منبت ملایر راهی موزه آستان قدس شد
کد خبر: 3839312
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۱

منبت ملایر راهی موزه آستان قدس شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر از اهدای اثر هنری 2 تن از منبت‌کاران ملایری که طی ۱۰ روز پنجره فولادی را با طرح کتاب روی چوب منبت کاری کرده بودند، به موزه بارگاه آستان قدس رضوی خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ سیدمهدی آخشیک، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ملایر از تلفیق هنر منحصر به فرد شهر ملی مبل و منبت با جشنواره رضوی در آئین اختتامیه جشنواره رضوی خبر داد.
آخشیک افزود: درحالی‌که تنها چند روز از اختتامیه سومین جشنواره ملی مبل و منبت شهرستان ملایر می‌گذرد؛ در راستای معرفی و تلفیق هنر فاخر با جشنواره کتابخوانی رضوی اقدام به دعوت از هنرمندان ملایری برای حضور و خلق اثری بدیع و ارزنده به صورت زنده در طول برگزاری آئین اختتامیه جشنواره ملایر شد.
وی بیان کرد: در حین برگزاری برنامه، هنرمندان منبت کار به منبت کاری طرح پوستر اختتامیه نهمین جشنواره رضوی که نمایی از پنجره فولاد حرم مطهر امام رضا(ع) بود، اقدام کردند و در پایان این اثر به نمایندگی از مردم ولایتمدار و متدین ملایر به نمایندگان آستان قدس رضوی در این شهر جهت جانمایی در موزه آستان قدس رضوی در مشهد اهدا شد.

امیر فرمایی

انتهای پیام

captcha