بازآفرینی دست‌خط منسوب به حضرت علی(ع) در قالب نهج‌البلاغه
کد خبر: 3838139
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
به همت آستان قدس رضوی انجام شد؛

بازآفرینی دست‌خط منسوب به حضرت علی(ع) در قالب نهج‌البلاغه

گروه جامعه ــ برای نخستین بار کتاب شریف نهج‌البلاغه با دستخط منسوب به حضرت علی(ع) بازآفرینی و منتشر شد.

بازآفرینی نهج‌البلاغه با دستخط منسوب به حضرت علی(ع)به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های آستان قدس رضوی؛ حمید رابعی، مسئول بازآفرینی رسم‌الخط منسوب به ائمه اطهار(ع) در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی، گفت: پس از بازآفرینی قرآن منسوب به حضرت علی(ع)، کتاب شریف نهج‌البلاغه نیز با رسم‌الخط منسوب به آن حضرت در مرکز نسخ خطی کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بازآفرینی و منتشر شده است.

وی تصریح کرد: کلام نوراني حضرت علی(ع) در متن اصلي اين نهج‌البلاغه برای نخستين بار با قلم و رسم‌الخط منتسب به آن حضرت در کتابخانه مرکزی و موزه آستان قدس رضوی در نرم‌افزار جامع بازآفريني قرآن‌های منتسب به ائمه اطهار(ع) طراحي و نگارش شده است .

مسئول بازآفرینی رسم‌الخط ائمه اطهار(ع) ابراز امیدواری کرد: پژواک صدای دلنشین حضرت علی(ع) از طریق ‌کلام و دستخط آن حضرت در این نسخه از نهج‌البلاغه به گوش تمام محبین اهل بیت(ع) در سراسر دنیا برسد.

وی یادآور شد: پیش از این سه جلد قرآن نفیس با رسم‌الخط امام علی(ع)، امام رضا(ع) و امام موسی بن جعفر(ع) بازآفرینی شده است، هم‌اکنون قرآن منتسب به امام حسین(ع) نیز در حال بازآفرینی است که همزمان با ایام محرم سال جاری رونمایی می‌شود.

انتهای پیام

captcha