفر در بخش مکتوب شرکت داشتند که از این تعداد ۷ نفر برگزیده شدند. بنا بر نتایج اعلام شده، در شمال استان اردبیل 45 برگزیده شهرستانی و 1 برگزیده ملی انتخاب شدند که در شهرستان پارس‌آباد از 12 کتابخانه 17 نفر، در شهرستان بیله‌سوار از 6 کتابخانه 17 نفر و در شهرستان گرمی از 4 کتابخانه 7 نفر برگزیده داشتیم.

سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل « عرضه «هفتاد و دو آموزه عاشورایی» در کتابفروشی‌ها»، « کتاب «امامت علوی در سیره نبوی» در قم رونمایی شد» و « نظریه اعتباریات علامه طباطبایی و تداوم آن در علوم انسانی اسلامی» هستند.

میزان

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز دو خبر با عنوان « اهمیت اعمال روز مباهله» و « «مباهله» به چه معنا است؟/جریان مباهله، «امام علی (ع)» را به عنوان آینه تمام‌نمای «پیامبر اکرم(ص)» معرفی کرد » منتشر کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان

صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز چهار خبر منتشر کرده است. در بخشی از خبری با عنوان « جزئیات طرح مهر تحصیلی و شمیم حسینی تشریح شد» آمده است: حجت الاسلام و المسلمین ‌غلامرضا ‌عادل معاون ‌فرهنگی و اجتماعی سازمان ‌اوقاف و‌ ‌امور ‌خیریه ‌کشور، ‌اقدامات اخیر این معاونت را ‌اینگونه تشریح کرد: از ‌روز اول ‌ذی الحجه ‌در بقاع‌ متبرکه و ‌امامزادگان سراسر‌ کشور سفره‌‌‌های ‌قرآنی و طرح ‌پیوند ‌آسمانی ‌بر‌پا ‌شد. ۶۲۵ پیوند‌آسمانی از محل نیات موقوفات انجام شد و زوج‌هایی که تمایل دارند در این طرح شرکت و‌ از این‌ امکانات به صورت رایگان استفاده کنند، می توانند به بقاع متبرکه مراجعه کنند. در طرح جشن ولایت در بقاع متبرکه و امامزادگان کشور، برگزاری دعای عرفه در دو هزار و ۳۷۴ بقعه، برگزاری همایش بانوان ولایی در ۳۶۸ بقعه، مراسم تجلیل از سادات خادم در ۴۹۹ بقعه، برپایی خیمه معرفت در ۳۴۷ بقعه، ارائه مشاوره به شبهات شرعی در ۵۷۱ بقعه، برپایی نمایشگاه‌های عرصه محصولات فرهنگی در ۱۵۱ بقعه، مراسم خطبه خوانی غدیر در ۷۰۷ بقعه، برگزاری مراسم شعرخوانی غدیر خم در ۵۳۱ بقعه، برگزاری دوره‌های آموزشی با اعزام روحانیون نخبه در هزار و ۲۴۷ بقعه و برپایی کاروان شادی اهل بیت (ع) در ۲۸۷ بقعه انجام پذیرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، در خصوص اهدای بسته‌های حمایتی دانش آموزی اظهار کرد: برای چندمین سال متوالی در بحث نیات موقوفات آموزشی و دانش آموزی، سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اقدامات شاخصی داشته است. در سال ۹۸ با توجه به اینکه هزار و ۱۸۵ موقوفه و هزار و ۵۱۳ نیات آموزشی از محل بقاع متبرکه و موقوفات وجود دارد؛ با اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان ۳۰ هزار بسته حمایتی برای مهر تحصیلی دانش آموزان در نظر گرفته شده است و بین دانش آموزان نیازمند با هدف تکریم آن‌ها توزیع خواهد شد. با توجه به افزایش چند برابری قیمت‌ها که در سال ۹۸ داشته ایم، با کمبود بودجه و اعتبار لازم مواجه هستیم. انتظار می‌رود خیران نیز در این طرح ما را یاری کنند تا بتوانیم حداقل آمار سال گذشته که ۴۰ هزار بسته حمایتی بوده را تامین کنیم؛ ما با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان در سال ۹۷، ۴۰ هزار بسته حمایتی مهر تحصیلی تهیه کردیم. در صورتی که امسال افت قابل توجهی در تهیه این بسته‌های حمایتی داشتیم و تمام تلاش ما بر این است که این طرح را گسترش دهیم. هزینه هر بسته حمایتی مهر تحصیلی دانش آموزان در سال ۹۷، ۵۳ هزار تومان تمام شده؛ اما در سال ۹۸ هزینه هر بسته ۱۲۵ هزار تومان است.

سه خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل « برای رسیدن به خوشبختی واقعی در زندگی چه باید کرد؟»، « دیدن تصادف با وسایل نقلیه در خواب چه تعبیری دارد؟» و «حدیث امام علی (ع) درباره مال دنیا» هستند.

مهر

صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت صرفاً یک خبر با عنوان « جوان‌گرایی در مدیریت مساجد عامل رونق این پایگاه های معنوی» منتشر کرده است.

ایسنا

صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران نیز در روز جاری شش خبر منتشر کرده است. در خبری با عنوان «جزییات عظیم‌ترین اجتماع بانوان و شیرخوارگان چهارشنبه اعلام می‌شود» آمده است: دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه السلام روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه، از جزییات «عظیم‌ترین اجتماع بانوان در ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری آزادی» که در اولین جمعه محرم برگزار خواهد شد، سخن می‌گوید. همایش جهانی شیرخوارگان حسینی امسال در هفدمین سال برگزاری همزمان در بیش از ۶۲۵۰ نقطه در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود. همه ساله همزمان با اولین جمعه ماه محرم بانوان عزادار شیرخوارگان با حضور در این همایش جهانی فرزندان خود را نذر یاری امام زمان (عج) می‌کنند. نشست خبری دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر روز چهارشنبه ۶ شهریور ماه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در حسینیه نورالبکاء برگزار می‌شود.
پنج خبر دیگر این صفحه در روز جاری شامل  «روز مباهله، روز حقانیت اسلام»، «اجرای طرح شمیم حسینی در ۴۰۰ امامزاده»، «روز مباهله، روز اثبات برتری اهل بیت(ع) است»، «روز مباهله همانند عید سعید غدیر تجلیل شود» و «سقاخوانی، پاسداشت حماسه حسینی بدون سنج و طبل» هستند.

انتهای پیام

captcha