تقدیر از برترین‌های قرآنی در «نردبان آسمان»
کد خبر: 3838552
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲

تقدیر از برترین‌های قرآنی در «نردبان آسمان»

گروه شهرستان‌ها ــ همزمان با برگزاری اختتامیه جشنواره قصه‌های قرآنی «نردبان آسمان» در سبزوار، از برترین‌های مسابقات قرآن و عترت مؤسسات قرآنی این شهرستان و مؤسسه قرآن و عترت «مدینة‌العلم» تقدیر شد.

تقدیر از برترین‌های قرآنی در نردبان آسمان

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، در آستانه فرا رسیدن محرم شامگاه گذشته، هفتم شهریور با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی و جمعی از مسئولان سبزوار و حضور علاقه‌مندان به قرآن در تالار فرهنگسرای امام رضا(ع) سبزوار از برترین‌های آزمون قرآن و عترت سال گذشته و نفرات برتر جشنواره «قصه‌های قرآنی» در سبزوار تقدیر و تجلیل شد.

استفاده از ابزار هنر برای ترویج معارف و مفاهیم قرآنی

در این مراسم حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه یکی از بهترین روش‌ها برای جذب نوجوانان و جوانان به سمت قرآن استفاده از ابزار هنر است، گفت: ما اگر بخواهیم مفهوم صبر را برای کودکان بیان کنیم هیچ قصه‌ای بهتر از قصه صبر ایوب در قرآن کریم نیست و اگر بخواهیم توحید، عبادت و بندگی خدا را بیان کنیم باید قصه حضرت ابراهیم(ع) را بیان کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره قصه‌های قرآنی «نردبان آسمان» در سبزوار برای دومین سال، افزود: قرآن 284 قصه دارد و این روزها خیلی از مردم دوست دارند مفاهیم دینی را ساندویچی استفاده کنند که استفاده از قصه‌های قرآنی صوتی که در این جشنواره برگزار شد، بهترین ابزار برای ترویج مفاهیم دینی و قصه‌های قرآنی است.

معاون قرآن وعترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی بیان کرد: نباید این جشنواره‌ها با برگزاری یک اختتامیه به پایان برسند، اسم 27 پیامبر در قرآن ذکر شده که هرکدام دارای قصه و مفهومی برای یادگیری است و نیاز به تامل دارد.

وی با اشاره به مخاطرات زندگی حضرت موسی(ع) در قرآن کریم و اشاره به داستان زندگی حضرت نوح(ع) که 920 سال عمر کرد، بیان کرد: باید جشنواره قصه‌های قرآنی ادامه داشته باشد و در سال‌های بعد با انتشار آثار صوتی تولید شده مشکلات و نواقص آن رطرف شود.

کاظمی‌نسب بیان کرد: نباید از سختی‌ها و مشکلات در برگزاری اینگونه مشکلات ترسی داشته باشیم. استان خراسان رضوی در بین کل استان‌های کشور بهترین آمار جذب قرآن‌آموزان را برای آزمون قرآن و عترت با 21 هزار نفر داشته است.

در این مراسم همچنین علیرضا رادمان، مسئول موسسه قرآنی صراط نور سبزوار با طرح این سوال که آیا باید برای تلات قرآن باید صوت زیبا داشت و بدون صوت زیبا امکان تلاوت قرآن وجود ندارد؟ گفت: یکی از بهترین روش‌های انس با قرآن توجه به الفاظ و معانی قرآن و توجه به قصه‌های قرآنی است.

ارسال 300 اثر به جشنواره قصه‌های قرآنی

وی با بیان اینکه در دومین جشنواره قرآنی «نردبان آسمان» 300 اثر از شهرستان‌های مختلف به این جشنواره ارسال شد، افزود: برای ارتباط با جوانان و نوجوانان یکی از بهترین روش‌های انس با قرآن توجه به مفاهیم قرآنی است.

رادمان بیان کرد: در این جشنواره قرآنی که شرکت‌کنندگان با استفاده از بیان خودشان یک قصه قرآنی را از کتاب با صوت روایت می‌کردند، 5 نفر در کل استان منتخب شدند که دو نفر از آ‌ن‌ها سبزواری بودند.

در ابتدای این جلسه نیز سیدهادی حسینی، مسئول موسسه قرآن و عترت «مدینة العلم» سبزوار طی سخنانی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 1200 نفر از این موسسه قرآنی در مسابقات قرآن و عترت شرکت کردند که یکی از برترین‌های استانی در بین موسسات قرآنی بود.

وی اضافه کرد: 150 نفر از شرکت کنندگان موسسه قرآنی «مدینة العلم» در این آزمون موفق به کسب نمره قبولی شدند که از تمام آن‌ها در این مراسم با اهدای هدیه تجلیل و قدردانی می‌شود.

انتهای پیام

captcha