برگزاری طرح شمیم حسینی در ایام محرم و صفر در سطح بقاع متبرکه کرمان
کد خبر: 3838736
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰

برگزاری طرح شمیم حسینی در ایام محرم و صفر در سطح بقاع متبرکه کرمان

گروه اجتماعی ــ سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف کرمان گفت: طرح شمیم حسینی در ایام محرم و صفر در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا از کرمان، حجت‌الاسلام رضا حدادی، سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف و امور خیریه کرمان امروز شنبه، 9 شهریور در گفت‌وگو با خبرنگاران با موضوع برنامه‌های عزاداری اباعبدالله‌الحسین(ع) گفت: طرح شمیم حسینی در ایام محرم و صفر در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه اپلیکیشن بیرق راه‌ا‌ندازی شده و رؤسای هیئت‌های مذهبی در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند، افزود: سازمان تبلیغات اسلامی این هیئت‌ها را به اوقاف معرفی می‌کند.

سرپرست معاونت فرهنگی اوقاف کرمان با اشاره به اینکه در این استان 250 میلیون تومان از محل موقوفات استان به هیئت‌های مذهبی اختصاص داده شده است، بیان کرد: در 17 امامزاده استان نمایشگاه عرضه محصولات مورد نیاز هیئت‌های مذهبی استان از جمله ارزاق راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه طرح افق در سطح امامزادگان استان اجرا می‌شود، گفت: تاکنون در قالب این طرح، آزادی پنج نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان کرمان انجام شده است.

حجت‌الاسلام حدادی با اشاره به اینکه در کل کشور اعتبار 2.5 میلیارد تومان از محل موقوفات و به‌مناسبت عید غدیر برای آزادی 280 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص داده شده، اظهار کرد: طرح بصیرت عاشورایی نیز در ایام محرم در سطح بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه 65 روحانی غیربومی و 60 روحانی بومی به بقاع متبرکه استان در ایام محرم اعزام شده است، تأکید کرد: 21 بقعه شاخص استان طرح بصیرت عاشورایی را اجرا می‌کنند.

انتهای پیام

captcha