صدور احکام ۴۰ امام جماعت توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد لرستان
کد خبر: 3838803
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶

صدور احکام ۴۰ امام جماعت توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد لرستان

گروه فرهنگی ــ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌ جمعه لرستان با اشاره به صدور احکام ائمه جماعات توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد استان، گفت: تاکنون احکام ۴۰ امام جماعت مساجد خرم‌آباد توسط این مرکز صادر شده و تا پایان سال احکام ائمه جماعات مساجد استان صادر می‌شود.

صدور احکام ۴۰ امام جماعت توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد استانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام اصغر دانشی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان لرستان، شنبه، نهم شهریور، در کارگاه آموزشی و توجیهی هیئت‌امنا، خُدام ثابت و افتخاری امام‌زادگان استان که در حسینیه حبیب بن مظاهر لرستان برگزار شد، گفت: هیئت‌امنا و خُدام باید انقلابی باشند و در حوزه فردی اگر قرار است کاری کنیم تا انقلابی بمانیم، کار ما تلاش و کوشش است انقلابی بودن درجا زدن ندارد.

وی با ذکر این مطلب که اگر بناست انقلابی بمانیم باید بصیرت را بالا برده و تابع ولایت باشیم، بیان کرد: در حوزه اجتماعی اگر بناست انقلابی بمانیم باید دعوت و موعظه و به‌معنای کلی امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

دانشی با اشاره به این‌که برای انقلابی ماندن باید کار تشکیلاتی کرد، ادامه داد: اعتقاد و ایمان به خدا، اقامه نماز، پرداختن زکات و خداترسی از ویژگی‌های افراد انقلابی است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان لرستان با یادآوری این مطلب که عمران مسجد فقط به ساختمان آن نیست، ادامه داد: این‌که ما چقدر توانستیم در مسجد آدم بسازیم یا چقدر مساجد را محل جوانان قرار دهیم مهم است کمااینکه هر مقدار لرستان آباد است آبادانی آن مدیون اهالی مسجد است.

وی به راه‌اندازی شورای رسیدگی به امور مساجد در استان اشاره کرد و گفت: انتصاب ائمه جمعه مساجد توسط کمیسیون انتصابات ائمه جماعات مساجد امور رسیدگی به امور مساجد با دو امضا صادر می‌شود این در حالی‌است که تاکنون حکم ائمه جماعات ۴۰ مسجد خرم‌آباد با این سیک صادر شده است.

دانشی با اشاره به این‌که امام جماعت هیئت‌امنای مساجد را معرفی می‌کند به تدوین جدول تشکیلاتی مساجد توسط مرکز رسیدگی به امور مساجد لرستان اشاره کرد و گفت: تا پایان سال حکم تمام ائمه جماعات مساجد زیر نظر مرکز رسیدگی به امور مساجد صادر می‌شود.

انتهای پیام

captcha