چرا موفقیت‌های حوزه دفاعی در سایر زمینه‌ها تکرار نمی‌شود
کد خبر: 3838459
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
سردار حاجی‌زاده در اختتامیه مسابقات قرآن هوافضای سپاه بیان کرد:

چرا موفقیت‌های حوزه دفاعی در سایر زمینه‌ها تکرار نمی‌شود

گروه مسابقات ــ فرمانده هوافضای سپاه در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن این نیرو با بیان اینکه بسیاری سؤال می‌کنند که چرا در بحث‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و... نتوانسته‌ایم همچون حوزه دفاعی موفق باشیم، گفت: یکی از دلایل موفقیت‌ها در حوزه دفاعی و امنیتی توجه به منویات رهبر انقلاب می‌دانم که همان منویات اسلام است.

تسنیم

به گزارش خبرنگار ایکنا‌؛ مراسم اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات قرآن هوافضای سپاه صبح امروز، هفتم شهریورماه، با حضور سردار امیرعلی حاجی‌زاد، فرمانده هوافضای سپاه، و جمعی از فرماندهان این نیرو و نیز فعالان قرآنی کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم معین رنجبر، دارنده رتبه اول این مسابقات در رشته قرائت تحقیق، به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و پس از آن سرود ملی کشورمان در سالن محل برگزاری این مراسم طنین‌انداز شد و در بخش دیگری از این مراسم حامد شاکرنژاد به تلاوت آیاتی از قرآن کریم پرداخت.

در بخش دیگری از این مراسم سردار امیرعلی حاجی‌زاد، فرمانده هوافضای سپاه، به بیان سخنانی پرداخت و از برگزاری این مسابقات و عوامل اجرایی آن در سپاه قدردانی کرد.

وی افزود: از تک‌تک افرادی که در این عرصه زحمت می‌کشند و برجستگی دارند درخواست دارم کمک کنند تا بتوانیم این حرکت را فراگیر کنیم. مسابقات لازم است، اما فراگیرتر کردن عمق بیشتر لازم است، اعتبارات ویژه خارج از ردیف‌ها برای این کار پیش‌بینی کرده‌ایم تا به حول الهی چنین بحث‌هایی بیشتر فراگیر شود.

حاجی‌زاده تصریح کرد: در برخی از شهر‌ها این کار فراگیر شده است، در مناطق دیگر نیز می‌توانیم این گونه عمل کنیم تا معضل امروز ما در حوزه اقتصاد و فرهنگ و ... که به خاطر فاصله از قرآن و پیاده‌سازی اسلام ناب، به وجود آمده است را برطرف کنیم. دلیل اینکه در حوزه‌های مختلف شاهد معضل هستیم پیدا نکردن معرفت بوده است.

فرمانده هوافضای سپاه در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در بخش‌هایی که درست عمل کرده‌ایم موفقیت‌های بزرگی به دست آورده‌ایم، به شرایط ایران در ۳۰ سال گذشته و امروز اشاره کرد و گفت: یادمان بیاید ۳۰ سال قبل زمانی که هواپیمای مسافری ایرباس با ۲۹۰ مسافر مورد اصابت موشک‌های آمریکایی قرار گرفت، آن‌ها حتی حاضر به عذرخواهی خالی هم نشدند و حتی به فرمانده ناو مهاجم هم مدال افتخار دادند. ۳۰ سال پیش در چنین نقطه‌ای بودیم، امروز، اما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که هواپیمای فوق پیشرفته آمریکایی‌ها را ساقط می‌کنیم نه تنها اقدام متقابل نمی‌کنند بلکه از ما تشکر می‌کنند به این دلیل که هواپیمای سرنشین‌دار آن‌ها را ساقط نکرده‌ایم.

وی در ادامه به برخی ویژگی‌های منحصر به فرد هواپیمای ساقط شده آمریکایی پرداخت و افزود: این هواپیما بناست طی ۱۰ سال آینده جانشین نسلی از هواپیما‌های جاسوسی آمریکا به اسم «u۲» شود و بیش از ۳۰ سال در ارتش آمریکا خدمت کند که توسط هوافضا سرنگون شد. اگر می‌خواهید بدانید کجا بوده‌ایم و امروز کجا هستیم فاصله این دو نقطه را بسنجید. این فاصله‌ای است که با تبعیت از ولایت و اجرای دقیق تدابیر مقام معظم رهبری رسیده‌ایم.

حاجی‌زاده در ادامه صحبت‌های خود به این مسئله که برخی مدام می‌پرسند چگونه است در حوزه دفاعی پیشرفت داریم، اما در حوزه‌های دیگر به این پیشرفت نرسیده‌ایم، بیان کرد: ابتدا باید بگویم تا همین چند ماه قبل برخی به این توانمندی نیز شک داشتند، اما امروز همه باور کرده‌اند این قدرت وجود دارد، برابر نظرسنجی‌هایی که برخی دانشگاه‌ها انجام داده‌اند ۹۷ درصد مردم در ساقط کردن هواپیمای آمریکایی از سوی ایران احساس غرور کرده‌اند.

