امام حسین‌(ع) انسان کامل و تجلی آیات قرآن است
کد خبر: 3838854
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹

امام حسین‌(ع) انسان کامل و تجلی آیات قرآن است

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه دراستان گفت: امام حسین‌(ع) انسان کامل و تجلی آیات قرآن است و در این راستا آیات متعددی همچون مباهله، تطهیر، مودت و ... بدون شک در شأن ایشان و اهل بیت(ع) نازل شده است.

به گزارش ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 9 شهریورماه در جمع مسئولان و فعالان ستاد بازسازی عتبات شهرستانی و مواکب استان، اظهار کرد: خدمت و کار برای امام حسین و اهل بیت(ع) یک توفیق و سعادت الهی است که نصیب برخی افراد می‌شود.
وی افزود: دوستداران و ارادتمندان سالار شهیدان هر کدام به نحوی با عشق و دلدادگی به ساحت سیدالشهدا(ع) جلوه های زیبایی را می‌آفرینند، که ان شاء‌الله این عشق و دلدادگی مشمول عنایت خدا و اهل بیت(ع) خواهد بود.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به فضیلت ماه ذی‌الحجه اشاره و عنوان کرد: انجام اعمال نیک در ماه ذی‌الحجه، زمینه‌سازی برای محرم و کسب اجر و ثواب در مسیر امام حسین (ع) می‌باشد.
وی با بیان اینکه قرار گرفتن عید قربان درماه ذی‌الحجه شکوه و عظمت خاصی به این ماه بخشیده است، اعلام کرد: در روز عید قربان مسئله امامت حضرت ابراهیم(ع) اعلام و تکامل پیدا کرد، چراکه در امتحان عظیمی که خداوند برای ایشان قرار داد پیروز و سربلند بیرون آمد و وي را به مقام امامت منصوب کرد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان به دعای حضرت ابراهیم بعد از مقام امامت وی اشاره کرد و افزود: آن حضرت پس از اينکه به اين مقام رسيد از خداوند متعال درخواست چنين مقامي را براي ذريّه خود کرد. پس روشن مي‌شود که قرار گرفتن مقام امامت در ذريّه حضرت ابراهيم ـ عليه السلام ـ به خاطر پاکي و لياقت اين خاندان است.
وی عنوان کرد: به خاطر پاکی و معصوم بودن اهل بیت(ع) خداوند این مقام شامخ را به آنها عطا کرده است و خواست خداوند است که همه اهل بیت(ع) از فرزندان پیامبر(ص) و علی (ع) باشند.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به امتحان حضرت ابراهیم(ع) و امام حسین(ع) و پاداش آن‌ها اشاره کرد و گفت: وجه شباهت حضرت ابراهیم و سیدالشهدا(ع) در امتحان عظیمی بود که خداوند برای ایشان قرار داد و هر دو بزرگوار از آن پیروزمندانه خارج شدند. ابراهیم (ع با طیب خاطر فرزندش را به قربانگاه برد و اباعبدالله (ع) در راه رضای خدا همه هستی خود را به قربانگاه کربلا برد.
نماینده ولی فقیه گفت: خداوند مقام (ذبح عظیم) را فقط شایسته حضرت سیدالشهدا(ع) مى‌داند و از آنجا كه مقام ذبح عظیم كه با گریستن بر آن ، درجات انسان بالا مى رود را جایگزین ذبح حضرت ابراهیم (ع) کرد و شهادت آن حضرت به دست دشمنانش وعده داده بود.
وی امام حسین(ع) را حافظ و نگهبان وحی دانست و گفت: بی‌تردید مهم‌ترین دستاورد قیام امام حسین(ع) حفظ و تحکیم احکام اسلام است؛ یعنی دینی که حضرت محمد(ص) از طرف خداوند آورد، به یاری فداکاری‌های امام حسین(ع) زمینه بقا و استمرارش فراهم شد.
عضو مجلس خبرگان رهبری اعلام کرد: امام حسین‌(ع) انسان کامل و تجلی آیات قرآن است و دراین راستا آیات متعددی همچون مباهله، تطهیر، مودت، و ... بدون شک در شأن ایشان و اهل بیت(ع) نازل شده است.
نماینده ولی فقیه دراستان کردستان اعلام کرد: حادثه اربعین، پرچم قیام امام حسین(علیه السلام) را بالا می‌برد و جریان مقاومت با نام امام حسین(ع) دراربعین شکل گرفت و این جریان ان شالله، مستکبران را از تخت پایین خواهد آورد.
وی یادآور شد: جریان امام حسین(ع) بعد از گذشت هزاران سال هرگز خاموش نخواهد شد وعشق به حسین (ع) دردل مومنین هرروز بیشترو بیشتر خواهد شد.
انتهای پیام

captcha