فرمانده هوافضای سپاه با طرح این سوال که چرا در بخش نظامی و دفاعی موفق هستیم، اما در بخش‌های دیگر مشکل داریم، به اجرایی کردن دستورات مقام معظم رهبری در این عرصه به عنوان دلیل اصلی این موفقیت‌ها اشاره کرد و گفت: زمانی که مقام معظم رهبری می‌گویند اگر دشمن به ما سیلی می‌زند ما به آن‌ها سیلی محکم‌تری می‌زنیم؛ چهار ساعت بعد موشک‌های ایران مقر داعش را می‌زند. موقعی که مقام معظم رهبری می‌فرمایند اقدام انگلیس در دزدیدن نفتکش ایرانی بی‌پاسخ نمی‌ماند، ۴۸ ساعت بعد اقدام متقابل صورت گرفت.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری چنین نسخه‌هایی را در رابطه با بخش‌های دیگر هم صادر کرده‌اند، گفت: موقعی که ترامپ گفت ما برجام را پاره می‌کنیم، رهبر انقلاب فرمودند، اگر آمریکا برجام را پاره کند ما آن را آتش می‌زنیم، چرا مسئولان این کار را نکردند؟

حاجی‌زاده به اظهارات آمریکایی‌ها بعد از ساقط شدن هواپیما اشاره و بیان کرد: اینکه ترامپ گفت ۱۰ دقیقه قبل از عملیات، حمله را لغو کرده‌ایم، یک دروغ بزرگ مانند دیگر دروغ‌های آن‌ها بود، این‌ها در دروغ گفتن حرفه‌ای هستند. حالا شاید بحث کرده باشند، اما تصمیمی در زمینه حمله اتخاذ نکرده بودند، چون می‌دانند حتماً پاسخ داده خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه بعد از ساقط شدن هواپیمای آمریکایی برای اولین بار مردم دنیا فهمیدند چیزی که از آن می‌ترسند و هیمنه قدرتمندی دارد هیچ است، گفت: تا قبل از آن بر روی تحمل آمریکا بر روی تحرکات بحث بود، بعد از سقوط، اما بحث بر سر دفاع آن‌ها از خودشان است. همه این‌ها برگرفته از دستورات ولایت که منویات اسلام را پیاده می‌کنند، است؛ بنابراین اگر به کار‌ها درست عمل کنیم همه کار‌های نشدنی، شدنی است و مشکلات قابل حل خواهد بود.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود تأکید کرد: برای اینکه بتوانیم فرهنگ قرآن و اسلام ناب و فرهنگ اجرای تدابیر را نهادینه کنیم باید کمک کنیم بصیرت دینی در مردم افزایش پیدا کند؛ در این مسیر می‌توانید محور باشید تا بتوانیم به نقطه‌ای برسیم که مردم مسائل را فهم کنند. این‌ها صددرصد شدنی است کار دفاعی و نظامی و تولید سلاح صد‌ها و هزاران بار سخت‌تر از کار‌های غیرنظامی است.

در ادامه این مراسم کلیپی از شهید مدافع حرم احمد اعطایی که این دوره از مسابقات نیز به نام و یاد او برگزار شده است، پخش شد و لوح یادبود به خانواده این شهید والامقام و نیز مادر شهیدان بارفروش اهدا شد. مراسم اختتامیه سی و سومین دوره مسابقات قرآن هوافضای سپاه علی رئیسی، مسئول معاونت روابط عمومی و تبلیغات نمایندگی مقام معظم رهبری به ارائه گزارشی از این دوره از مسابقات پرداخت.
عکس از تسنیم
وی گفت: این دوره از مسابقات در دو مرحله مقدماتی و نیمه نهایی برگزار شد. در مرحله مقدماتی در سطح رده‌ها و با حمایت فرماندهان مسابقات به شکلی مطلوب برگزار شد. امسال حضور شرکت کنندگان در مسابقات ۲۵ افزایش یافته و تعداد حاضران به ۲۶۵ نفر رسیده است.

رئیسی همچنین به معرفی رشته‌های این دوره از مسابقات پرداخت و افزود: حفظ قرآن از یک جزء تا حفظ کل، قرائت و ترتیل، اذان، مفاهیم سطح یک و سطح دو از دیگر رشته‌های این مسابقات بوده است. امسال همچنین برای اولین بار رشته دعاخوانی به مسابقات اضافه شد.

رئیسی تصریح کرد: حضور فعال کارکنان و نیرو‌های وظیفه، حضور داوران بین‌المللی، استفاده از توان داخلی سپاه و اساتید خود نیرو و برگزاری همایش مداحان قبل از ماه محرم از جمله نقاط قوت این دوره از مسابقات بود.

وی همچنین به مطالبه مقام معظم رهبری در زمینه حفظ قرآن کریم اشاره و اظهار کرد: در همین راستا بازنگری در طرح الحافظون را در دستور کار داریم تا به سهم خودمان و تعداد حافظ قرآن که باید تربیت کنیم، برسیم. تلاش خواهیم کرد تا در یک فرایند زمانی سه ساله این امر محقق شود.

در بخش دیگری از این مراسم پرچم بارگاه ملکوتی امام حسین(ع) به روی جایگاه آورده شد و برای حاضران در این مراسم به نمایش گذاشته شد.

در بخش دیگری از برنامه‌های این مراسم، مادر شهیدان بارفروش که چهار فرزند خود را تقدیم انقلاب کرده است، به بیان خاطرات و توصیه‌هایی به حاضران پرداخت.

تجلیل از برگزیدگان رشته‌های مختلف این مسابقات بخش دیگری از این مراسم بود. در این بخش از نفرات اول تا سوم رشته‌های مختلف که به مرحله کشوری مسابقات قرآن کل نیرو‌های سپاه نیز راه یافته‌اند، تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام
captcha